آیدانیتو > بورسیه تحصیلی کانادا
مهاجرت به کانادا

بورسیه تحصیلی کانادا






 


بورسیه  تحصیلی کانادا

بسیاری از دانشگاه های کانادا، دارای بهترین رتبه ها در لیست بهترین دانشگاه های دنیا هستند. کشور کانادا کشوری مهاجر پذیر است و مراکز علمی و آموزشی آن از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. به همین دلیل سالیانه هزاران نفر از سراسر دنیا برای تحصیل و پژوهش وارد این کشور می شوند.  تحصیل در کانادا می تواند یکی از روش های ماندگاری در این کشور باشد. اخذ اقامت دائم بعد از تحصیل به این صورت است که دانشجویان بعد از اتمام تحصیل با دریافت مجوز کار، مشغول کار در کانادا می شوند و بعد از مدتی در صورت واجد شرایط بودن اقامت کانادا را دریافت می کنند.
همه ما می دانیم که درس خواندن، بدون هزینه، ممکن نیست و تحصیل در کشوری دیگر مسلماً به هزینه ای بیشتر از درس خواندن در کشور خودمان نیاز دارد. بدون شک دانش آموزان و دانشجویان با استعداد و توانمندی در سراسر جهان وجود دارند که به علت مشکلات مالی نمی توانند در جایگاهی که باید باشند قرار بگیرند یا هرگز به تحصیل در دانشگاه های معتبر دنیا فکر نمی کنند.
 اغلب کسانی که به ادامه تحصیل در کانادا علاقه مند هستند، می دانند که دانشگاه های این کشور مبالغی را به عنوان کمک هزینه برای تحصیل دانشجویان کانادایی و دانشجویان بین المللی در نظر می گیرند. کمک هزینه های تحصیلی و بورسیه تحصیلی کانادا با توجه به توانمندی های یک دانشجو یا شرایط خاص او که باعث می شود نتواند از پس شهریه دانشگاه و هزینه های زندگی روزمره بر بیاید، به او ارائه می شوند.
در این مقاله به بورسیه تحصیلی کانادا و شرایط اخذ آن می پردازیم:

شرایط بورسیه تحصیلی کانادا

کمک هزینه های تحصیلی و بورسیه تحصیلی کانادا در واقع کمک های مالی ای هستند که از طرف دانشگاه ها، دولت فدرال، دولت های ایالتی یا مراکز خیریه به دانشجویان داده می شوند و نیازی به بازگرداندن آن ها نیست. شرایط بورسیه تحصیلی کانادا متنوع است و انواع مختلفی از کمک هزینه های تحصیلی در این کشور به دانشجویان ارائه می شوند.

اسکولارشیپ

اسکولارشیپ ها کمک هزینه های تحصیلی ای هستند که به دلیل شرایط درسی و تحصیلی متقاضی، استعدادهای خاص او، نمرات عالی، تجربه کاری غنی، مقالات و… توسط دولت، دانشگاه یا شرکت های خصوصی به دانشجو ارائه می شوند.

 

گرنت و بورسیه

گرنت و بورسیه تحصیلی کانادا کمک هزینه های تحصیلی ای هستند که به علت نیازهای مالی دانشجو و عدم تمکن مالی او برای پرداخت هزینه های تحصیلی به او تعلق می گیرند و صلاحیت های علمی دانشجو را در نظر نمی گیرند.
هر ساله نزدیک به 3500 اسکولارشیپ به کسانی که قصد تحصیل در کانادا دارند تعلق می گیرند. البته امکان دریافت بورس تحصیلی در مقطع کارشناسی بسیار ضعیف است. گرفتن بورسیه تحصیلی کانادا در مقطع کارشناسی ارشد ممکن است اما بیشتر به دوره هایی تعلق می گیرد که پژوهش محور باشند. بیشترین کمک هزینه های تحصیلی مخصوص دانشجویان دوره دکتری هستند.
میزان کمک هزینه های تحصیلی بستگی به عوامل مختلفی مثل بودجه دانشگاه مورد نظر، سطح مالی دانشجو و بودجه استاد راهنما دارد.

مشاوره مهاجرت تلفنی در آیدانیتو

آیدانیتو یک مرکز هوشمند آموزش و مشاوره است. مشاوران متخصص و باتجربه آیدانیتو این توانایی را دارند که با توجه به رشته تحصیلی و تجربیات کاری شان در زمینه های مختلفی مثل خانواده، موضوعات تحصیلی و شغلی، مهاجرت، موضوعات حقوقی، کسب و کار، نظام وظیفه و… به مخاطبانشان مشاوره تلفنی بدهند.
مهاجرت یک اتفاق بسیار مهم و تأثیرگذار در زندگی هر انسانی است. وقتی کسی کشور خودش را ترک می کند و برای تحصیل، کار یا زندگی همیشگی به کشوری دیگر می رود، یعنی تصمیم گرفته است زندگی اش را در همه ابعاد تغییر بدهد. این تغییر بدون شک نیازمند آگاهی و اطلاعات در مورد شرایط مختلف مهاجرت است. به عنوان مثال کسی که می خواهد برای تحصیل به کشور دیگری برود باید از شرایط پذیرش در مقاطع مختلف تحصیلی در آن کشور آگاه باشد، برای مهاجرت کاری باید فهمید که چطور می توان در هر کشوری کار پیدا کرد و اقامت دائم هم در هر نقطه ای از دنیا شرایط خاص خودش را دارد…
مشاوره مهاجرت فرصتی است تا افرادی که قصد مهاجرت دارند، در گفت و گو با مشاوری که در زمینه امور مهاجرت توانمند و باتجربه است، به پاسخ همه سوال هایشان برسند و با اطلاعات کامل و جامع مهاجرت کنند.

چرا مشاوره تلفنی؟

شاید این سؤال برای شما هم پیش آمده باشد که دلیل استقبال روز افزون شهروندان جوامع مختلف از مشاوره های غیر حضوری مثل مشاوره تلفنی چیست. در پاسخ به این سؤال می توان گفت که در دنیای امروز، مشاوره تلفنی مزایای فراوانی دارد. مزایایی مثل:

  • کم هزینه تر و مقرون به صرفه تر بودن نسبت به مشاوره های حضوری
  • پاسخگو بودن در مواقع بحرانی که دسترسی به مراکز مشاوره حضوری امکان پذیر نیست
  • صرف زمان کم تر نسبت به مشاوره های حضوری
  • عدم افشای هویت و اطلاعات شخصی

 در ادامه مطالعه مقاله «کار دانشجویی در کانادا» را به شما پیشنهاد می کنیم.

اگر سوالی در زمینه اخذ بورسیه تحصیلی کانادا دارید، پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات بیشتر در زمینه دریافت کمک هزینه تحصیلی برای ادامه تحصیل در کانادا، با مشاوران حرفه ای اخذ بورس تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *