آیدانیتو > برنامه ریزی کنکور زبان
برنامه ریزی کنکور

برنامه ریزی کنکور زبان


برنامه ریزی کنکور زبان

کنکور زبان مانند کنکور هنر از گروه های آزمایشی است که شناور محسوب می شود و داوطلبان می توانند علاوه بر گروه آزمایشی اصلی خود در این گروه آزمایشی نیز شرکت کنند.

مترجمی زبان انگلیسی، دبیری زبان انگلیسی و سایر زبان ها از رشته های مورد علاقه ی داوطلبان است که برای موفقیت در آن باید تلاش مستمر و مداوم داشت. رشته زبان جزو رشته های بدون کنکور هم محسوب میشود.

برنامه ریزی کنکور زبان از مهم ترین مسائلی است که برای موفقیت در کنکور زبان نیاز خواهید داشت، داوطلبان کنکور از اهمیت این موضوع به خوبی مطلع هستند و نکته ای که در موفقیت داوطلبان و رتبه برتری ها وجود دارد بهترین برنامه ریزی برای کنکور زبان است، برنامه ریزی کنکور زبان باید چگونه باشد؟ در ادامه شما را با این امر مهم آشنا خواهیم کرد.

در وهله اول باید زمان دقیق کنکور زبان و مدت زمانی که تا کنکور باقی مانده است را بدانید، آیا از مشاورانی که در زمینه مشاوره و برنامه ریزی کنکور مهارت دارند کمک گرفته اید؟ این راه مناسب ترین برنامه ریزی است که البته در صورتی که مشاوران خبره شما را یاری کنند، اما برنامه ریزی کنکور زبان به چه صورتی باید باشد؟ همراه ما باشید.

برنامه ریزی برای کنکور زبان

  • ابتدا لازم است رشته های گروه زبان را به طور کامل بشناسید و از زیر گروه های این گروه آزمایشی مطلع شوید در مقالات معرفی رشته های گروه زبان که به تفکیک در آیدانیتو موجود است، می توانید رشته ها را دقیق تر بشناسید.
  • دومین مرحله شناخت منابع مناسب برای کنکور زبان است که بهتر است با مشورت افرادی که در سال های گذشته این راه را با موفقیت سپری کرده اند انتخاب شود.
  • بودجه بندی کنکور زبان در مدیریت زمان اهمیت خواهد داشت.
  • مشخص کردن اهداف خود از تحصیل در رشته های گروه زبان و تقویت انگیزه و اراده با توجه به این اهداف که در زمان فشار اهمیت قابل توجهی خواهد داشت.
  • توجه داشته باشید برنامه ریزی درست و موفقیت آمیز برنامه ای است که انعطاف داشته باشد و در صورت بروز مشکل راه جبران آن وجود داشته باشد.
  • برنامه ریزی همگانی نیست و باید با توجه به ویژگی ها، استعدادها، دروس دارای ضعف و قوت، زندگی شخصی داوطلب باشد، بنابراین دروسی که در آن نیاز به تلاش بیشتر دارید و دروسی که در آن قوی هستید را مشخص کنید.
  • استفاده از آزمون ها می تواند شما را در نقاط ضعف مطالعاتی شما کمک کند، آزمون های کنکور بسیار متنوع هستند که بهتر است از آزمون های مختلف در طول برنامه ریزی استفاده شود.
  • اگر دانشجوی ترم آخر کارشناسی هستید هنوز فرصت دارید تا نمرات کارنامه خود را بالا ببرید تا بتوانید از طریق کارشناسی ارشد بدون کنکور وارد دانشگاه شوید.

برنامه ریزی مطالعاتی کنکور زبان

تا به این قسمت از نکاتی که در برنامه ریزی کنکور باید رعایت شود مطلع شدید اما برنامه مطالعاتی کنکور زبان به چه صورتی باید انجام شود؟

سؤالات و دروس کنکور زبان را بدانید و با توجه به آن درس هایی که باید مطالعه کنید را متوجه خواهید شد، یکی از سؤالات متداول داوطلبان از مشاوران این است: برای کنکور چه درس هایی را بخوانیم؟

که با این روش متوجه این امر خواهید شد.

گروه زبان دارای چهار زیر گروه است و با توجه به این که رشته ی مورد علاقه شما در کدام زیر گروه است درس هایی که باید بخوانید متفاوت است در ادامه این دروس در هر زیر گروه مشخص شده است.

زیر گروه

نام درس

زیر گروه 1

زبان و ادبیات فارسی، زبان عربی، فرهنگ و معارف اسلامی، زبان خارجی، زبان تخصصی

زیر گروه 2

زبان و ادبیات فارسی، زبان عربی، فرهنگ و معارف اسلامی، زبان خارجی آلمانی، زبان تخصصی آلمانی

زیر گروه 3

زبان و ادبیات فارسی، زبان عربی، فرهنگ و معارف اسلامی، زبان خارجی فرانسه، زبان تخصصی فرانسه

زیر گروه 4

زبان و ادبیات فارسی، زبان عربی، فرهنگ و معارف اسلامی، زبان خارجی مورد نظر

 

ضرایب این دروس با یکدیگر تفاوت دارد که باید با توجه به ضرایب هر یک میزان مطالعه ی آنان مشخص شود. نکته ای که باید توجه کنید علاوه بر پاسخ به سؤالات تستی، زمان پاسخگویی را هم در نظر داشته باشید.

پیشنهاد می کنیم بعد از برنامه ریزی کنکور زبان مقاله، حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی کنکور زبان انگلیسی 97 را مطالعه کنید.
به داوطلبان کنکور زبان پیشنهاد می کنیم برای برنامه ریزی کنکور زبان با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

1 دیدگاه در “برنامه ریزی کنکور زبان

  1. ریحانه کریمی گفت:

    سلام ببخشید اونجایی که درسای زیر گروه ۴ رو گفتین منظورتون از زبان خارجی مورد نظر همون زبانیه که میخوایم تو دانشگاه بخونیم؟؟یعنی واسه کنکور و ورود به رشته زبان مورد نظرمون حتما باید اون زبانو بلد باشیم و با اون زبان کنکور بدیم؟؟نمیتونه انگلیسی باشه؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *