آیدانیتو > برنامه امتحانات نهایی خرداد 98
مشاوره تحصیلی

برنامه امتحانات نهایی خرداد 98






برنامه امتحانات نهایی خرداد 98

این روزها با نزدیک شدن به روزهای پایان سال تحصیلی همه دانش آموزان معمولاً با دو حالت روبرو می شوند. اولین حالت ذوق و شوق از تمام شدن یک سال تحصیلی دیگر و دومین حالت نگرانی و اضطراب به علت برگزاری امتحان های پایان ترم است. آن ها مدام از خود می پرسند که آیا می توانند موفق به کسب نتیجه ای مناسب و در خور فعالیت و تلاش یک ساله خود شوند یا نه. البته این شرایط برای دانش آموزان مشغول به تحصیل در سال سوم دبیرستان کمی حساس تر به نظر می رسد. این موضوع از آن  جایی نشأت می گیرد که نمرات امتحانات نهایی سال دوازدهم متوسطه نقشی اساسی و پررنگ در کنکور سراسری دانش آموزان و داوطلبان دارد. . اگر چه همواره در گوش ما خوانده اند که در زمان امتحانات هیچ گونه استرس و اضطرابی نداشته باشید اما بدون شک همه ما وقتی در شرایط شرکت در آزمون قرار می گیریم به طور ناخواسته با هیجاناتی مواجه می شویم که گاهی می تواند تأثیری منفی بر نتیجه آزمون ما داشته باشد. اما نگران نباشید چون با به کارگیری روش های مفید توصیه شده از سمت کارشناسان می توانید نتیجه بسیار مطلوبی را در امتحانات نهایی خرداد ماه کسب نمایید. اما قبل از هر چیز اجازه دهید که خبر بسیار مهمی را به عرض شما برسانیم و آن هم اصلاحیه و تغییرات ایجاد شده در برنامه امتحانات نهایی خرداد 98 است. به دلیل اهمیت این موضوع مقاله حاضر را به بحث در مورد برنامه امتحانات نهایی خرداد 98 اختصاص داده ایم. پس با ما همراه باشید تا اندکی در مورد اصلاحیه برنامه امتحانات نهایی خرداد 98 و تاریخ امتحانات صحبت کنیم.

برنامه امتحانات نهایی خرداد ماه

چیزی پیش برنامه امتحانات نهایی خرداد 98 به وسیله مسئولین امر منتشر شد و دانش آموزان مشغول برنامه ریزی برای مطالعه دروس امتحانی خود بر طبق این برنامه شدند. اما پس از مدتی خبر دیگری مبنی بر تغییر برنامه امتحانات نهایی خرداد 98 در فضای مجازی انتشار یافت. در بخش بعدی توضیحات بیشتری در رابطه با تغییر برنامه امتحان نهایی خرداد 98 به شما دوست عزیز دانش آموز می دهیم.

اصلاحیه برنامه امتحانات نهایی خرداد

اصلاحیه برنامه امتحانات نهایی خرداد 98 در تاریخ 18 اردیبهشت ماه 98 انتشار یافت. این تغییر از سمت مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی انجام گرفت. این مرکز دلیل اصلاحیه برنامه امتحانات نهایی خرداد 98 را تغییر زمان لیالی قدر اعلام کرد. بر طبق این اصلاحیه امتحانات نهایی پایه دوازدهم متوسطه از تاریخ 31 اردیبشهت ماه آغاز و تا 25 خرداد ماه ادامه دارد.

برنامه ریزی قبولی و ارتقاء معدل در امتحانات نهایی

با توجه به اهمیت امتحانات نهایی خرداد ماه در این بخش از مطلب حاضر قصد داریم به ذکر نکات مهم و طلایی جهت موفقیت شما دوستان در این امتحانات بپردازیم تا در مدت زمان برگزاری امتحانات نهایی با رعایت این نکات نتیجه بهتر و مطلوب تری را در امتحانات به دست آورید و بتوانید معدل خود را نسبت به ترم تحصیلی گذشته به میزان قابل توجهی بالا ببرید.

وقت گذاشتن برای مدیریت زمان را فراموش نکنید.!!!

برای موفقیت در امتحانات و کسب نمرات عالی مطالعه خوب ضروری است. اما نه این که بدون  داشتن مدیریت زمان به سمت کتابهایتان شیرجه بروید و شروع به مطالعه کنید. در وهله اول باید برای مطالعه کردن طرح و نقشه ای دقیق به طوری که مو لای درزش نرود داشته باشید و به طور کاملاً مشخص اهداف خود را بشناسید. پس از شناخت و تعیین اهداف باید بدانید که چه میزان مطالعه و با چه کیفیتی برای موفقیت و پشت سرگذاشتن امتحانات نهایی خرداد با نمرات عالی لازم است. به طور قطع به یقین هدف هر فردی از درس خواندن با فرد دیگر زمین تا آسمان فرق دارد. به عنوان مثال: دانش آموزی برای رها شدن از تجدیدی و پاس کردن دروس مطالعه می کند اما دیگری شاگرد اول شدن را هدف بزرگ خود در نظر گرفته است. در نتیجه تعیین هدف مهم ترین و اولین قدم برای مدیریت زمان به شمار می آید.

به جسم و ذهن خود استراحت کافی را بدهید

مطالعات جدید صورت گرفته ثابت کرده اند که مطالعه دروس باید طی فواصل کوتاه زمانی انجام شود و لزوماً زمان کوتاهی نیز برای استراحت در بین زمان های مطالعه گنجانده شود. پس هرگز به شکل پیوسته مطالعه نداشته باشید. حتی الامکان سعی داشته باشید که حداکثر مدت پیوستگی زمان مطالعه دروس یک ساعت باشد و بعد از هر یک ساعت زمانی برابر با ده دقیقه را برای استراحت در نظر بگیرید. البته این استراحت کردن به معنای تماشای تلویزیون و یا بیرون رفتن نیست.!!! در طول این مدت فقط چشم های خود را ببندید و به مطالبی که در یک ساعت گذشته خوانده اید فکر کنید تصویر ذهنی از مطالب درسی برای خودتان درست کنید و سرتیترهای دروس را به ذهن بسپارید و بعد به جزئیات محتوای دروس فکر کنید.

برای خودتان جایزه در نظر بگیرید

کلیه مباحث و درس ها را به صورت عمیق و مفهومی مطالعه نمایید و هر جایی که احساس کردید درسی را به طور کامل یاد گرفته اید به خودتان جایزه بدهید. مثلاً با دوست خود برای شام بیرون بروید و یا حتی یک فیلم کوتاه نگاه کنید. اما این کار را حتماً پس از ساعات مطالعه خود انجام دهید تا زمانی که باز شروع به مطالعه می کنید ذهنی آماده و بسیار آرام داشته باشید.

برنامه ریزی امتحانات نهایی خرداد با مشاوران آیدانیتو

آیا شما دوست عزیز هم مانند فیل عظیمی از دانش آموزان سال دوازدهمی هستید؟ چند روز دیگر امتحانات نهایی خرداد شروع می شود و شما مضطرب هستید؟ تا زمانی که مشاوران آیدانیتو در کنار هستند نگرانی در وجود شما چه کار می کند؟ مشاوران آیدانیتو با دادن راهنمایی های لازم به شما و انجام برنامه ریزی بسیار دقیق و عالی مطابق با روحیات و شرایط شما، شما را قدم به قدم به موفقیت در امتحانات نهایی نزدکی تر می کند. پس با آن ها تماس بگیرید و بهترین مشاوره را در رابطه با امتحانات نهایی خود از آن ها بخواهید.
 در این مقاله به تحلیل و بررسی برنامه امتحانات نهایی خرداد 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله برنامه ریزی درسی بزنید.
اگر سوالی در زمینه برنامه امتحانات نهایی خرداد 98 ذهن تان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *