آیدانیتو > بنویس تا اتفاق بیفتد
رشد و توسعه ی فردی

بنویس تا اتفاق بیفتد






 

بنویس تا اتفاق بیفتد

نوشتن از دیرباز تا به امروز مزایای بسیاری داشته. اگر انسان نوشتن را یاد نمی گرفت، هرگز علم منتقل نمی شد، پیشرفتی حاصل نمی شد و هنر و ادبیات بی معنا بود. علاوه بر همه فواید نوشتن که کمتر کسی از آن ناآگاه است، امروزه نتایج پژوهش های متعدد نشان می دهند که افرادی که اهداف خود را می نویسند و آن ها را جایی ثبت می کنند، نسبت به آن هایی فقط به اهدافشان فکر می کنند موفق تر هستند و احتمال محقق شدن رویاهایشان بیشتر است.

بنویس تا اتفاق بیفتد جمله قدرتمندی است که کتاب های زیادی در مورد آن نوشته شده است و آدم های زیادی بر اساس آن در مسیر رسیدن به اهداف قدم برداشته اند.

دلیل اهمیت نوشتن اهداف

هدف گذاری پیش زمینه اصلی رسیدن به آرزوهاست. ما باید طرح و نقشه مشخصی داشته باشیم تا بی نظم و سردرگم حرکت نکنیم. نوشتن اهداف به افراد کمک می کند تا مسیر حرکتشان مدون و مشخص شود. مکتوب شدن اهداف، احتمال تحقق آن ها را بالا می برد، چون فرد حس می کند مسئولیتی دارد و باید برای انجام آن تلاش کند.

البته بنویس تا اتفاق بیفتد به این معنا نیست که هرکس آرزوهایش را بنویسد، حتماً به آن ها می رسد. بلکه می توان گفت با نوشتن آن ها، احتمال موفقیت بالا می رود. چون فرد به نوعی برنامه ریزی و هدف گذاری می کند و در مرحله خیال پردازی متوقف نمی شود.

چطور نوشتن اهداف را آغاز کنیم؟

وقتی از بنویس تا اتفاق بیفتد حرف می زنیم، ممکن است بعضی گیج شوند و ندانند که باید نوشتن را چطور و از کجا آغاز کنند.

اولین قدیم این است که بدانیم چرا هدفی را در نظر گرفته ایم. ما معمولاً می خواهیم به نقطه خاصی برسیم چون فکر می کنیم در آن نقطه حس بهتری داریم و خوشحال تر هستیم. اما گاهی اوقات هدفی را فقط به این دلیل انتخاب می کنیم که همه درباره آن صحبت می کنند.

به عنوان مثال اگر قصد دارید که در عرض یک سال چند کیلو وزن کنید، از خودتان بپرسید که هدفتان از لاغر شدن چیست. آیا با لاغر شدن سلامتی تان افزایش می یابد و حس بهتری خواهید داشت یا این که فشارهای اجتماعی و تلاش برای شبیه شدن به ستاره های سینما شما را به این کار ترغیب می کند؟

یک عامل مهم در رسیدن به اهداف، خواستن واقعی آن ها است.

 

اهداف را مشخص کنید

اهدافتان را دقیقاً بشناسید و آن ها را در ذهنتان ببینید. به عنوان مثال فقط به خودتان نگویید که من می خواهم در زمینه تحصیلی فرد موفقی باشم. بلکه نوع موفقیت را کاملاً مشخص کنید. مثلاً بگویید من می خواهم در آزمون دکتری قبول شوم.

اهدافتان را جایی بنویسید که قابل مشاهده باشند

یکی از مهم ترین عوامل تأثیر گذار در اصل بنویس تا اتفاق بیفتد ، این است که بتوانید آنچه را که می نویسید مشاهده کنید. مشاهده باعث می شود که اهداف و رویاهایتان را از یاد نبرید و همیشه آن ها را در معرض دید داشته باشید.

اهداف را روی کاغذی بنویسید، در معرض دید نصبش کنید، در مورد آن فکر و صحبت کنید، رویا پردازی کنید، برنامه ریزی کنید و هر روز با نگاه کردن به آن ها روی دیوار، به خودتان یادآوری کنید که از مسیر منحرف نشده اید.

هیچ هدفی زیادی بزرگ و غیرقابل دسترس نیست. توانمندی هایتان را مشخص کنید، رویاهایتان را بشناسید، آن ها را بنویسید و با برنامه ریزی دقیق جلو بروید.

در ادامه مطالعه مقاله هدف گذاری را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه روش های رسیدن به اهداف، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 


0 دیدگاه در “بنویس تا اتفاق بیفتد

  1. الهه گفت:

    کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد اثر دکتر هنریت کلاوسر یه کتاب فوق العاده در این زمینه اس پیشنهاد میکنم حتما بخونید.

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      بله همین طور است. ممنون از معرفی کتاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *