آیدانیتو > برنامه نمونه دولتی
برنامه ریزی نمونه دولتی

برنامه نمونه دولتی

برنامه نمونه دولتی

بیشتر دانش آموزان و والدین دانش آموزان مایل اند در بهترین و برترین مدارس تحصیل کنند. یکی از مدارس برتر کشور مدارس نمونه دولتی است. اما برای تحصیل در مدارس نمونه دولتی نیاز است تا در آزمون نمونه دولتی نمره لازم را کسب کنیم. برای قبولی در آزمون باید مطابق برنامه نمونه دولتی پیش رفت. در این مقاله قصد داریم نکاتی را جهت موفقیت در آزمون نمونه دولتی مورد بررسی قرار دهیم.

راز موفقیت در آزمون نمونه دولتی

خیلی ها به دنبال راز موفقیت در آزمون نمونه دولتی هستند و برخی این آزمون را به یک غول تشبیه می کنند و راز موفقیت را برابر با شکست غول می دانند. اما آیا واقعاً آزمون نمونه دولتی یک غول است؟!
واقعاً این آزمون یک غول نیست و سعی کنید آن را به یک غول شکست ناپذیر تبدیل نکنید. آزمون نمونه دولتی درست به مانند آزمون ها و امتحاناتی است که در مدرسه داده اید. و تنها رمز و راز موفقیت در این آزمون، پیروی از برنامه نمونه دولتی است. اما برنامه نمونه دولتی چیست؟! برنامه نمونه دولتی، همان برنامه ریزی مطالعه است. اگر شما با راز برنامه ریزی اصولی آشنا باشید به راحتی می توانید برای آزمون نمونه دولتی نیز برنامه ریزی کنید.
خیلی ها با واژه برنامه ریزی غریب اند، برنامه ریزی یعنی حرکت گام به گام، مطمئن و هوشمندانه به سمت هدف، رسیدن به هدف به معنی موفقیت است. بنابراین برای این که شما را با راز موفقیت در آزمون نمونه دولتی آشنا کنیم، برنامه نمونه دولتی و نحوه برنامه ریزی را به شما می آموزیم. ثبت نام کتاب برای دانش آموزان نمونه دولتی با مدرسه های معمولی متفاوت است پس حتما نیاز است که از خود مدرسه هنگام ثبت نام سوال نمائید.

چگونه برای نمونه دولتی درس بخوانیم

قبل از آن که بخواهیم برنامه نمونه دولتی را بررسی کنیم، شما را با نکات مهم موفقیت و برنامه ریزی آشنا می کنیم. یکی از این نکات مهم نحوه صحیح درس خواندن است. یکی از اصلی ترین و اصولی ترین نکات اصلی درس خواندن، مطالعه درس در همان روز است.
احتمالاً جمله درس هر روز را همان روز بخوانید را زیاد شنیده اید، اما آیا به آن عمل می کنید. اگر می خواهید در آزمون نمونه دولتی موفق و سربلند باشید و دوره جدید تحصیلی خود را در مدارس نمونه دولتی بخوانید، لازم است به جمله فوق عمل کنید. یکی دیگر از اصول اصلی درس خواندن که در اولویت دوم قرار می گیرد، پیش خوانی است. پیش خوانی مطالب قبل از آموزش توسط معلم درصد یادگیری مطالب را افزایش می دهد. حال که با اصول مطالعه آشنا شدید به نحوه برنامه نمونه دولتی می پردازیم.

چگونه برای نمونه دولتی برنامه ریزی کنیم

وقتی می خواهید برنامه نمونه دولتی بریزد سعی کنید از برنامه های هفتگی استفاده کنید. وقتی هفتگی برنامه ریزی می کنید می توانید با برنامه خود پیش روید و اگر به شکلی برخوردید و از برنامه جا ماندید در هفته آتی آن را در برنامه خود جای دهید. اما اگر طولانی مدت برنامه ریزی کنید و یک روز به هر دلیل به برنامه نرسید، تا آخر برنامه با شکل مواجه می شدید و این امر شما را دلسرد و ناامید می کند.
در برنامه ریزی نمونه دولتی خود مرور دروس را جای دهید. پارت های مطالعه خود را بیشتر از 60 دقیقه در نظر نگیرید زیرا بعد از یک ساعت میزان تمرکز به شدت کاهش می یابد و مطالعه در آن زمان بی تأثیر است. بین هر پارت مطالعه خود یک استراحت 15 دقیقه ای در نظر بگیرید و سعی کنید برنامه خود را متناسب با توانایی خود برنامه ریزی کنید.
امید داریم توانسته باشیم شما را در برنامه نمونه دولتی راهنمایی کرده باشیم. در صورتی که نیاز به مشاوره و کمک گرفتن برای برنامه ریزی آزمون نمونه دولتی دارید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

1 دیدگاه در “برنامه نمونه دولتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *