آیدانیتو > بازار کار رشته موزه داری
انتخاب رشته علوم انسانی

بازار کار رشته موزه داری






بازار کار رشته موزه داری

رشته موزه داری به نگه داری و حفظ و معرفی میراث و بقایای گذشته که نماد اصالت و هویت یک جامع است، توجه دارد. میراث گذشته ما، مصرف قرن ها دستاوردهای فرهنگی و اجتماعی یک ملت است. از این رو رشته حوزه داری از اهمیت و ارزشمندی زیادی برخوردار است و کسانی که قصد تحصیل در این رشته را دارند، برای تکمیل اطلاعات خود و اتخاذ تصمیمی بهتر می بایست در مورد بازار کار رشته موزه داری ، رتبه قبولی رشته موزه داری، لیست دانشگاه های رشته موزه داری و موزه های فعالیت رشته موزه داری اطلاعاتی داشته باشند. در ادامه ما سعی کرده ایم اطلاعات شما را کامل نماییم.

بازار کار و درآمد رشته موزه داری

بازار کار و درآمد رشته موزه داری در نگاه کلی با توجه به تعداد گسترده موزه ها و مراکز میراث فرهنگی قابل توجه است. کارشناسان حوزه داری می توانند با توجه به میزان مهارت های فنی و کاری خود و نیز داشتن ایده و خلاقیت در رشته ی خود به بازار کار و درآمد قابل توجهی برسند. برای داشتن یک درآمد خوب در یک تخصصی، ابتدا علاقه و انگیزه و سپس ارتقای مهارت های شغلی اهمیت دارد. از این رو ابتدا علایق خود را پیدا کنید و برای رشد و باروری این علاقه تلاش کنید.

رتبه قبولی رشته موزه داری

رتبه قبولی رشته موزه داری با توجه به تعداد محدود افرادی که پذیرش می شوند باید یک رتبه بالا باشد. رشته موزه داری که زیرگروه شاخه هنر است، در سالهای گذشته میانگین 40 تا 50 نفر پذیرش داشته است. از این رو می بایست علاقه مندان به رشته موزه داری درصدهای دروس عمومی و اختصاصی خود را در سطح بالایی کسب نمایند تا در دانشگاه های برتر پذیرفته شوند. شایان ذکر است که رشته موزه داری تنها در دانشگاه های دولتی روزانه پذیرش دانشجو دارد.

لیست دانشگاه های رشته موزه داری

لیست دانشگاه های رشته موزه داری با توجه به تعداد کم دانشگاه های پذیرنده و ظرفیت محدود پذیرش به شرح زیر است:

ردیفدانشگاهظرفیت پذیرش
1دانشگاه روزانه هنر25
2دانشگاه روزانه هنر اصفهان25
3مرکز آموزش عالی سازمان میراث فرهنگی

 

حوزه های فعالیت رشته موزه داری

حوزه های فعالیت رشته موزه داری گسترده است. هر ارزش و نهاد و شی گذشته دارد و دارای اصالت است. آثار این حوزه ها و اشیاء باید حفظ و نگه داری شوند و معمولاً برای حفظ و نگه داری و نیز نمایش و مصرفی آن ها به مردمان حال و آینده حوزه ها ساخته و دایر می شوند. کارشناسان موزه داری می توانند در مراکزی همچون باستان شناسی، مردم شناسی، هنر های دستی و سنتی، تاریخ طبیعی و زمین شناسی، سازمان اسناد ملی و نسخ خطی، موزه های جواهرات، پول و نیز موزه جنگ مشغول به فعالیت شوند.
معمولاً این مراکز و حوزه ها در اکثر شهرستان ها و استان ها وجود دارد و حوزه داران می توانند با توجه به میزان تخصص و مهارت های فنی خود در این رشته دارای شغل و درآمد شوند و در حفظ و بقای میراث ملی و فرهنگی کشور خود سهیم شوند. از این رو کارشناسان موزه داری علاوه بر ارزش مادی، ارزش معنوی نیز کسب می نمایند.
در این مقاله به بررسی موضوع بازار کار رشته موزه داری پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مشاوره انتخاب رشته بزنید. 
اگر سوالی در زمینه بازار کار رشته موزه داری ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *