آیدانیتو > برنامه ریزی دکتری کامپیوتر
برنامه ریزی و منابع دکتری مهندسی کامپیوتر-هوش مصنوعی

برنامه ریزی دکتری کامپیوتر






برنامه ریزی دکتری کامپیوتر

رشته کامپیوتر در مقطع دکتری به 5 رشته تقسیم می شود و منابع امتحانی هر رشته نیز متفاوت است. فارغ التحصیلان ارشد تمامی رشته ها می توانند در آزمون دکتری کامپیوتر شرکت کنند. آزمون دکتری یک آزمون نیمه متمرکز است. بنابراین برای پذیرش در آن نیاز به برنامه ریزی دکتری کامپیوتر، استفاده از منابع مناسب، مطالعه مناسب و قبولی در مصاحبه است.

کنکور کامپیوتر

کنکور دکتری کامپیوتر در سال 98، در مجموعه رشته های زیر برگزار می شود.

نرم افزار

الگوریتم و محاسبات

معماری سیستم های کامپیوتری

هوش مصنوعی و رباتیکز

شبکه های کامپیوتری

رایانش امن

 

به طور متوسط برای هر رشته از شش درس سؤال طرح می شود. نیاز است شما برای دو درس دانشی که در حد کارشناسی، برای دو درس دانشی در حد کارشناسی ارشد داشته باشید. دو درس دیگر شامل زبان انگلیسی و استعداد درخشان است که اتمام رشته های آزمون دکتری مشترک است و جز دروس عمومی محسوب می شود.

بعد از قبولی در آزمون دکتری کامپیوتر، وارد مرحله دوم یا همان مصاحبه می شوید. قبولی نهایی ملزم به قبولی در هر دو مرحله است. به همین دلیل است که لزوم و اهمیت وجود برنامه ریزی دکتری کامپیوتر به شدت احساس می شود. اما برنامه ریزی دکتری کامپیوتر باید چگونه باشد؟ در برنامه ریزی دکتری کامپیوتر باید به چه عواملی و ویژگی هایی دقت کرد؟

برنامه ریزی برای دکتری 98

در برنامه ریزی دکتری کامپیوتر، ابتدا باید هدف خود را مشخص کنید. همچنین لازم است نگاهی به برنامه های روزانه خود بیندازید و زمان هایی که می توانید به مطالعه اختصاص دهید را مشخص کنید. اکثر داوطلبان آزمون دکتری، شاغل هستند. بنابراین اگر زمان کمی را برای مطالعه دارید، نگران و مضطرب نشوید، زیرا بیشتر داوطلبان آزمون دکتری کامپیوتر می توانند چهار تا شش ساعت در روز را به مطالعه اختصاص دهند. اما با برنامه ریزی دکتری کامپیوتر و عمل به آن می توانید از همین زمان محدود بیشترین استفاده را بکنید و بالاترین بازدهی را داشته باشید.

بهترین برنامه ریزی دکتری کامپیوتر، برنامه ریزی هفتگی است. البته اگر یک برنامه ریزی ماهانه داشته باشید و آن را به چندین برنامه هفتگی تبدیل کنید بسیار عالی می شود.

در برنامه ریزی دکتری کامپیوتر، از زمان استراحت غافل نشوید و حتماً آن را در برنامه خود بیاورید. استراحت کوتاه مثلاً به ازای هر یک ساعت مطالعه ده دقیقه استراحت، به شما کمک می کند تا انرژی و تمرکز خود را افزایش دهید. اگر در برنامه ریزی دکتری کامپیوتر خود فقط، مطالعه را در نظر گرفته اید، اشتباه کرده اید. برنامه ریزی دکتری کامپیوتر، باید دارای زمان هایی برای مطالعه و تمرین و مرور باشد. زیرا تمرین و مرور است که مطالب را در ذهنتان ثبت می کند. در برنامه ریزی دکتری کامپیوتر، زمان جبران را نیز در نظر بگیرید. زمان جبران زمانی است که در برنامه به صورت خالی در نظر گرفته می شود و آنچه در طول هفته موفق نشده ایم به اتمام برسانیم را در آن خانه جای دهیم. به عبارت دیگر زمان جبران، زمانی است که به شما اجازه می د هد تا به برنامه تهیه شده برسید و همگام با برنامه ریزی دکتری کامپیوتر خود پیش روید.

برای مرور کردن می توانید از زمان های مرده خود نیز استفاده کنید. زمان های مرده، زمان هایی هستند که بدون انجام کاری خاص سپری می شوند با شناسایی زمان های مرده خود، آنها را زنده کنید و مورد استفاده قرار دهید.

یکی دیگر از عواملی که می تواند شما را در تهیه و اجرای برنامه ریزی دکتری کامپیوتر یاری کند، حضور یک همراه و مشاور در کنارتان است. مشاوره به شما کمک می کند تا اهداف خود را روشن کنید، شناخت دقیقی از خود داشته باشید یک برنامه منطقی تهیه کنید و به آن پایبند باشید.
پیشنهاد میکنیم مقاله بازار کار گرایش های دکتری مهندسی کامپیوتر را مطالعه کنید.

مشاوران آیدانیتو می توانند مناسب با ویژگی های شما، یک برنامه ریزی دکتری کامپیوتر مختص شما تهیه کنند و همراه با شما تا آزمون دکتری، شما را در اجرا به برنامه خود یاری کنند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *