افسردگی

تست افسردگی بک






 


تست افسردگی بک

افسردگی یکی از اختلالات روانی شایع در سراسر جهان است و آدم های زیادی را از قومیت ها، طبقه های اجتماعی و اقتصادی و سنین مختلف درگیر خود می کند. هر فردی با هر جنسیت، سن، مذهب، سطح تحصیلات و فرهنگ خانوادگی می تواند افسرده شود و عملکرد مثبتش در حوزه های مختلف زندگی فردی و اجتماعی شدیداً کاهش پیدا کند.
آدم های افسرده احساس پوچی و بی ارزشی می کنند و دیگر از چیزهایی که قبلاً مورد علاقه شان بود لذت نمی برند. آن ها به نوعی از زندگی بریده اند و حتی ممکن است مرگ را به ادامه زندگی ترجیح بدهند.
خوشبختانه افسردگی یکی از اختلالاتی است که امکان درمان دارد و چنانچه فرد افسرده این امکان را داشته باشد که از یک مشاور کمک بگیرد، می تواند قبل از این که دیر بشود سلامت روانی اش را به دست بیاورد.
تشخیص بیماری های روانشناختی به روش های مختلفی مثل مصاحبه، گفت و گو و… انجام می شود. تست های روانشناختی یکی از مهم ترین ابزارهای تشخیص اختلالات روانی هستند.
متخصصان می توانند از تست افسردگی برای شناسایی این بیماری استفاده کنند. یکی از شناخته شده ترین و کارآمد ترین تست های افسردگی، تست افسردگی بک است. پرسشنامه افسردگی بک آنقدر معتبر است که در سراسر جهان، در دانشگاه ها و مراکز درمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

نشانه های افسردگی

نشانه های افسردگی در افراد مختلف متفاوتند و همه افراد افسرده نشانه های این اختلال به صورت یکسان بروز نمی دهند اما مهم ترین نشانه ها معمولاً شامل موارد زیر هستند:

  • مشکل تمرکز، به یادآوردن جزئیات و تصمیم گیری
  • خستگی
  • احساس گناه، بی ارزشی و ناامیدی
  • بی خوابی یا پرخوابی
  • کج خلقی و پریشانی
  • پرخاشگری
  • از دست دادن علاقه به چیزهایی که قبلاً مورد علاقه بودند
  • پرخوری یا از دست دادن اشتها
  • دردهای جسمی
  • احساس پوچی
  • غم شدید
  • افکار خودکشی یا اقدام به خودکشی

 


تست افسردگی بک چیست؟

تست افسردگی دکتر بک توسط دکتر روانپزشکی به نام ارون بک که در جامعه روانشناسان او را به نام پدر روانشناسی شناختی می شناسد، ایجاد شده است. این پرسشنامه خود گزارشی یک مقیاس 21 ماده ای است و از پایایی و روایی بالایی برخوردار است. هر سؤال در این پرسشنامه چهار گزینه دارد و نتایج آن نشان دهنده ابتلای فرد به این اختلال و میزان افسردگی او هستند. هر چه نمره فرد در تست افسردگی بک بالاتر باشد، میزان افسردگی او بیشتر است.
مژده مژده !
با توجه به استقبال شما دوستان عزیز، زین پس به منظور تعیین وقت برای ارتباط با مشاوران به صورت حضوری و انجام تست های مشاوره ای می توانید با شماره 02142258 تماس بگیرید. 

مشاوره افسردگی در آیدانیتو

آیدانیتو یک فضای هوشمند مشاوره و آموزش است. در این فضا افراد می توانند با تماس با مشاوران متخصص و باتجربه در زمینه انواع اختلالات روانی، در مورد بیماری های روانی، علائم و نشانه های بیماری ها و روش های درمانشان اطلاعات به دست بیاورند. خدمات مشاوره افسردگی در آیدانیتو شامل موارد زیر است:

آشنایی با بیماری افسردگی

برای درمان یک بیماری، قبل از هر چیز باید آن بیماری را درک کنیم. هر اختلال روانی ای ویژگی های خاص خودش را دارد. به دلایل مختلفی بروز پیدا می کند و با توجه به ماهیتش روش های درمانی مختلفی برای مقابله با آن مورد استفاده قرار می گیرند.
مشاوران آیدانیتو می توانند اطلاعات جامع و کاملی را در زمینه اختلال روانی افسردگی در اختیار مخاطبان قرار دهند.

علل افسردگی

بیماری های روانی ممکن است ریشه ژنتیکی داشته باشند یا به واسطه محیط ایجاد شده باشند. مشورت با یک مشاور متخصص به فرد افسرده یا خانواده اش کمک می کند تا  فرایند درمانی مناسبی را انتخاب کنند.

علائم و نشانه های افسردگی

ممکن است بعضی افراد فکر کنند که هر غم یا غصه ای نشانه افسردگی است. اما ما به هیچ عنوان نمی توانیم به راحتی به کسی برچسب افسرده بزنیم.
متخصصان فقط زمانی کسی را افسرده می دانند که تعدادی از نشانه های خاص در مدت مشخصی در او مشاهده شوند. مشاوران در طول مشاوره افسردگی می توانند با توجه به اطلاعاتی که یک مراجع یا مخاطب در اختیارشان قرار می دهد، ابتلا یا عدم ابتلا به افسردگی را تشخیص بدهند.
در این مقاله به تست افسردگی بک پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله «تست شخصیت مرزی» را به شما پیشنهاد می کنیم.
برای اطلاعات بیشتر در زمینه تست افسردگی بک و انواع دیگر تست های افسردگی، می توانید با مشاوران حرفه ای و با تجربه آیدانیتو تماس بگیرید.

 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *