آیدانیتو > بازی با احساس
روابط عاطفی جوانان, مشکلات جنسی، مسائل عاطفی و ارتباطی

بازی با احساس

بازی با احساس

آدم هایی که با احساساتشان بازی می شود یکی از بدترین موقعیت ها را تجربه می کنند. وقتی از نظر عاطفی به کسی نزدیک می شویم، در واقع به او اعتماد کرده ایم. در چنین شرایطی اگر این شخص از احساسات ما سوء استفاده کند یا آن ها را به بازی بگیرد، دنیا روی سرمان خراب می شود.

 

بازی با احساس معمولاً در روابط عاطفی و از جانب هر دو جنس اتفاق می افتاد. اما تجربه و نتایج پژوهش ها نشان می دهد که مردان بیشتر با احساسات زنان بازی می کنند. معمولاً با مشاهده نشانه هایی در رابطه می توان فهمید که فرد مقابل انسان صادقی نیست و به دلایلی مشغول سوء استفاده عاطفی است اما متأسفانه کسانی که قربانی این افراد می شوند، یا آگاهی خیلی کمی دارند یا اینکه خودشان را فریب می دهند و رفتارهای خطرناک دیگری را انکار می کنند. در این مقاله تلاش کرده ایم که به نشانه های بازی با احساسات در یک رابطه بپردازیم:

رابطه پیش نمی رود

هر فردی که به دنبال یک رابطه جدی و دراز مدت با کسی باشد که دوستش دارد، می خواهد که پیشرفتی در رابطه ببیند. آدمی که با احساسات شما بازی می کند هیچ وقت سطح رابطه را ارتقا نمی دهد و در مورد آینده رابطه جدی نمی شود و برنامه ریزی نمی کند.

شما در تصمیم گیری ها دخیل نیستید

رابطه باید همراه با همکاری، مصالحه و سازش باشد. انسان هایی که با همدیگر در یک رابطه عاطفی هستند، می خواهند که دیگری را خوشحال ببینند و برای خوشحالی همدیگر تلاش می کنند. اگر طرف مقابل بدون توجه به افکار و احساسات شما، کنترل همه چیز را در رابطه به دست گرفته کاملاً مشخص است که شما، دیدگاه ها و احساساتتان هیچ اهمیتی ندارید.

همیشه به شما احساس گناه می دهد

آدم هایی که با احساسات دیگران بازی می کنند، مدام در حال انتقاد، شماتت و انتقال احساسات منفی به دیگری هستند. آن ها به این طریق می خواهند با احساسات شما بازی کنند و کنترل شما را به دست بگیرند. با این رفتار شما احساس عدم امنیت می کنید و در واقع به کسی تبدیل می شوید که هیچ هویتی در رابطه ندارد و همیشه اشتباه می کند.

شما را آزار می دهد

اگر کسی به معنای واقعی کلمه شما را دوست داشته باشد و به شما اهمیت بدهد، هرگز عملاً کاری نمی کند که احساس بدی نسبت به خودتان پیدا کنید و حتی با کوچک ترین کلمه ای شما را آزار نمی دهد و بی احترامی نمی کند. این رفتارها فقط از کسانی بر می آید، که متخصص بازی با احساس دیگری هستند.

در رابطه عاطفی با شما ثبات ندارد

کسی که عاشق شماست در رابطه اش با شما ثبات دارد. ثبات بخش مهمی از یک رابطه سالم است. چون بدون تعادل عاطفی شما هرگز نمی فهمید که دیگری چه احساسی به شما دارد.
آدمی که با احساسات شما بازی می کند گاهی به شما عشق می ورزد و گاهی ناگهان از شما فاصله می گیرد. شما در رابطه با چنین کسی نمی توانید آینده ای برای رابطه متصور شوید چون نمی دانید کجا ایستاده اید و چه جایگاهی در زندگی او دارید.

 هرگز متعهد نمی شود

یکی ویژگی مشترک در میان همه افرادی که با احساسات دیگران بازی می کنند این است که در روابط عاطفی متعهد نمی شوند و برنامه ای برای آینده ندارند. تصمیم های دو نفره نمی گیرند و همیشه طرف مقابل را معلق نگه می دارند.
در واقع این افراد نه می خواهند شما را کاملاً از دست بدهند و نه با رفتارشان نشان می دهند که شما جایگاه ویژه ای دارید. آدم هایی که اهل بازی با احساسات دیگران هستند، می خواهند هم قربانی خود را حفظ کنند و هم آشنایی با افراد دیگر را از دست ندهند.

این ها فقط تعدادی از ویژگی های شایع انسان هایی است که در روابط عاطفی از احساسات دیگران سوء استفاده می کنند. بدون شک می توان در تحلیل و بررسی این افراد، به خصوصیات خیلی بیشتری اشاره کرد. شناخت این آدم ها و عادت هایشان می تواند موجب کاهش قربانیان این افراد شود.

مشاوره فردی تلفنی در آیدانیتو

آیدانیتو یک مرکز هوشمند مشاوره و آموزش است. مشاوران متخصص و باتجربه آیدانیتو این توانایی را دارند که با توجه به رشته تحصیلی و تجربیات کاری شان در زمینه های مختلف خانواده، تحصیلی، شغلی، اختلالات روانی، مشکلات عاطفی و رابطه ای، ازدواج، طلاق، ترک اعتیاد، خیانت، مسائل جنسی، فرزندآوری و فرزندپروری، مسائل کودکان و نوجوانان، مسائل سالمندان و…به مخاطبانشان مشاوره تلفنی بدهند.

کسانی که اجازه می دهند از احساساتشان سوءاستفاده شود یا در رابطه های معیوب و آسیب رسان عاطفی قرار می گیرند، معمولاً به دلایلی روانی گرفتار این وضعیت شده اند. به عنوان مثال ممکن است از کمبود اعتماد به نفس شدید رنج بکشند، مشکل عزت نفس داشته باشند، رابطه ی ناسالم و غیرعاطفی ای که در دوران کودکی با والدینشان تجربه کرده اند به این وضعیت دچارشان کرده باشد و…

مشاوره فردی فرصتی است که به فرد کمک می کند تا ریشه های روانی قربانی شدن در رابطه را کشف کند و بر این اساس، با کمک یک مشاور متخصص، به راهکاری مناسب برای درمان روانشناختی خودش دست پیدا کند.

چرا مشاوره تلفنی؟

این روزها مشاوره تلفنی طرفداران زیادی دارد و استقبال از آن هر روز بیشتر از دیروز می شود. این استقبال دلایل متعددی دارد. دلایلی مثل:

  • کم هزینه تر و مقرون به صرفه تر بودن
  • عدم افشای هویت و اطلاعات شخصی
  • پاسخگو بودن در مواقع بحرانی
  • صرف زمان کمتر
  • مناسب بودن برای افراد خجالتی و کسانی که تمایلی به گفت و گوی رودررو ندارند

در این مقاله به موضوع بازی با احساس پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله ویژگی های یک رابطه سالم را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه بازی با احساسات و آثار منفی آن، می توانید با مشاوران خانواده آیدانیتو تماس بگیرید.

 

 

0 دیدگاه در “بازی با احساس

  1. ناشناس گفت:

    سلام
    به نظرم گاهی افراد برای اینکه کسی رو دوست دارند ولی شرایط زندگی مشترک ندارند این رفتارها رو نشون میدن که واقعا قصد بازی با احساسات طرف مقابل ندارند درواقع خودشون تحت فشار بیشتری هستند.

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      شاید در شرایطی همین طور باشه که شما می گید. اما نباید فراموش کنیم که هیچ موقعیتی از نظر اخلاقی این مجوز رو به ما نمی ده که با احساسات دیگری بازی کنیم.

    2. علی گفت:

      بلاخره مشکل داره دیگه اصلا توجیه درستی نیست

  2. آزاده گفت:

    دلیل بازی با احساس دیگران ریشه روانی داره طرف مشکل داره که از اذیت دیگران لذت میبره.

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      بله قطعاً هر رفتار اشتباه و آسیب زایی که به خود فرد یا اطرافیانش صدمه بزند ریشه های روانی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *