انتخاب رشته ریاضی و فیزیک

بازار کار رشته مهندسی عمران






بازار کار رشته مهندسی عمران

رشته مهندسی عمران از جمله رشته های گروه مهندسی است که به ساخت و نگه داری سیستم های شهری همچون جاده ها، سدها و ساختمان ها می پردازد. کسانی که قصد تحصیل در این رشته را دارند، مطلوب است ابتدا از درآمد و بازار کار رشته مهندسی عمران ، رتبه قبولی رشته مهندسی عمران، لیست دانشگاه های برتر ایرانی رشته مهندسی عمران و نیز لیست دانشگاه های برتر خارجی مهندسی عمران و حوزه های فعالیت مهندسی عمران مطلع باشند. بنابراین با توجه به اهمیت این موضوعات در ادامه مطلب به آنها پرداخته ایم.

بازار کار و درآمد رشته مهندسی عمران

مهندسی عمران از تخصص ها و حوزه های مورد نیاز یک جامعه است و با توجه به شاخه های چندگانه آن، بازار کار و درآمد رشته ی مهندسی عمران مطلوب است. بازار کار یک رشته علاوه بر ظرفیت و میزان نیاز یک جامعه به آن، تابع فاکتورهای دیگری همچون میزان مهارت و توانایی و نیز تجربه است. مهندسی عمران نیز از این قائده مستثنی نیست. از این رو بازار کار رشته مهندسی عمران با توجه به مهارت و تجربه و نیز سطح تخصص فارغ التحصیلان این رشته تعیین می شود. اگر رشته ی مهندسی عمران جزو علایق شماست، در جهت تخصص و ارتقای مهارت های خود تلاش کنید و نگران آینده شغلی و درآمد آن نباشید.

رتبه قبولی رشته مهندسی عمران

رتبه قبولی رشته مهندسی عمران با توجه به نوع دانشگاهی که می خواهید در آن پذیرفته شوید، متغیر است. معمولاً اولویت قبولی افراد، پذیرش در دانشگاه های روزانه و سراسری است. از این رو برای قبولی در این رشته در دانشگاه سراسری میانگین درصد دروس عمومی شما باید 8 درصد به بالا و میانگین درصد دروس تخصصی 7 درصد باشد. در کنار این درصدها، باید به متغیرهای ظرفیت پذیرش هر ساله دانشگاه ها و نیز سهمیه منطقه خود نیز توجه نمایید.

لیست دانشگاه های رشته مهندسی عمران

1- دانشگاه تهران 2- دانشگاه صنعتی امیر کبیر 3- دانشگاه صنعتی شریف 4- دانشگاه علم و صنعت ایران 5- دانشگاه تربیت مدرس 6- دانشگاه صنعتی اصفهان 7- دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی 8- دانشگاه علوم و تحقیقات تهران 9- دانشگاه فردوسی مشهد 10- دانشگاه شیراز

لیست 15 دانشگاه برتر خارجی رشته مهندسی عمران

رتبهنام دانشگاه یا موسسهکشورامتیاز
1موسسه تکنولوژی ماساچوست (MIT)ایالات متحده87.0
2دانشگاه ایلینویزایالات متحده86.8
3دانشگاه کالیفرنیا، برکلی (UCB)ایالات متحده85.7
4دانشگاه توکیوژاپن83.9
4دانشگاه کمبریجانگلستان83.9
6دانشگاه تگزاس در اوستینایالات متحده83.8
7دانشگاه ملی سنگاپور (NUS)سنگاپور83.6
8دانشگاه کیوتوژاپن83.1
9امپریال کالج لندنانگلستان82.8
10دانشگاه هنگ کنگهنگ کنگ82.3
11دانشگاه استنفوردایالات متحده82.2
12دانشگاه علوم و تکنولوژی هنگ کنگهنگ کنگ81.9
13موسسه فدرال تکنولوژی سوئیس، ETH زوریخسوئیس81.0
14دانشگاه فنی دلفتهلند80.6
15دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگهنگ کنگ80.0

 
حوزه های فعالیت رشته مهندسی عمران
حوزه های فعالیت رشته مهندسی عمران با توجه به نوع تخصص فرد تعیین می شود. مهندسان عمران در طراحی، ساخت و اجرا و نظارت طرح ها و سازه های عمرانی آموزش می بینند و بر ای اساس در هرب کدام از این مراحل به کار مشغول می شوند. حوزه های فعالیت یک مهندس عمران وزارت راه و ترابری، سازمان های ساخت کانال ها و پل ها، سدسازی، وزارت مسکن و شهرسازی، ساخت سازه های آبی و هوایی است و می تواند گسترده تر باشد. همچنین یک فارغ التحصیل مهندسی عمران می تواند یک مرکز طراحی و نقشه داری و ساخت و نظارت بر ساختمان ها را تأسیس کند و به صورت مستقل فعالیت نماید.
در این مقاله به بررسی موضوع بازار کار رشته مهندسی عمران پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مشاوره انتخاب رشته بزنید. 
اگر سوالی در زمینه بازار کار رشته مهندسی عمران ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *