مهاجرت به سوئد

بورسیه تحصیلی سوئد






 


بورسیه تحصیلی سوئد

تا سال ۲۰۱۱ سوئد یکی از معدود کشورهای اروپایی بود که تحصیل در آن رایگان بود. از آن زمان به بعد دولت سوئد قانونی را وضع کرد که به واسطه آن فقط دانشجویان ساکن کشورهای عضو اتحادیه اروپا می توانند به صورت رایگان در دانشگاه های سوئد تحصیل کنند و باقی دانشجوها باید هزینه شهریه را بپردازند.

با این حال این کشور در حال حاضر کمک هزینه هایی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. در این مقاله  تلاش کرده ایم که به معرفه بورسیه تحصیلی سوئد بپردازیم.

کمک هزینه های تحصیلی دولت سوئد

یک نوع بورسیه تحصیلی سوئد دولتی و شامل موارد زیر است:

مؤسسه سوئدی

کمک هزینه های تحصیلی مؤسسه سوئدی به دانشجویانی تعلق می گیرد که برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شوند و تحصیل خودشان را در ترم پاییز آغاز کنند.

این بورسیه تحصیلی سوئد شهریه دانشگاه و هزینه های زندگی را تحت پوشش قرار می دهد.

برنامه ویزبی

برنامه ویزبی (Visby Programme)، کمک هزینه ای را به دانشجویان ارشدی ارائه می دهد که از کشورهای ارمنستان، آذربایجان، بلاروس، گرجستان، جمهوری مولداوی، روسیه و اوکراین باشند.

این کمک هزینه تحصیلی، شهریه دانشگاه را تحت پوشش قرار می دهد، مبلغ ماهیانه 900 کرون ( واحد پول سوئد ) را به عنوان هزینه زندگی در اختیار دانشجو قرار می دهد و هزینه های بیمه و بلیط هواپیما را می پردازد.

بورسیه  تحصیلی سوئد در دانشگاه ها

بعضی از بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی توسط دانشگاه ها ارائه می شوند و هر دانشگاهی مبلغ مشخصی را با شرایط خاصی در اختیار دانشجویان واجد شرایط قرار می دهد.

در این جا تعدادی از مهم ترین بورسیه های تحصیلی را معرفی می کنیم. این بورسیه ها به دانشجویان بین المللی تعلق می گیرند.

بورسیه تحصیلی دانشگاه بوراس

کمک هزینه تحصیلی دانشگاه بوراس هزینه های زندگی را تحت پوشش قرار نمی دهد اما شهریه دانشگاه را مقداری کاهش می دهد.

بورسیه تحصیلی دانشگاه مالمو

کمک هزینه های تحصیلی در دانشگاه مالمو به دانشجویان مقطع  ارشد تعلق می گیرد. دانشجویان واجد شرایط این بورسیه تحصیلی سوئد باید ساکن کشوری خارج از اتحادیه اروپا باشند، استعدادها و توانمندی های زیادی داشته باشند و برای تحصیل در مقطعی که به زبان انگلیسی تدریس می شود پذیرفته شده باشند.

این کمک هزینه کل شهریه را تحت پوشش قرار می دهد.

بورسیه تحصیلی دانشگاه استکهلم

بورسیه تحصیلی دانشگاه استکهلم فقط شهریه دانشگاه را پرداخت می کند و دانشجویان واجد شرایط باید هزینه های زندگی را خودشان بپردازند. این کمک هزینه مخصوص متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد است که با استعداد و توانمند باشند.

بورسیه تحصیلی دانشگاه اوپسالا

دانشگاه اوپسالا به دانشجویان بین المللی غیر اروپایی کمک هزینه می دهد و این کمک هزینه فقط شامل هزینه های دانشگاه است، نه هزینه زندگی.

بورسیه تحصیلی مدارس سوئد

بورسیه تحصیلی مدارس نوعی بورسیه تحصیلی سوئد و مخصوص دانش آموزان است. این کمک هزینه در بعضی مدارس شبانه روزی به دانش آموزان بین المللی استثنایی، توانمند، بسیار با استعداد و دارای افتخارات تحصیلی تعلق می گیرد.

در این مقاله به بورسیه تحصیلی سوئد پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله «کار دانشجویی در سوئد» را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط و مدارک لازم برای تحصیل در سوئد، می توانید با مشاوران آیدانیتو، در زمینه تحصیل، مهاجرت و اخذ ویزا تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *