برنامه ریزی مهندسی معدن

برنامه ریزی ارشد معدن






برنامه ریزی ارشد معدن

مطالعه دروس جهت آمادگی آزمون کارشناسی ارشد فنی است که هر شخص راجع به آن شیوه و نظری متفاوت دارد. به طور اساسی علی رغم مطرح شدن دستاوردهایی در زمینه عملکرد و شیوه مغز انسان در آموزش و یادگیری بسیاری از افراد تأکید خاصی بر شیوه های یادگیری شخصی خود دارند. بنابراین در زمان برنامه ریزی برای کنکور کارشناسی ارشد باید به این نکته مهم توجه لازم را مبذول داشت. کسب موفقیت و رسیدن به هدف مورد نظر در آزمون کارشناسی ارشد نیاز مبرمی به مشورت با دیگران، داشتن برنامه ریزی دقیق و منظم و هدف گذاری اساسی دارد. از جمله رشته های مقبول و مورد توجه داوطلبان در زمان تمایل به ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر رشته مهندسی معدن همچون مقطع کارشناسی ارشد است. رشته ای که داشتن برنامه ریزی دقیق و جامع جهت شرکت و حضور در آزمون کارشناسی ارشد این درس بسیار حیاتی به نظر می رسد در این مقاله، بحث برنامه ریزی ارشد معدن را برای شما دوستان مطرح می کنیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعاتی جامع و کامل را در ارتباط با برنامه ریزی ارشد معدن به دست آورید.

برنامه ریزی برای کنکور ارشد معدن

برای هر داوطلب در حدود 5 تا 6 ساعت مطالعه در روز مطلوب و منطقی به نظر می رسد. البته امکان کمتر یا بیشتر شدن ساعات مطالعه بر اساس شرایط فرد وجود دارد. در صورتی که در طول دوران تحصیل در طول دوران کارشناسی خود در رشته مهندسی معدن عادت به تنبلی کرده اید، امکان افزایش یکباره ساعات مطالعه برای شما وجود ندارد. همواره سعی داشته باشید که برای خود هدف های دور از دسترس و غیر واقعی را تعیین نکنید و کم کم و به مرور زمان بر کمیت کار خود بیفزایید.  در کنار افزایش تدریجی ساعات مطالعه سعی در مطالعه دروس مختلف به صورت متعادل را داشته باشید. شکل متعادل این است که به عنوان مثال در هر روز حدود سه درس را مطالعه نمایید. مثلاً می توانید برای هر درس دو ساعت را جهت مطالعه صرف کنید. برای مطالعه دروس مفهومی رشته مهندسی معدن وقت بیشتری را در نظر داشته باشید.

جدول برنامه ریزی کنکور ارشد معدن

تهیه جدول برنامه ریزی از عوامل مهم در کسب موفقیت در کنکور ارشد معدن به حساب می آید. حال چطور می توان این جدول را تهیه کرد. در ابتدا دفتر صد برگی را آماده کنید و جدولی را به شرح زیر در آن رسم نمایید. جدولی را با ذکر نام های هفته در آن بکشید. دقت کنید ابتدای هر هفته را روز شنبه و پایان هفته را روز جمعه در نظر بگیرید. در این جدول تنها می توانید میزان ساعت اختصاص داده شده برای مطالعه را یادداشت نمایید و نیازی به ثبت ساعت شروع و پایان مطالعه نیست.

نحوه صحیح مطالعه کنکور ارشد معدن

این شیوه، پنج مرحله را شامل می شود که در هر کدام از این مراحل شاهد در پیش گرفتن هدفی خاص هستیم. در حقیقت، این موضوع از جمله ویژگی های مهم و اساسی در این روش به شمار می رود. از جمله نکات مثبت و قابل توجه این مسئله معطوف بودن قوای ذهنی فرد و انرژی روانی وی به یک هدف و افزایش قدرت توجه و تمرکز وی است. این 5 مرحله شامل موارد زیر می شوند.

  • مطالعه اجمالی مطالب درس
  • سازماندهی محتوای دروس
  • حاشیه نویسی و علامت گذاری
  • خلاصه نویسی مطالب مورد مطالعه

در این مقاله به تحلیل و بررسی برنامه ریزی ارشد معدن پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله گرایش های ارشد معدن بزنید.

اگر سوالی در زمینه برنامه ریزی ارشد معدن ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *