آیدانیتو > تحصیل در مدارس روزانه کانادا
مهاجرت به کانادا

تحصیل در مدارس روزانه کانادا






 


تحصیل در مدارس روزانه کانادا

کشور کانادا دارای یکی از با کیفیت ترین و پیشرفته ترین ساختارهای آموزشی دنیا است. سیستم آموزشی کانادا دارای چهار سطح پیش دبستانی، دبستان، آموزش متوسطه و کالج / دانشگاه است. مطابق قوانین کانادا دانش آموزان حتماً باید تا 16 سالگی در سسیستم آموزشی کانادا باقی بمانند و تحصیل کنند و در استان های انتاریو و نیوبرانزویک دانش آموزان موظف اند تا 18 سالگی درس بخوانند.

بعد از دبیرستان، افراد می توانند وارد کالج شوند و خودشان را برای ورود به دانشگاه و تحصیل در مقاطع بالاتر آماده کنند یا به مراکز فنی و حرفه ای بروند و در یک مهارت خاص متخصص شوند.

تحصیل دانش آموزان بین المللی در مدارس کانادا

دانش آموزان بین المللی با برخوردار بودن از شرایطی، اجازه تحصیل در کانادا را دارند. امروزه والدین بسیاری در سراسر دنیا تمایل دارند که فرزندان خود را برای تحصیل به کانادا بفرستند. چون هر چه افراد در سنین پایین تری وارد این کشور بشوند، بهتر زبان یاد می گیرند، سریع تر با فرهنگ کانادا سازگار می شوند و احتمال ورودشان به دانشگاه های برتر کانادا بیشتر می شود.

با توجه به پایین بودن هزینه تحصیل در مدارس کانادا، نسبت به هزینه تحصیل در کشورهایی مثل انگلستان و آمریکا و کیفیت بالای آموزش در این کشور، تحصیل دانش آموزان بین المللی در مدارس کانادا تصمیمی منطقی است و آینده روشنی را به دنبال دارد.

ویژگی های تحصیل در مدارس روزانه کانادا

مدارس در کانادا می توانند روزانه یا شبانه روزی باشند، اکثر شهروندان کانادا فرزندانشان را به مدارس دولتی می فرستند. مدارس دولتی کیفیت خیلی بالایی دارند اما به هر  حال مدارس دولتی در استان ها و مناطق مختلف، تفاوت هایی دارند.

به طور کلی می توان گفت که دانش آموزان کانادایی از امکانات تحصیلی بسیار سطح بالایی برخوردارند. والدینی که تمایل دارند فرزندانشان مشغول تحصیل در مدارس روزانه کانادا شوند، می توانند آن ها را در مدارس دولتی ثبت نام کنند.

تحصیل در این مدارس برای شهروندان کانادایی و کسانی که کارت اقامت دائم دارند رایگان است، در غیر این صورت دانش آموز باید شهریه بپردازد و مبلغ این شهریه هم حدوداً 14 هزار دلار است.

برای تحصیل در مدارس روزانه کانادا ، می توان به مدارس خصوصی هم رفت اما شهریه این مدارس بسیار بالا و سالیانه بین 30 تا 60 هزار دلار است. کیفیت آموزش در مدارس خصوصی بسیار بالا است و معمولاً دانش آموزانی وارد این مدارس می شوند که برنامه ای جدی و مشخص برای تحصیل در رشته ای خاص و دانشگاهی خاص داشته باشند.

ویزای همراه والدین

والدین دانش آموزان بین المللی می توانند در زمان تحصیل فرزندانشان در کنار آن ها حضور پیدا کنند و با اخذ ویزای مولتیپل (۵ ساله) در کانادا اقامت کنند. شکل دیگر اقامت دانش آموزان بین المللی Home stay است. در این روش دانش آموز با پرداخت ماهیانه، حدود 900 دلار با یک خانواده کانادایی که مجوز این کار را دارند زندگی می کند و به نوعی در طول دوران تحصیل یکی از اعضای خانواده آن ها است.

در این مقاله به بررسی دوره های تحصیل در مدارس روزانه کانادا پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله «تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا» را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط تحصیل در مدارس کانادا و فرایند اخذ پذیرش تحصیل در مدارس روزانه کانادا، می توانید با مشاوران مهاجرت آیدانیتو تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *