آیدانیتو > برنامه ریزی کنکور در عید
انتخاب رشته کنکور

برنامه ریزی کنکور در عید






برنامه کنکور نوروز

سال 97 نیز رو به اتمام است و زمان کوتاهی تا سال جدید باقی مانده است. ایام تعطیلات نوروز برای بسیاری از افراد از جمله کنکوی ها فرصتی بسیار ارزشمند است که در صورت استفاده درست می تواند بسیار اثر بخش باشد. به طوری که بسیاری از دانش آموزان و داوطلبانی که در طول ماه های قبل کم کاری کرده اند به دنبال جبران کردن همه عقب افتادگی ها و کم کاری های خود در تعطیلات عید هستند. حال باید ببینیم که آیا تعطیلات عید واقعاً کار ساز و مؤثر است؟ و در این صورت چگونه باید نهایت استفاده از آن را برد. تعطیلات عید نوروز در بهترین حالت خود در حدود 14 تا 16 روز است و با توجه به تعطیل بودن کلاس های آموزشگاه و مدارس برای اکثریت قریب به اتفاق دانش آموزان و داوطلبان فرصتی بسیار عالی و فوق العاده برای رفع مشکلات در دروس مختلف است. واقعیت این است که ایام عید نوروز به جهت موقعیت زمانی نقطه عطفی به حساب می آید و داوطلبانی که سعی در اصلاح جهت حرکت خود در این برهه زمانی را دارند در ادامه مسیر اوضاع مساعدتر و بهتری دارند. به همین علت است که داوطلبان کنکور سال گذشته که توانسته اند تغییری در فعالیت های خود به وجود بیاورند و نتیجه عالی و قابل قبولی را دریافت کنند. از ایام عید به خوبی یاد می کنند و داوطلبان دیگر را نیز به استفاده از این دوران طلایی تشویق می کنند.  

مسلماً این حقیقت را می پذیرید که در طول دوران 14 یا 16 روز نمی توان انتظار کار عجیب و شگرفی را در زمینه منابع مطالعاتی پرحجم و متعدد در کنکور سراسری را داشت. اما باید توجه کنید که افرادی که سعی در استفاده به بهترین شکل از این مقطع زمانی دو هفته ای را دارند در هر شرایط درسی به امکان جمع بندی کلیه منابع مطالعاتی خود تا پایان فروردین ماه و یا نیمه اول اردیبهشت امیدوار می گردند. این امیدواری و روحیه ای عالی موجب بیشتر و بهتر فعالیت های درسی داوطلبان در آخرین روزهای فروردین ماه می شود. در این مقاله، به بحث در مورد برنامه کنکور نوروز برای شما دوستان عزیز می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات جامع و کاملی را در رابطه با برنامه کنکور نوروز به دست آورید.

بهترین مکان مطالعه در نوروز

همان طور که می دانید فضای خانه ها در طول دوران عید نوروز به علت دید و بازدید نامناسب و بسیار شلوغ است. به همین علت توصیه ما این است که در طول این ایام محلی آرام و ساکت مانند منزل یکی از اقوام و یا دوستان را که رفت و آمد زیادی در آن نیست را انتخاب نمایید. در صورتی که امکان انجام این کار برای شما فراهم نیست سعی در تغییر عادت مطالعه خود کنید. تا بتوانید مطابق ساعت مطالعاتی از پیش تعیین شده مطالعه خود را پیش ببرید. به این شکل که در اتاق خودتان بمانید و حواس خود را به رفت و آمدها ندهید. البته می توانید به جهت رعایت احترام چند دقیقه کوتاه را در کنار مهمانتان بنشینید و بعد از عذرخواهی کردن از آن ها برای ادامه مطالعه به اتاق خود باز گردید.

چگونه برای نوروز برنامه ریزی کنیم؟

همان گونه که در بالا توضیح دادیم ایام عید بهترین زمان برای جبران نقاط ضعف و بهترین فرصت مطالعاتی برای شما به حساب می آید. قبل از شروع ایام عید یعنی در اواخر اسفند فهرستی از نقاط ضعف خود را در تمامی دروس پایه و سال چهارم را آماده کنید. بعد از این کال به ارزیابی فرصت های موجود بپردازید. یعنی دقیقاً مشخص کنید که چند زنگ مطالعاتی را می توانید به درس خواندن اختصاص دهید. سپس در صورتی که بیشتر از فرصت های موجود در طول دوران عید نوروز به مطالعه نیاز داشتید اولویت خود را برروی دروس تخصصی بگذارید. در واقع مطالعه درس های تخصصی بهترین محتوای مطالعه در دوران عید نوروز است در نتیجه باید برنامه کنکور نوروز خود را بیشتر بر طبق محتوای این دروس تنظیم کنید. در این زمینه و جهت انجام هر چه بهتر برنامه ریزی درسی نوروز می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
با مشاوران آیدانیتو دوران تعطیلات عید را به بهترین دوران مطالعاتی خود تبدیل کنید. 

مهم ترین نکات مطالعه در نوروز

در زمان مطالعه برای کنکور در ایام تعطیلات نوروز باید به نکاتی چند توجه کرد. در زیر لیستی از این موارد مهم را خدمتتان عنوان می کنیم.

  • تسلط کامل و جامع بر سؤال های آزمون سراسری
  • افزایش سرعت تست زنی
  • تمرین کردن سؤالات مهم و علامت دار
  • استراحت کامل در اولین روز عید و حتی الامکان نرفتن به مسافرت
  • بررسی و ارزیابی مجدد آزمون های آزمایشی ماه های قبل
  • بررسی تمامی نقاط قوت و ضعف خود

اصلا چرا باید در عید درس بخوانیم؟

مسلماً برنامه ریزی درسی نوروز و درس خواندن برای کنکور آن هم در زمانی که تمام اطرافیان به دنبال استراحت و مسافرت هستند برای هیچ یک از دانش آموزان خوشایند نیست. اما یک دانش آموز کنکوری برای دستیابی به هدف مهمی که آینده و سرنوشت وی را رقم می زند به سختی می جنگد!!! در این رقابت سنگین زحمت و تلاش حرف اول و آخر را می زند. پس درس خواندن در طول تعطیلات نوروز را برای رسیدن به هدف خود به جان بخرید. چون پس از کنکور فرصت کافی برای تفریح و استراحت را دارید.
 در این مقاله به تحلیل و بررسی برنامه ریزی کنکور در عید پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مشاوره تلفنی بزنید.
مشاوران آیدانیتو می توانند اطلاعات جامع و کاملی را در رابطه با برنامه ریزی کنکور در عید در اختیار شما قرار دهند. پس حتماٌ با آن ها تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *