آیدانیتو > ترک اعتیاد به خودارضایی
ترک اعتیاد, خودارضایی

ترک اعتیاد به خودارضایی

 

ترک اعتیاد به خودارضایی

اگر بخواهیم ساده در مورد علت اعتیاد به خود ارضایی صحبت کنیم، باید بگوییم که این اعتیاد در ذهن اتفاق می افتد. خودارضایی موجب آزاد شدن هورمون هایی می شود که به طور طبیعی رضایت جنسی را فراهم می کنند.

اعتیاد به این احساس رضایت می تواند به علت لذت از تماشای پورنوگرافی، کمبود رابطه جنسی طبیعی و بهنجار، افسردگی یا فرار از فشارهای ذهنی و اجتماعی اتفاق بی افتد.

گاهی اوقات هم در یک زندگی زناشویی به دلیل مشکلات جنسی یا عاطفی، افراد به خود ارضایی رو می آورند و بعد از مدتی به آن معتاد می شوند. اما برای ترک اعتیاد به خودارضایی چه باید کرد؟

نشانه های اعتیاد به خود ارضایی

اگر کسی نیاز بیش از حدی به تنهایی داشته باشد، مدام از نظر جنسی تحریک بشود و نتواند کنترلی بر این تحریکات داشته باشد، از دیگران دوری کند و خود ارضایی را به فعالیت های اجتماعی و روابط دوستانه و خانوادگی ترجیح بدهد، می توان احتمال داد که دچار این اعتیاد شده است.

درمان اعتیاد به خودارضایی

ترک اعتیاد به خودارضایی شامل راهکارهای عملی و مشورت با یک روان درمانگر حرفه ای است. وقتی با یک درمانگر یا مشاور صحبت کنید، این اطمینان را دارید که او قصد کمک به شما را دارد و قضاوتتان نمی کند.

یک مشاور با تجربه در طول جلسات مشاوره از شما حمایت می کند و شما را برای رسیدن به تعادل راهنمایی می کند.

وقتی در ارتباط با یک درمانگر متوجه بشوید که به چه دلیل به این رفتار اعتیاد پیدا کرده اید و ریشه اعتیاد را پیدا کنید، کم کم یاد می گیرید که الگوهای غلط فکری و رفتاری خودتان را تغییر دهید. این تغییر می تواند یک فرآینده آهسته یا خیلی سریع باشد. نکته کلیدی این است که تا زمانی که موفق شوید و این اعتیاد را ترک کنید از فرایند تغییر خارج نشوید.

اعتیاد به خود ارضایی حتی می تواند آنقدر آدم ها را ناتوان کند که از فعالیت های تحصیلی و شغلی، روابط اجتماعی و شرکت در جمع های دوستانه باز بمانند. ترک اعتیاد به خودارضایی به افراد کمک می کند که به مسیر سالم زندگی بازگردند.

پیشگیری از اعتیاد به خودارضایی

اغلب آدم هایی که مبتلا به اعتیاد به خود ارضایی هستند، این طور عنوان می کنند که خودارضایی آن ها را از احساسات و دغدغه های زندگی روزمره نجات می دهد.

آنچه در پیشگیری از اعتیاد به خود ارضایی اهمیت دارد این است که افراد رفتارهای سالمی را جایگزین این رفتار کنند و از رفتارهایی که زمینه ساز اعتیاد به خودارضایی هستند، دوری کنند.

از پورنوگرافی شدیداً دوری کنید

یکی از مهم ترین رفتارها برای پیشگیری از این اعتیاد این است که افراد اصلاً به سراغ تماشای فیلم های غیر اخلاقی نروند.

از تنهایی بیش از حد دوری کنید

اگر احساس می کنید که تنهایی باعث می شود به این رفتار رو بیاورید، تا جایی که می توانید سعی کنید تنها نمانید.

شرکت در فعالیت های اجتماعی، کلاس های آموزشی و معاشرت با دوستان و آشنایان می تواند از خطرهای تنهایی جلوگیری کند.

به یک سرگرمی جدید مشغول بشوید

یک سرگرمی جدید و لذت بخش می تواند به شما احساس رضایت بدهد و توجه شما را از خود ارضایی و افکار و احساسات مرتبط با آن بگیرد و معطوف به فعالیت هایی سالم و مفید کند.

این سرگرمی می تواند یک کار هنری، یک فعالیت ورزشی، آموزش یک زبان جدید، یادگیری یک مهارت و … باشد.

در ادامه مطالعه مقاله «خودارضایی در زندگی زناشویی» را به شما پیشنهاد می کنیم.

اگر از اعتیاد به خودارضایی رنج می برید، برای ترک این اعتیاد با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *