پزشکی بدون آزمون, پزشکی بدون آزمون پردیس

بدون کنکور پزشکی پردیس





بدون کنکور پزشکی پردیس

بدون تردید قبول شدن و تحصیل در رشته پزشکی رویای عده زیادی از دانش آموزان است. رویایی که تنها با برنامه ریزی و مطالعه فشرده و شرکت در کنکور سراسری و کسب رتبه ممتاز امکان پذیر است. چند وقتی است که خبری مبنی بر امکان تحصیل بدون کنکور در رشته پزشکی در پردیس های خودگردان دانشگاه ها، منتشر شده است. در مقاله بدون کنکور پزشکی پردیس به سوالات و ابهامات پیرامون موضوع بدون کنکور پزشکی پردیس می پردازیم تا داوطلبان متقاضی تحصیل در رشته پزشکی بتوانند به پاسخ سوالات خود در این رابطه دست یابند و انتخاب مطمئنی انجام دهند.

پذیرش بدون کنکور پزشکی پردیس

در سال های گذشته افرادی می توانستند برای پذیرش بدون کنکور پزشکی پردیس اقدام کنند که دانشجوی پزشکی دانشگاه های خارج از کشور بودند و می خواستند تحصیل خود در رشته پزشکی را در دانشگاه های داخل ادامه دهند. البته انتقال چندان هم ساده نبود و شرایط و مقرراتی داشت. اول اینکه اگر با تقاضای انتقال این دسته از دانشجویان رشته پزشکی موافقت می شد، فقط می توانستند در پردیس های خودگردان دانشگاه های علوم پزشکی به تحصیل مشغول شوند. شرط دوم این بود که دانشگاه محل تحصیل متقاضی در خارج از کشور حتما باید مورد تأیید وزارت بهداشت و وزرات علوم، تحقیقات و فناوری می بود. اما قوانین در سال جاری به میزان زیادی تغییر کرده اند. از آن جایی که روند پذیرش بدون کنکور بسیار دشوار بود، وزارت بهداشت تصمیم گرفت که پذیرش بدون کنکور پزشکی پردیس را کم لن یکن تلقی کند و زین پس داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در بدون کنکور پزشکی دارند، فقط می توانند در یکی از دانشگاه های خارج از کشور پذیرفته شده و تمامی واحد های درسی خود را در آن دانشگاه بگذرانند. این دانشجویان در صورتی می توانند به ایران برگردند که فارغ التحصیل شده باشند و مدرک تحصیلی شان مورد تایید ایران باشد. با توجه به این موضوع دیگر مدرک به نام پردیس ایران صادر نمی شود و در نتیجه مدرک توسط دانشگاه خارجی صدور می یابد. در ادامه مطلب بدون کنکور پزشکی پردیس ،شرایط پذیرش پزشکی بدون کنکور را توضیح می دهیم.

شرایط پذیرش بدون کنکور پزشکی پردیس

اما مطابق قانون گذشته ، برای پذیرش بدون کنکور پزشکی پردیس ماجرا فقط به دانشجوی پزشکی خارج از کشور در یکی از دانشگاه های مورد تأیید وزارت علوم و وزارت بهداشت ختم نمی شد. برای اینکه فرد واجد شرایط پذیرش بدون کنکور پزشکی پردیس می بود، باید چند شرط را داشت که عبارت بودند از:

  • در دانشگاه مبدأ که در حال تحصیل در رشته پزشکی است، 72 واحد از واحدهای اصلی پزشکی را گذرانده باشد.
  • علاوه بر دانشگاه، واحدهای درسی گذرانده شده هم باید از طرف وزارت بهداشت و وزارت علوم تأیید شوند.
  • معدل واحدهای گذرانده شده بالای 15 باشد.
  • دیپلم فرد تجربی یا ریاضی باشد.
  • معدل دیپلم متقاضی بالای 16 باشد. معدل پیش دانشگاهی هم بالای 17 باشد.

با توجه به اینکه در حال حاضر هیچ پردیسی در ایران، اقدام به پذیرش دانشجوی پزشکی بدون کنکور نمی کند، پیشنهاد می کنیم به منظور کسب آگاهی در زمینه پذیرش بدون کنکور با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

شرایط جدید انتقالی دانشجویان پزشکی خارج کشور

چند روز پیش خبری را مبنی بر شرایط جدید انتقالی دانشجویان پزشکی خارج از کشور شنیدیم که به نظر می رسید در آینده بسیاری از داوطلبان تاثیر شگرفی بگذارد. مطابق با این اخبار از سال 2019 به بعد ، دانشجویانی که در خارج از کشور در رشته پزشکی بدون کنکور به تحصیل می پردازند، نمی توانند مطابق شروط سال های گذشته، پس از اینکه 72 واحد درسی را گذراندند به ایران بازگردند و مابقی واحدهای درسی را در پردیس های دانشگاهی ایران بگذرانند. مطابق قوانین مصوبه، دانشجویان فقط می توانند درخواست پذیرش خود را به دانشگاه های خارج از کشور بفرستند و پس از پذیرش، فقط به شرط فارغ التحصیلی در همان دانشگاه، و تایید مدرک و سنجش توسط ایران، می توانند به ادامه تحصیلی در مقاطع دیگر ادامه دهند.

ثبت نام بدون کنکور پزشکی پردیس

تا قبل از قانون جدید مبنی بر انتقال دانشجویان خارجی، داوطلبانی که شروط بالا را داشتند می توانستند برای پذیرش بدون کنکور پزشکی پردیس اقدام کنند. برای ثبت نام بدون کنکور پزشکی پردیس، متقاضیان می بایست درخواست پذیرش خود را به یکی از پنج پردیس علوم پزشکی اصلی یعنی تهران، تبریز، اصفهان، مشهد و شیراز ارائه می دادند؛ اگر پردیس های مذکور ظرفیت داشتند، متقاضی را پذیرش می کردند و در غیر این صورت فرد متقاضی به یکی دیگر از پردیس ها ارجاع داده می شد. در نهایت نیز مدرک نهایی فردی که در پردیس خودگردان در رشته پزشکی تحصیل کرده بود، عنوان پردیس ذکر می شد. اما در حال حاضر شرایط متفاوت است. با توجه به اینکه هیچ پذیرش بدون کنکور رشته های پزشکی در پردیس های دانشگاه های ایران صورت نمی پذیرد، داوطلبان بایستی به صورت مستقیم تقاضای خود را برای پذیرش بدون کنکور پزشکی به دانشگاه های خارج از کشور ارسال کنند. 

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر درباره پزشکی بدون کنکور  مقاله های پزشکی بدون کنکور کیش و پزشکی بدون کنکور 97 را هم به دقت مطالعه کنید.

داوطلبان عزیز می توانند تمام سوالات خود را در رابطه پزشکی بدون کنکور و پذیرش در پردیس های دانشگاه های علوم پزشکی در تماس با مشاوران و کارشناسان حرفه ای آیدانیتو مطرح کنند. 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *