آیدانیتو > بازار کار رشته پزشکی
انتخاب رشته تجربی

بازار کار رشته پزشکی






بازار کار رشته پزشکی

یکی از اهداف مهم تحصیل برای اکثر دانشجویان و کسانی که قصد ورود به دانشگاه را دارند، یافتن شغل مناسب با آینده ای خوب است. اولین سؤال همه کسانی که قصد انتخاب رشته دارند و با آن مواجه می شوند، بازار کار رشته ها است. بازار کار رشته مورد نظر شما اهمیت بالایی دارد و فرد انتظار دارد بعد از سالها تلاش و درس خواندن به تخصص و مهارتی برسد که بتواند با آن جایگاه شغلی و اجتماعی پیدا کند. یکی از رشته های پرطرفدار، رشته پزشکی است که در سال های اخیر بسیاری از افراد به سمت آن گرایش پیدا کرده اند و به نسبت دیگر رشته ها، بازار کار خوبی هم دارد. با توجه به این میزان از توجه به این رشته ها این مطلب را معرفی رشته پزشکی، درآمد رشته پزشکی، رتبه مورد نظر برای قبولی رشته پزشکی و دیگر موارد مهم اختصاص داده ایم.

معرفی رشته پزشکی

کسانی که در کنکور تجربی شرکت می کنند، معمولاً یکبار هم شده به قبولی در رشته پزشکی فکر می کنند. رشته پزشکی به درمان، جراحی یا دیگر روش های مورد نیاز معالجه بیماران می پردازد و هدف در این رشته ارتقاء سطح سلامت افراد و کمک به بهود سلامت جسمی و گاهاً روحی افراد است. رشته پزشکی از انواع تخصص ها تشکیل شده است و کمک به بهبود سلامت جسمی و گاهاً روحی افراد است. رشته پزشکی از انواع تخصص ها تشکیل شده است و نیازمند بازه زمانی 8 تا 15 سال از دوران تحصیل است. تا فرد چهار دوره شامل : علوم پایه، فیزیوپاتولوژی، کارآموزی و کارورزی بالینی را بگذراند. رشته پزشکی نیازمند افراد دارای توان و صبر بالا برای طی کردن واحدهای زیاد و کارآموزی ها شبانه روزی در بیمارستان هاست. از این رو توصیه می کنیم برای ورود به این رشته، به میزان توان و صبر و علاقه خود توجه کنید.

درآمد رشته پزشکی

درآمد رشته پزشکی برای خیلی از افراد جذب کننده است. اما آیا از آمار دقیق درآمد رشته پزشکی خبر دارید؟ آیا برای کسب درآمد و رسیدن به اهداف مالی به سمت رشته پزشکی متمایل شده اید؟ علاقه و استعداد شما در رشته پزشکی بر درآمد آن برایتان اولویت دارد؟ رشته پزشکی قبل از هر چیز به دلیل ارزش معنوی که در نجات جان انسان ها دارد و به ارتقای سطح سلامت افراد توجه دارد، دارای جایگاه است. از این رو این هدف باید از اهداف صلی شما برای ورود به رشته پزشکی باشد. چرا که راههای گوناگون دیگری برای کسب درآمد و ثروت اندوزی وجود دارد. چرا که میانگین درآمد رشته پزشکی که معمولاً بین 4 تا 9 میلیون تومان است وبرای پزشکان متخصص افزایش می یابد و قطعاً در رشته ها و مشاغل دیگر دست یابی به این میزان درآمد آسان تر و راحت تر است. آنچه که ما برای انتخاب رشته پزشکی و توجه به آینده آن توصیه می کنیم در گام اول توجه به سه  فاکتور: 1- علاقه 2- استعداد و 3- آینده شغلی است. دو فاکتور اول را بیشتر مورد توجه قرار دهید و یادتان نرود که موفقیت در یک رشته تحصیلی یا شغل و کسب درآمد بالا نیازمند دو فاکتور اول است. از این رو به درآمد رشته پزشکی به عنوان معیار موفقیت خود چندان توجه نکنید. چرا که در جامعه دیده ایم که استعداد و علاقه یک فرد به یک رشته و شغل نه چندان مهم باعث موفقیت وی شده و آینده درخشانی برای او رقم زده است.  

رتبه قبولی رشته پزشکی

رتبه قبولی رشته پزشکی در دانشگاه های سراسری حداقل نیازمند رتبه 3000 کشوری است و شما در کنکور سراسری باید دارای میانگین دروس عمومی و تخصصی 50 درصد باشید که نسبت به ظرفیت ها و تعداد متقاضیان، کسب این رتبه و کسب این درصدها چندان دشوار نیست. آنچه برای موقعیت شما لازم است، تلاش و اراده قوی، علاقه و استعداد و نیز کمک و استفاده از تجربیات افراد با سابقه و موفق در این زمینه است. از این رو توصیه می کنیم در این مسیر حتماً با مشاوران خوب در ارتباط باشید و از آنها راهنمایی دریافت کنید.
در این مقاله به بررسی بازار کار رشته پزشکی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله پزشکی بدون کنکور بزنید. 
اگر سوالی در زمینه بازار کار رشته پزشکی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *