آیدانیتو > بدون کنکور کارشناسی آزاد
کارشناسی بدون کنکور آزاد

بدون کنکور کارشناسی آزاد

بدون کنکور کارشناسی آزاد

دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی بدون کنکور دانشجو جذب می کند. مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد شامل کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته است. هم در کارشناسی پیوسته و هم در کارشناسی ناپیوسته بدون آزمون دانشگاه آزاد رشته های بسیار متنوعی از پنج گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان های ارائه می کند و به همین دلیل بسیاری از متقاضیان ورود به دانشگاه ترجیح می دهند، بدون تحمل استرس کنکور در پذیرش بدون کنکور کارشناسی آزاد شرکت کرده و به دانشگاه راه پیدا کنند. در این مقاله قصد داریم شرایط و نحوه پذیرش و ثبت نام بدون کنکور کارشناسی آزاد را بررسی کنیم اگر قصد در بدون کنکور کارشناسی آزاد شرکت کنید این مقاله را به دقت مطالعه کنید. همچنین مشاوره تحصیلی تلفنی کنکور کارشناسی ارشد را نیز باید مطالعه کنید تا بتوانید مسیر خود را در آینده ترسیم کنید.

نحوه پذیرش کارشناسی بدون کنکور آزاد

پذیرش بدون کنکور کارشناسی آزاد براساس سوابق تحصیلی است.

ملاک پذیرشمقطع
معدل دیپلمکارشناسی پیوسته
معدل دوره کاردانیکارشناسی ناپیوسته

  معدل در پذیرش بدون کنکور کارشناسی آزاد ضریب تأثیر دارد. در ذیل جدول ضریب تأثیر معدل کارشناسی پیوسته را مشاهده می کنید:

سایر دیپلم هامعارف اسلامیانسانیتجربیریاضی    نوع دپیلم گروه آزمایشی
4/314/314/31100100ریاضی
4/314/314/31100100تجربی
2/411001008080انسانی
100100100100100هنر
100100100100100زبان‌های‌خارجی

  در کارشناسی ناپیوسته اگر نوع کاردانی و گروه رشته انتخابی همخوان باشند، بیشترین ضریب تأثیر معدل و اگر همخوان نباشند کمترین ضریب تأثیر معدل در نظر گرفته می شود . مشاوره آزمون سراسری دکتری را نیز مطالعه بفرمایید تا در آینده گمراه نشوید و هدف خود را انتخاب کنید.

100حداکثر ضریب
70حداقل ضریب

 

شرایط پذیرش در کارشناسی آزاد بدون کنکور

شرایط پذیرش بدون کنکور کارشناسی آزاد برای دوره های کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته مطابق جدول زیر است:

خدمت وظیفهتوضیحاتشرایط پذیرشدوره
 داوطلبان ذکور می بایست کارت پایان خدمت یا کارت معافیت دائم موقت یا دائم داشته باشند. داوطلبان آقا حتما شرایط مشمولین و معافیت را در دفترچه های مربوطه به دقت مطالعه کنند.دیپلمه های فنی و حرفه ای و کار و دانش و نظری که مدرک پیش دانشگاهی ندارند مجاز به ثبت نام کارشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد نیستند.داشتن دیپلم کامل نظام قدیم متوسطه یا مدرک پیش دانشگاهی یا مدرک کاردانی پیوسته یا ناپیوستهکارشناسی پیوسته
———————-داشتن مدرک کاردانی پیوسته یا ناپیوسته یا کاردانی دانشگاه علمی کاربردیکارشناسی ناپیوسته (کاردانی به کارشناسی)

 

نحوه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی دانشگاه آزاد

در ابتدا باید بدانید که مراحل ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه آزاد هیچ تفاوتی ندارد ولی دفترچه های راهنمای ثبت نام این دوره مجزا است. در این بخش مراحل ثبت نام بدون کنکور کارشناسی آزاد را باهم مرور می کنیم:

  1. خرید کارت اعتباری. هزینه کارت اعتباری 40000 تومان است.
  2. ورود به بخش ثبت نام و تکمیل فرم تقاضانامه ثبت نام و بارگذاری مدارک درخواستی
  3. انتخاب رشته. هر متقاضی می تواند تا 20 کد رشته-محل انتخاب کند. رشته های انتخابی می بایست براساس اولویت در فرم انتخاب رشته چیده شوند یعنی کدرشته هایی که قبولی در آنها در اولویت است در گزینه های بالاتر قرار گیرند.
  4. دریافت رسید ثبت نام. رسید ثبت نام تا زمان ثبت نام در دانشگاه می بایست به دقت نگهداری شود.

زمان ثبت نام در کارشناسی بدون کنکور آزاد

دانشگاه آزاد پذیرش بدون کنکور کارشناسی را دو بار در سال انجام می دهد. یک بار در مرداد و شهریور برای ورودی مهر و بار دوم در آذر یا دی ماه برای ورودی بهمن ماه. ثبت نام کارشناسی پیوسته از 20 مرداد 97 آغاز شده است اما ثبت نام کارشناسی ناپیوسته هنوز شروع نشده و احتمالا زمان آن هفته اول شهریور خواهد بود. به داوطلبان که قصد دارند در دوره کارشناسی بدون کنکور آزاد ثبت نام کنند پیشنهاد می دهیم به مقاله ثبت نام کارشناسی بدون کنکور آزاد هم سر بزنند. پیشنهاد می کنیم ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی آزاد بدون کنکور را به مشاوران با تجربه آیدانیتو بسپارید، و یا در صورت بروز مشکل و داشتن هرگونه سوال پیرامون انتخاب رشته و ثبت نام با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *