آیدانیتو > تحصیل در مدارس استرالیا
مهاجرت به استرالیا

تحصیل در مدارس استرالیا





تحصیل در مدارس استرالیا

کشور استرالیا سرزمینی است با 7686850 کیلومتر مربع مساحت که در نیم کره جنوبی قرار دارد. ششمین کشور پهناور در دنیا که اقتصاد آن به کشاورزی و بازرگانی متکی است. آب و هوای متغیر و چند ملیتی بودن از جمله ویژگی های منحصر به فرد این قاره دیدنی و بی نظیر محسوب می شود. از این رو تحصیل در مدارس و یا دانشگاه های استرالیا می تواند به تجربه ای متفاوت و دلنشین برای متقاضیان تبدیل شود. تحصیل در محیطی دوستانه و امن که با تجربه بالاترین سطح تحصیل و زندگی همراه است. در این مقاله، به بحث راجع به تحصیل در مدارس استرالیا برای شما دوستان گرامی می پردازیم. پس با ما همراه باشید تا اطلاعاتی مفید و کاربردی را در رابطه با تحصیل در مدارس استرالیا به دست آورید.

مقاطع تحصیلی در استرالیا

مقاطع تحصیلی در استرالیا در سه گروه مهد کودک و پیش دبستانی، دبستان و دبیرستان تقسیم بندی می گردند. در مورد مقطع تحصیلی مهد کودک و پیش دبستانی باید گفت که تحصیل در این دوره غیراجباری بوده و کودکان سه تا پنج ساله امکان تحصیل در مدارس استرالیا و در این مقطع تحصیلی را دارند. میزان شرکت دانش آموزان در مقطع مهد کودک متغیر است. اما در حدود 85% از کودکان سال پیش دبستانی را در مدارس می گذرانند. دوره دبستان معمولاً از سن شش سالگی آغاز و تا سن 12 تا 13 سالگی ادامه پیدا می کند. آخرین مقطع تحصیلی مدرسه های استرالیا دوره دبیرستان بوده که از سن 12 یا 13 سالگی شروع می شود. هر فرد استرالیایی تا سن 17 تا 18 سالگی را در دبیرستان سپری می کند.

استانداردهای آموزشی در مدارس استرالیا

به جرأت می توان گفت که مدارس استرالیا از جمله بهترین و مورد توجه ترین مدارس در دنیا به شمار می روند. دلایل بسیاری برای ثابت کردن این ادعا وجود دارد که در این قسمت اشاره ای هر چند مختصر به آن ها داریم. باید بگوییم که مدارس استرالیا دارای استانداردهای آموزشی بالایی از جمله اینترنت و کامپیوتر بوده و هر کلاس تنها با حداکثر تعداد دانش آموزان یعنی سی نفر تشکیل می شود. علاوه بر این ها، دروس دانشگاهی نیز در مدارس استرالیا جهت افزایش آگاهی و علم دانش آموزان نخبه و توانمند آموزش داده می شوند.

امکانات مدارس استرالیا

قابل توجه شما دوستان که تمامی مدارس استرالیا از بروزترین امکانات آموزشی همچون لابراتورهای کامپیوتر، کتابخانه هایی کامل و مجهز، تخته های هوشمند در کلاس های درس، سالن ورزشی، سالن تئاتر و لابراتورهای علوم برخوردار هستند.

اقامتگاه های دانش آموزی در استرالیا

از جمله اقامتگاه های متداول دانش آموزی در استرالیا می توان به  Homestay اشاره کرد که مختص دانش آموزان بین المللی مشغول به تحصیل در مدارس دولتی است. سایر مدارس مستقل و خصوصی نیز دارای خوابگاه های شبانه روزی در نزدیکی مدرسه هستند. این خوابگاه ها، معمولاً امکان اقامت دانش آموزان را در اتاق های چند نفره فراهم می کنند. علاوه بر این، امکانات تفریحی و در اختیار گذاشتن وعده های غذایی کامل به دانش آموزان از دیگر ویژگی منحصر به فرد این اقامتگاه های دانش آموزی هستند.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با تحصیل در مدارس استرالیا پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله سیستم آموزشی استرالیا بزنید.

اگر سوالی در زمینه تحصیل در مدارس استرالیا ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران حرفه ای مهاجرت و اخذ ویزا و اقامت دائم آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *