آیدانیتو > بیمه در سوئد
مهاجرت به سوئد

بیمه در سوئد






 


بیمه در سوئد

کشور سوئد در شمال اروپا و شبه جزیره اسکاندیناوی قرار دارد. این کشور سومین کشور بزرگ اروپا است و یکی از پویاترین اقتصادهای جهان را دارد. رشد بالای اقتصادی، نرخ پایین بیکاری، نظام آموزشی منحصر به فرد، دانشگاه های معتبر و… موجب شده است که هر ساله هزاران نفر به این کشور مهاجرت کنند.

از آن جایی که استانداردهای زندگی در سوئد بسیار بالا هستند، سیستم بیمه در سوئد هم بسیار پیشرفته است و خدمات با کیفیتی را در زمینه های مختلف به افراد ارائه می دهد. در این مقاله تلاش کرده ایم که به انواع بیمه در سوئد بپردازیم.

بیمه خدمات درمانی در سوئد

دولت سوئد بخش اعظم هزینه های درمانی را می پردازد و بیمار فقط ملزم به پرداخت بخش کوچکی از هزینه است. خدمات درمانی برای افراد زیر 18 سال رایگان است و تنها بابت خدمات اورژانس به کودکان و نوجوانان باید هزینه پرداخت کرد.

هر فردی در سوئد این حق را دارد که فقط تا سقف مشخصی هزینه های درمان را در یک سال بپردازد. این سقف در حال حاضر 900 کرون است و اگر یک بیمار چنین مبلغی را پرداخته باشد، کارتی دریافت می کند و باقی هزینه هایش، با ارائه این کارت، پرداخته می شوند.

در مورد دارو هم این محدودیت وجود دارد و سقف هزینه دارو، در یک سال 1800 کرون است.

بیمه مسکن در سوئد

بیمه مسکن در سوئد شرایطی را فراهم می کند تا در صورت آسیب دیدن محل زندگی بر اثر اتفاقاتی مثل دزدی یا آتش سوزی، خسارات وارده جبران شوند. این بیمه در سوئد ، همچنین به افرادی که در این حوادث آسیب دیده اند کمک مادی می کند.

بیمه دانشجویی در سوئد

هر فردی که مشغول تحصیل در سوئد باشد، باید حتماً تحت پوشش بیمه دانشجویی قرار بگیرد. شرایط برخورداری از این بیمه در سوئد به این صورت است که دانشجو در ابتدای سال تحصیلی، برگه تأییدیه ثبت نام در دانشگاه را به اداره بیمه ارائه می دهد و از مزایای آن برخوردار می شود.

اگر مدت زمان تحصیل دانشجوی بین المللی بیشتر از یک سال باشد، بعد از ثبت نام در اداره مالیات، یک شماره شناسه به او تعلق می گیرد که با استفاده از آن می تواند به اندازه شهروندان سوئدی از مزایای خدمات بیمه در سوئد برخوردار شود.

بیمه سوانح و آسیب شغلی در سوئد

چنانچه فردی که به صورت قانونی در سوئد مشغول به کار است، در حین انجام کار صدمه ببیند، اداره بیمه به او غرامت می دهد و این غرامت می تواند به صورت مستمری مادام العمر، هزینه های درمان و حقوق صدمات کاری باشد.

آسیب های شغلی، حوادث غیرمنتظره ای هستند که در حین انجام وظیفه اتفاق می افتند و به کارمند یا کارگر آسیب وارد می کنند. ابتلا به بعضی بیماری های جدی که کار کردن در یک محیط خاص دلیل بروز آن ها هستند هم آسیب شغلی محسوب می شود.

بیمه حمله و ضرب و شتم در سوئد

بیمه حمله و ضرت و شتم، بیمه ای است که به افراد کمک می کند تا در صورتی که قربانی جرمی واقع بشوند، غرامت و خسارات وارده به آن ها، از این طریق جبران شود.

در این مقاله به موضوع بیمه در سوئد پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله «هزینه زندگی در سوئد» را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه انواع بیمه در سوئد و شرایط برخورداری از آن ها، می توانید با مشاوران آیدانیتو، در زمینه تحصیل، مهاجرت و اخذ ویزا تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *