مهاجرت به ترکیه

بورسیه تحصیلی ترکیه






بورسیه تحصیلی ترکیه

کشور ترکیه، در طول چند سال اخیر از جهت سیاسی و اقتصادی رشد قابل ملاحظه ای دارد و هر ساله با افزایش تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل در مؤسسات آموزشی و دانشگاه ها رو به رو است. قابل توجه شما دوستان که در حال حاضر هزاران دانشجوی خارجی از سرتاسر دنیا مشغول به تحصیل در مراکز دانشگاهی این کشور هستند و تعداد زیادی برابر با 170 دانشگاه و کالج نیز در این کشور پذیرنده مشتاقان علم می باشند. اما هزینه های بالای تحصیل در این دانشگاه ها مانع بزرگی برای ادامه تحصیل دانشجویان است و آن ها را در تصمیم گیری برای ادامه تحصیل در ترکیه کمی سست می کند. البته تمهیداتی نیز برای این امر پیش بینی شده که امکان تحصیل آسان در ترکیه را برای افراد فراهم می آورد. دانشگاه های این کشور به میزان زیادی از حمایت مالی شرکت های بزرگ ترکیه برخوردار هستند. به همین جهت، امکان اعطای بورس های تحصیلی را مطابق شایستگی ها و نیازهای دانشجویان دارند. نحوه درخواست و مبالغ این بورسیه ها از دانشگاهی تا دانشگاه دیگر متفاوت است. به علت اهمیت این موضوع و نیاز متقاضیان از کسب اطلاعات در مورد بورسیه تحصیلی ترکیه در این مقاله، به بحث در مورد بورسیه تحصیلی ترکیه می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات مفید و ضروری را در ارتباط با بورسیه تحصیلی ترکیه به دست آورید.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه

برخی از دانشگاه های دولتی و تعداد زیادی از مؤسسات بورسیه های تحصیلی خاصی را مطابق شایستگی های فرد و در دوره ها و مقاطع مختلف تحصیلی به وی اعطا می کنند. باید بدانید که افرادی که در دوره آمادگی زبان شرکت می کنند تا مدت زمان 5 سال می توانند از بورسیه تحصیلی ترکیه استفاده کنند.

اما این زمان برای دانشجویان جدیدالورود و یا افرادی که مستقیماً وارد دانشگاه می شوند، به چهار سال کاهش می یابد. لازم به ذکر است که دانشجویان مشغول به تحصیل در کالج های ترکیه نیز امکان استفاده از بورسیه را دارند و به هیچ وجه نباید نگرانی برای پرداخت هزینه های تحصیل خود داشته باشند. بورسیه تحصیلی ترکیه مواردی همچون شهریه خوابگاه، هزینه های زندگی و شهریه دانشگاه را در بر می گیرد. نکته بسیار مهم این است که تخصیص بورسیه تحصیلی ترکیه به دانشجویان مطابق میزان موفقیت درسی و سابقه تحصیلی وی بوده و فرد باید معدل مورد نیاز را جهت اخذ بورسیه تحصیلی، اخذ نموده باشد. به عنوان نمونه، حداقل معدل مورد نیاز جهت اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه برای مقاطع مختلف تحصیلی کارشناسی، دکتری، کارشناسی ارشد و کاردانی به ترتیب 14، 15، 15 و 12 است.

مدارک مورد نیاز دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه

در آخرین بخش از این مقاله مدارک لازم جهت اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه را خدمتتان نام می بریم.

  • ارائه کارت شناسایی متقاضی از قبیل پاسپورت و یا کارت ملی
  • تقدیم گواهی نامه قبولی در آزمون های بین المللی زبان همچون TOEFL, GRE, IELTS
  • یک قطعه عکس 4*6 اسکن شده
  • ارائه برگه قبولی در کنکور سراسری دانشگاه ها
  • ارائه ریز نمرات دانشجو در دروسی که تاکنون موفق به گذراندن آن ها شده است

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با بورسیه تحصیلی ترکیه پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله هزینه تحصیل در ترکیه بزنید.

اگر سوالی در زمینه بورسیه تحصیلی ترکیه ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران مهاجرت و اخذ ویزا و اقامت دائم آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *