مهاجرت به آلمان

بیمه در آلمان






 


بیمه در آلمان

تنوع بیمه ها در آلمان زیاد است. از سال 2009 بیمه درمانی برای همه افرادی که مقیم آلمان هستند اجباری است. حتی کسانی هم که به صورت موقت در این کشور اقامت دارند برای دریافت ویزا حتماً باید بیمه داشته باشند.

در این مقاله تلاش کرده ایم تا به موضوع بیمه در آلمان و انواع بیمه در این کشور و شرایط اخذشان بپردازیم:

بیمه در آلمان برای دانشجویان خارجی

همه افراد خارجی که در دانشگاه های آلمان تحصیل می کنند، باید حتماً بیمه شوند. ورود به دانشگاه بدون برخورداری از بیمه درمانی امکان پذیر نیست. دانشجویانی که از خارج از اتحادیه اروپا وارد این کشور می شوند، تحت پوشش بیمه اجباری یا بیمه خصوصی قرار می گیرند.

دانشجویانی که سی سال یا بیشتر داشته باشند یا 14 ترم در آلمان درس خوانده باشند، دیگر نمی توانند از بیمه اجباری استفاده کنند و باید تحت پوشش بیمه های خصوصی قرار بگیرند.

بیمه درمانی اجباری

بیمه در آلمان به دو نوع اجباری و خصوصی است. حق بیمه در بیمه اجباری با توجه به درآمد افراد مشخص می شود. کارمندان و کارگرانی که در آمدشان کمتر از حد نصاب برای بیمه اجباری است، بازنشستگان و کسانی که کمک هزینه بیکاری دریافت می کنند باید تحت پوشش بیمه درمانی اجباری قرار بگیرند.

بیمه درمانی خصوصی

صاحبان مشاغل آزاد، کارمندان رسمی دولت و کارمندان و کارگرانی که در آمد ناخالص شان بیشتر از حد نصاب برای بیمه اجباری است تحت پوشش این بیمه قرار می گیرند. بیمه های خصوصی خدمات گسترده تری را نسبت به بیمه درمانی اجباری ارائه می دهند. کارمندان و کارگرانی که ماهیانه 4950 یورو به بالا دریافت کنند، می توانند از این بیمه استفاده کنند. حق بیمه در این شرایط بر اساس سن، وضعیت پزشکی، میزان در آمد و… محاسبه می شود و از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

بیمه بیکاری در آلمان

این بیمه برای همه کسانی که در آلمان کار می کنند اجباری است، حق بیمه بیکاری ۶/۵ درصد از حقوق ماهیانه است و نیمی از این مبلغ را کارفرما می پردازد. این بیمه در واقع زمانی به کار شما می آید که بیکار شوید یا کارفرمایتان به دلیلی نتواند حقوق شما را پرداخت کند.

بیمه های تکمیلی در آلمان

بیمه های تکمیلی کاستی های انواع دیگر بیمه ها را جبران می کنند. این بیمه ها توسط شرکت های خصوصی ارائه می شوند و شامل خدماتی مثل دندانپزشکی یا تکمیل بیمه بیمارستانی هستند.

بیمه حوادث صنعتی در آلمان

بیمه حوادث صنعتی، نوعی بیمه در آلمان است که هزینه های درمانی مربوط به حوادث و بیماری های ناشی از محل کار فرد را تحت پوشش قرار می دهد. اگر کسی به علت یک اتفاق ناگوار در محل کار فوت کند، بیمه هزینه مراسم و ترحیم و مستمری بازنشستگی را به بازماندگان او می پردازد.

حق این بیمه را کارفرما می پردازد و کسانی که شغل آزاد دارند، می توانند خودشان را تحت پوشش این بیمه قرار بدهند.

کسانی که قصد مهاجرت به آلمان و دریافت اقامت دائم این کشور را دارند، حتماً باید تحت پوشش بیمه درمانی قرار بگیرند و اگر نه ویزا برایشان صادر نمی شود. این که یک مهاجر تحت پوشش بیمه اجباری قرار بگیرد یا خصوصی بستگی به شاغل بودن یا نبودن او دارد.

در این مقاله موضوع بیمه در آلمان را مورد بررسی قرار دادیم در ادامه مطالعه مقاله «اقامت دائم آلمان» را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط مورد نیاز برای برخورداری از انواع بیمه های مختلف و هزینه حق بیمه در بیمه های مختلف، می توانید با مشاوران مهاجرت و اخذ ویزا و اقامت دائم آیدانیتو تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *