آیدانیتو > بهترین سن ازدواج
انتخاب همسر

بهترین سن ازدواج

[et_pb_section fb_built=”1″ admin_label=”Popup – #undefined” _builder_version=”3.22″ da_is_popup=”off” da_exit_intent=”off” da_has_close=”on” da_alt_close=”off” da_dark_close=”off” da_not_modal=”on” da_is_singular=”off” da_with_loader=”off” da_has_shadow=”on” da_disable_devices=”off|off|off”][et_pb_row _builder_version=”3.25″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.25″ custom_padding=”|||” custom_padding__hover=”|||”][et_pb_text _builder_version=”3.27.4″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”]

 

بهترین سن ازدواج

تصمیم به آغاز یک زندگی مشترک، تصمیمی مهم و شاید یک نقطه‌ی عطف باشد. مخصوصاً در دنیای امروز که شکل ازدواج و زندگی مشترک متفاوت از گذشته است و افراد با بررسی عوامل بسیاری تن به تغییر سبک زندگی‌شان می‌دهند، زندگی مجردی را پشت سر جا می‌گذراند و به منظور یک همراهی همیشگی با شخص دیگری زیر یک سقف قرار می‌گیرند.
انسان‌ها در گذشته ازدواج می‌کردند چون ازدواج به نوعی یک اجبار بود یا شکلی از زندگی که منافع اقتصادی بیشتری داشت. با بچه‌دار شدن بر تعداد نیرو‌های کار افزوده می‌شد، با ازدواج امنیت زنان بیشتر تأمین می‌شد و تشکیل خانواده با نگاهی به دوران کهنسالی انتخاب هوشمندانه‌ای بود. اما امروز معیارهای افراد برای آغاز یک زندگی مشترک بسیار فراتر از این‌هاست.
بیشتر انسان‌های امروز به دنبال ازدواجی عاشقانه، سرشار از تفاهم و همراه با هم‌افزایی و رشد مداوم هستند. در روزگار ما هر چه انسان‌ها آگاه‌تر باشند، بیشتر تلاش می‌کنند تا قبل از ازدواج نسبت به شریکشان شناخت پیدا کنند و بعد وارد یک زندگی مشترک بشوند.
 
افرای که با آگاهی ازدواج می کنند، معمولاً قبل از ازدواج به عوامل متعددی فکر می کنند. یکی از این عومل سن ازدواج است. بسیاری از زنان و مردانی که قصد ازدواج دارند از مشاوران در مورد بهترین سن ازدواج می پرسند.

بهترین سن برای ازدواج

آیا به فکر ازدواج هستید؟ آیا نگرانید که زندگی مشترکتان پایدار خواهد بود یا نه؟ بدون شک برای پیدا کردن پاسخ‌های احتمالی این سؤال‌ها نیاز به بررسی معیارهای متعددی دارید و جالب است بدانید که با توجه به سن شما می‌توان میزان آسیب پذیری‌تان در برابر طلاق را حدس زد.
اما بهترین سن برای ازدواج ، چه سنی است؟ یک باور عمومی وجود دارد که آدم‌هایی که دیرتر ازدواج می‌کنند، ازدواج های متعادل‌تری دارند. بنابر این باور ازدواج کردن در زمان نوجوانی احتمال طلاق را به شدت بالا می‌برد. وقتی خیلی کم‌سن‌وسال هستید، احتمالاً هنوز استقلال مالی ندارید، در مورد آینده‌تان مطمئن نیستید و حتی مغزتان هنوز به قدر کافی رشد نکرده است.

 

نوجوانان بی‌تجربه‌اند و دقیقاً نمی‌دانند که در برابر چالش‌های ارتباطی باید چه واکنشی نشان بدهند. ازدواج کردن در سن خیلی کم مسئولیت دشواری است. آمارها ثابت کرده‌اند که اگر نوجوان هستید، بهتر است چند سالی صبر کنید. اگر در زمان ازدواج 25 ساله باشید، احتمال طلاق 50% کمتر از زمانی است که 20 ساله هستید.
این ایده که هر چه سن افراد موقع ازدواج بیشتر باشد، احتمال طلاق کمتر می‌شود، منطقی است. آدم‌هایی که خیلی کم‌سن نیستند، ثبات اقتصادی بیشتری دارند و می‌دانند که از زندگی چه می‌خواهند و چه اهدافی دارند. پژوهش‌های جدید نشان می‌دهند که بهترین سن ازدواج در بازه‌ی 28 تا 32 سالگی است و نرخ طلاق در ازدواج‌هایی با شروع‌ در قبل و بعد از این بازه‌ی سنی بالاتر است.
اما دلیل این آمار چیست و چرا محققان بهترین سن ازدواج را بین 28 تا 32 سالگی می‌دانند؟ دقیقاً مشخص نیست و نمی‌توان با اطمینان گفت که چه عاملی موفقیت ازدواج را در این سن‌وسال افزایش می‌دهد. اما آمار و ارقام نشان می‌دهند که احتمال طلاق بعد از 5 سال در زوج‌هایی که در نوجوانی ازدواج کرده‌اند، 38% و در زوج‌هایی که در اوایل دهه‌ی بیست ازدواج کرده اند، 27% است. اما احتمال طلاق در زوج‌هایی که  بین سنین 25 تا 29 سالگی ازدواج می‌کنند، دچار یک کاهش چشمگیر می‌شود و به 14% می‌رسد و در زوج‌های 30 تا 34 ساله به 10% می‌رسد.
احتمال طلاق در زوج‌هایی که در اواسط دهه‌ی 30 زندگی ازدواج می‌کنند و اولین ازدواجشان در 35 سالگی یا بیشتر است، در 5 سال اول ازدواج 17% است. پس می‌توان این‌طور گفت که امنیت و ثبات زندگی‌های مشترکی که در اوایل دهه‌ی 20 و اواخر دهه‌ی 30 زندگی افراد شروع می‌شوند، کمتر است.
البته این یک گزاره‌ی صددرصد قطعی در مورد بهترین سن برای ازدواج نیست و مسلماً می‌توان به زوج‌هایی اشاره کرد که با وجود خیلی زود یا خیلی دیر ازدواج کردن، زندگی آرام، رضایت بخش و با‌ثباتی دارند. اما آمار و ارقام حاکی از این هستند که می‌توان زندگی مشترک را در سنین 28 تا 32 سالگی با اطمینان خاطر بیشتری آغاز کرد.

مشاوره ازدواج در آیدانیتو

آیدانیتو یک فضای هوشمند مشاوره و آموزش است. مشاوران آیدانیتو با توجه رشته تحصیلی و تجربیات کاری شان در زمینه های مختلف خانواده، تحصیلی، مهاجرت، نظام وظیفه و…به مخاطبان مشاوره می دهند. ازدواج هم یکی از مهم ترین بخش های مشاوره خانواده است و تماس های زیادی را درمشاوره تلفنی آیدانیتو به خودش اختصاص داده است.
در تماس با مشاوران آیدانیتو می توانید در مورد معیارهای مختلف ازدواج که بهترین سن برای ازدواج را هم دربرمی گیرند اطلاعات کسب کنید.
 در ادامه مطالعه‌ی مقاله‌ی معیارهای ازدواج را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
قصد ازدواج دارید؟ مطمئن نیستید که دارید با شخص مناسبی ازدواج می کنید؟ شک دارید؟ با کسی در رابطه هستید اما او قصد ازدواج با شما را ندارد؟ از معیارهای ازدواج بی خبرید؟ می خواهید در مورد ویژگی های یک زندگی مشترک موفق اطلاعات کسب کنید؟
با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 

 
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *