مهاجرت به سوئد

تحصیل در مدارس روزانه سوئد






 


تحصیل در مدارس روزانه سوئد

نظام آموزشی کشور سوئد بسیار پیشرفته است. در این کشور آموزش برای کودکان هفت تا شانزده ساله اجباری است و این دوره 9 ساله اجباری در واقع مقطع آموزش ابتدایی است. بعد از این دوره نوجوانان اختیار دارند که در دوره سه ساله دبیرستان ثبت نام کنند یا دیگر به تحصیل ادامه ندهند. البته بیشتر سوئدی ها این مقطع را به پایان می رسانند.

بعد از این دوره سه ساله، معمولاً افراد به کالج یا دانشگاه می روند یا با شرکت در دوره های فنی و حرفه ای، مدرک می گیرند و مشغول به کار می شوند.

همه دانش آموزان در کشور سوئد اصالت سوئدی ندارند و بخش قابل توجهی از دانش آموزان این کشور از کشورهای دیگری در سراسر جهان به سوئد مهاجرت کرده اند. با توجه به این که تحصیل در مدارس اروپایی برای کسانی که اقامت ندارند بسیار پر هزینه است. به ندرت ممکن است کسی از داخل ایران برای تحصیل در مدارس روزانه سوئد اقدام کند. به همین دلیل دانش آموزان بین المللی معمولاً کسانی هستند که موقعیت والدین شان موجب شده اقامت موقت طولانی مدت یا اقامت دائم به آن ها تعلق بگیرد و اجازه تحصیل رایگان را در مدارس دولتی داشته باشند.

مدارس در سوئد انواع مختلفی دارند و می توانند روزانه، شبانه روزی، دولتی، خصوصی و بین المللی باشند. در این مقاله تلاش کرده ایم که به شرایط تحصیل در مدارس روزانه سوئد بپردازیم.

شرایط ثبت نام در مدارس روزانه سوئد

ثبت نام دانش آموزان بین المللی در مدارس سوئد بلامانع است و تحصیل در مدارس روزانه سوئد مختص افراد بومی نیست. اما والدین مهاجر نباید این نکته را فراموش کنند که دروس در مدارس روزانه سوئد به زبان سوئدی تدریس می شوند و اگر دانش آموزی این زبان را بلد نباشد ممکن است از نظر روانی آسیب ببیند و از نظر تحصیلی شدیداً افت کند.

تحصیل در مدارس دولتی سوئد رایگان است و دانش آموزان بین المللی هم می توانند بدون پرداخت هزینه ای به عنوان شهریه، تحصیل در مدارس روزانه سوئد را آغاز کنند. اما اگر مدرسه ای امکاناتی را به عنوان خوابگاه دانش آموزی ارائه دهد، بابت این امکانات هزینه ای را دریافت می کند.

تحصیل در مدارس بین المللی در سوئد

از آنجایی که کودکان و نوجوانان مهاجر معمولاً زبان سوئدی نمی دانند، بسیاری از والدینی که به واسطه تحصیل، کار، سرمایه گذاری و… به کشور سوئد راه پیدا کرده اند، ترجیح می دهند که فرزندانشان را در مدارس بین المللی ثبت نام کنند.

در این صورت آن ها می توانند به زبان انگلیسی و حتی زبان مادری خودشان درس بخوانند، با دانش آموزان مهاجر دیگر در ارتباط قرار بگیرند و دچار ترس و دلهره فرهنگی نشوند. البته برای تحصیل در این مدارس باید شهریه پرداخت کرد.

در این مقاله به موضوع تحصیل در مدارس روزانه سوئد پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله «تحصیل در مدارس شبانه روزی سوئد» را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در انواع مدارس سوئد، می توانید با مشاوران آیدانیتو، در زمینه تحصیل، مهاجرت و اخذ ویزا تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *