آیدانیتو > بورسیه خارج از کشور
مشاوره تحصیلی

بورسیه خارج از کشور






بورسیه خارج از کشور

یکی از بهترین راه های مهاجرت به خارج از کشور گرفتن بورسیه خارج از کشور است. با اخذ بورسیه خارج از کشور شما می توانید، به صورت دانشجو به کشور مورد نظر خود مهاجرت کنید و همچنین بخشی از هزینه های خود را نیز کاهش دهید. برای استفاده از بورسیه خارج از کشور باید شرایط استفاده از آن ها را داشته باشید به این منظور بهتر است ابتدا با انواع بورسیه خارج از کشور آشنا شوید و بهترین آن ها را برای خود انتخاب کنید.

بورسیه خارج از کشور دانشگاه

شرایط اخذ بورسیه خارج از کشور به چه صورت است؟ چه کسانی می توانند از آن استفاده کنند؟ ویژگی مشترک بین افرادی که از بورسیه خارج از کشور استفاده می کنند چیست؟

اخذ بورسیه خارج از کشور نیاز به یک روحیه خوب، رزومه علمی مناسب و علاقه مندی به تحصیل است. بورسیه به معنی آن است که یک مرکز دانشگاهی بخشی یا تمام هزینه های تحصیل فردی را متقبل شود تا فرد در زمینه های علمی و پژوهشی پیشرفت کند.

بورسیه را در ابتدا می توان به دو گروه تقسیم کرد:

1-اخذ بورسیه از دانشگاهی خارج از کشور

2-پذیرش در سهمیه بورسیه دانشگاه آزاد و سراسری ایران در مقطع دکتری

در اینجا انواع بورسیه از دانشگاه های خارج از کشور را بررسی می کنیم.

بورسیه اسکالرشیپ

این نوع بورس معمولاً هزینه های تحصیل را پوشش می دهد. گاهی ممکن است مبلغی برای زندگی روزمره دانشجو نیز در نظر گرفته شود. البته اخذ این نوع از بورسیه نیاز به شرایط تحصیلی بسیار خوب دارد.

حذف شهریه

یکی دیگر از انواع بورسیه، حذف شهریه یا Tuition waive است که به آن تخفیف شهریه نیز می گویند. این نوع بورس تمام شهریه دانشگاه یا بخشی از آن را شامل می شود.

در صورتی که این کمک هزینه تمام هزینه تکمیل را شاهد می شود و به آن Full fund می گویند. در این نوع بورسیه خارج از کشور،  علاوه بر هزینه شهریه دانشگاه، مبلغی جهت خوابگاه و خوراک نیز در نظر گرفته می شود.

گاهی اوقات این نوع بورس فقط قسمتی از هزینه دانشگاه را پرداخت می کند و سایر هزینه ها به عهده دانشجو است.

بورسیه های خارج از کشور

بورس جایزه Awards

این نوع بورس یک جایزه است و مبلغ آن زیاد نیست. این جایزه به صورت نقدی به حساب فرد واریز می شود، گاهی نیز این جایزه غیر نقدی است، به مانند هزینه سفر ورودی برای ارائه کنفرانس.

وام تحصیلی

در این وام هزینه دانشگاه را یک بانک یا مرکز خصوصی پرداخت می کند. اما گرفتن این نوع بورسیه برای دانشجویان خارج از کشور نیاز به ضمانت یک فرد مقیم از آن کشور دارد.

بورسیه Grant

گرفتن کمک بلا عوضی است که برای تحصیل به افراد داده می شود. بیشتر اوقات وقتی از بورسیه صحبت می شود، این نوع از بورسیه مد نظر است.

بورسیه تحصیلی خارج از کشور

وقتی می خواهیم برای تحصیل به خارج از کشور برویم، بهترین راه گرفتن بورسیه تحصیلی خارج از کشور است. بورسیه های تحصیل خارج از کشور به دو صورت به دانشجو ارائه می شود.

الف) کمک هزینه بدون انجام فعالیت

ب) کمک هزینه در ازای انجام فعالیت

این بورسیه ها از طریق دانشگاه های خارج از کشور ارائه می شوند. برای هر کدام شامل چندین بورسیه می شوند و شرایط خاص خود را دارند.

ثبت نام بورسیه خارج از کشور

ثبت نام بورسیه خارج از کشور کاری به نسبت سختی است. ابتدا باید با مراجعه به سایت دانشگاه مقصد شرایط و نحوه بورسیه را مطالعه کنید. سپس اقدام به نامه نگاری های اداری کنید. اگر مایل به تحصیل در کانادا هستید با بورسیه تحصیلی کانادا آشنا شوید.

اگر در زمینه بورسیه خارج از کشور نیاز به کمک دارید و یا میخواهید با فردی آگاه مشورت کنید میتوانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *