آیدانیتو > بهترین رشته برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد
کارشناسی ارشد

بهترین رشته برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

بهترین رشته برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

بهترین رشته برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

بهترین رشته برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد چیست؟ از سوالاتی که تقریبا هر روز میشنویم! پس از فارغ التحصیل شدن از دوران کارشناسی، بسیاری از داوطلبان ورود به مقطع کارشناسی ارشد در مورد رشته انتخابی خود برای ادامه تحصیل دچار شک و تردید هستند. این شک معمولاً به علت بازار کاری رشته و علایق فردی ایجاد می شود. از این رو همواره به دنبال راهی برای یافتن بهترین گزینه و بهترین رشته برای ادامه تحصیل می باشند اگر شما هم برای انتخاب رشته ارشد، به مشکل برخورده اید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

تغییر رشته ارشد

داوطلبان دوره کارشناسی ارشد ، که رشته ی کارشناسی آنها غیر از رشته های پیراپزشکی است، می توانند در هر رشته و گروه دیگری، ثبت نام کنند. اما باید به مرتبط بودن رشته ی کارشناسی و کارشناسی ارشد برای ورود به بازار کار دقت کرد. بگذارید با چند مثال کوتاه موارد ذکر شده را توضیح دهیم: فرض کنید رشته ی تحصیلی شما مهندسی کامپیوتر است، شما می توانید در دوره ی ارشد در هر رشته ی دیگری بغیر از رشته های پیراپزشکی، ادامه تحصیل دهید. اما نکته ی قابل توجه این است که اگر در دوره ی کارشناسی ارشد مدیریت بخوانید، می توانید کارشناسی ارشد خود را مرتبط با دوره ی کارشناسی در نظر بگیرید و از آن به بهترین شکل ممکن در بازار کار استفاده کنید. خالی از لطف نیست اگر یک مثال در باب رشته های نامرتبط بزنیم، رشته هایی مانند روانشناسی و حقوق جزو رشته هایی هستند که برای ورود به جامعه ی کاری آنان باید حداقل در مقطع (کارشناسی و کارشناسی ارشد یا کارشناسی ارشد و دکتری) را در رشته متجانس گذراند. از این رو برای رشته هایی شبیه به این باید با احتیاط بیشتری عمل کرد. و آخرین مثال برای رشته هایی که نیاز به آموزش پایه ای دارند! رشته هایی مانند رشته ی مهندسی نفت در دوره ی ارشد بسیار وابسته به دوران کارشناسی می باشد. یعنی در واقع فردی که از رشته ی نامرتبط وارد دوره ی کارشناسی ارشد مهندسی نفت می شود، در بازار کار جایگاه چندانی ندارد. با توجه به مثال های فوق بهتر است برای انتخاب بهترین رشته برای ادامه ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به مواردی از قبیل بازار کار، علایق، مهارت آموزی و … دقت کنید.
اگر سوالی در زمینه تغییر رشته ارشد و انتخاب رشته ذهنتان را به خود مشغول کرده است،  با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

نحوه انتخاب رشته ارشد

بعد از توضیحات بالا بهتر است به مراحل یک انتخاب رشته ی خوب و درست بپردازیم:

علاقه

بسیاری از داوطلبانی که متقاضی تغییر رشته در دوره ی ارشد هستند، افرادی هستند که در دوره ی کارشناسی، صرفاً جهت ورود به دانشگاه انتخاب رشته کرده اند و اکنون تصمیم دارند در رشته ی مورد علاقه خود تحصیل کنند. دقت کنید که صرف داشتن علاقه، برای انتخاب رشته کافی نمی باشد. از این رو اگر به رشته ای مرتبط و یا نامرتبط با رشته ی خود علاقه دارید به گزینه های دیگر انتخاب رشته، دقت کنید.

بازار کار

ورود به بازار کار یکی از مهم ترین دلایل انتخاب رشته است. برای ورود به دوره ی ارشد نیاز است بازار کار هدف خود را بشناسید. به طور مثال رشته های علوم کامپیوتر، مدیریت، حسابداری، جزو رشته هایی هستند که در بازار کار درخواست بیشتری دارند و می توان به انتخاب این رشته ها نیز فکر کرد.

ظرفیت

دقت کنید که رشته ی انتخابی شما چقدر ظرفیت پذیرش دارد. قبول شدن در برخی از رشته های ارشد، به علت ظرفیت پایین پذیرش و تعداد شرکت کننده بالا، بسیار سخت و دور از دسترس است. با توجه به نکات بالا، می توانید بهترین رشته برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را انتخاب کنید.
مواردی را که ذکر کردیم تنها بخش کوچکی از نکاتی است که بایستی در انتخاب رشته به آن دقت کنید. در واقع آنچه که در یک انتخاب رشته اصولی حرف اول را می زند، تجربه است. حتی اگر میزان علاقه مندی به رشته را در اولویت انتخاب رشته خود قرار دهید، بدون داشتن تجربه و توانایی آنالیز کارنامه و تخمین رتبه و آگاهی از موقعیت های شغلی در آینده، احتمال اینکه از انتخاب رشته خود پشیمان شوید، بسیار زیاد خواهد بود. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم برای انتخاب رشته اصولی با مشاوران تحصیلی مشورت کنید. مشاوران آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در زمینه بهترین رشته ای که می توانید انتخاب کنید، در اختیار شما قرار خواهند داد.
برای انتخاب بهترین رشته برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

رشته های پول ساز اما شناخته نشده!

متاسفانه اکثر داوطلبان گول عنوان دکتر و مهندس را می خورند و برای اینکه آن ها را دکتر یا مهندس صدا کنند، به اشتباه رشته هایی را انتخاب می کنند که ظرفیت آن ها مدت هاست پر شده است. هدف از ادامه تحصیل تنها مطالعه ی دروس نیست! شما در نهایت بایستی وارد بازار کار شوید! بسیاری از رشته ها هستند که از دید داوطلبان پنهان می مانند در صورتی که در آینده بازار کاری بسیار خوب و امکان ادامه تحصیل چه در داخل کشور و چه در خارج برای آن ها وجود دارد. پیشنهاد می کنیم که شما اشتباه پیشینیان را تکرار نکنید و از همین امروز به فکر حرفه ای که بایستی در آینده به آن بپردازید، باشید. راستی چرا به فکر راه اندازی یک کسب و کار کوچک در کنار تحصیل خود نیستید؟ مشاوران آیدانیتو می توانند جامع ترین اطلاعات را در زمینه بهترین رشته برای ادامه تحصیل و بهترین ایده ها برای راه اندازی کسب و کار در اختیار شما قرار دهند.
حتی اگر مدرک دکتری داشته باشید، اگر نتوانید در رشته تحصیلی خود کار کنید، سال های عمرتان را تلف کرده اید! برای انتخاب بهترین رشته، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

علاوه بر رشته به دانشگاه هم فکر کنید!

در یک انتخاب رشته حرفه ای، پس از انتخاب رشته، نوبت به انتخاب دانشگاه می رسد. چرا که انواع مختلفی از دانشگاه ها در کشور وجود دارند. اگر قصد قبولی در دوره های روزانه را دارید، بایستی بسیار ریزبینانه انتخاب رشته کنید. در دوره های شبانه، دانشگاه های غیرانتفاعی، پیام نور و آزاد نیز مبحث شهریه دانشگاه ها بسیار حائز اهمیت است. از طرفی موضوع فاصله دانشگاه از محل زندگی نیز مهم است. مشاوران آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در زمینه انتخاب بهترین رشته و دانشگاه در اختیار شما قرار می دهند.
بهتر نیست انتخاب رشته خود را به افراد باتجربه بسپارید؟ برای آگاهی از بهترین رشته ها، دانشگاه ها، شهریه و هر آنچه که باید برای انتخاب رشته بدانید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

چگونه می توانم بهترین رشته را انتخاب کنم؟

اگر شما معتقدید که انتخاب رشته هیچ کاری ندارد و کافی است رشته ها را بر اساس اولویت، فهرست کنیم و یا اینکه قبول شدن در رشته، کاملا به شانس وابسته است، بایستی بگوییم که سخت در اشتباهید! البته چیدن چند رشته پشت سر هم، هیچ کاری ندارد اما برای اینکه در بهترین رشته قبول شوید، باید به میزان کافی تجربه داشته باشید. با توجه به اینکه شرایط در هر سال با سال دیگر متفاوت است، پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از بهترین رشته ای که می توانید در سال پیش رو در آن قبول شوید، با مشاوران ارشد آیدانیتو تماس بگیرید.
در این مقاله به بررسی بهترین رشته برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مشاوره انتخاب رشته بزنید.
اگر سوالی در زمینه بهترین رشته برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.
.

1 دیدگاه در “بهترین رشته برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *