آیدانیتو > بازار کار رشته مرمت و احیای بناهای تاریخی
انتخاب رشته هنر

بازار کار رشته مرمت و احیای بناهای تاریخی






بازار کار رشته مرمت و احیای بناهای تاریخی

رشته مرمت و احیای بناهای تاریخی یکی از رشته های گروه هنر است که آثار و بناهای تاریخی را که مظهر هویت و اصالت یک جامعه است را فرصت، احیا و حفظ و نگه داری می نماید. این رشته دانشگاهی از ارزش معنوی بالایی برخوردار است و ارزش مادی آن نیز با توجه به معیارهایی قابل توجه است. این مطلب برای علاقه مندان و کسانی که قصد ورود به این رشته را دارند، مفید و مختصر است. چرا که به بازار کار رشته مرمت و احیای بناهای تاریخی ، رتبه قبولی رشته مرمت و احیای بناهای تاریخی، دانشگاههای دارای رشته مرمت و احیای بناهای تاریخی و نیز حوزه های فعالیت رشته مرمت و احیای بناهای تاریخی می پردازد.

بازار کار و درآمد رشته مرمت و احیای بناهای تاریخی

بازار کار و درآمد رشته مرمت و احیای بناهای تاریخی با توجه به سطح گسترده آثار و ابنیه ی تاریخی و میراث غنی فرهنگی می تواند پر تقاضا و مطلوب باشد چرا که در همه جای دنیا حفظ و احیای میراث ملی و تاریخی اهمیت فراوان دارد و دست اندرکاران این زمینه ی فرهنگی جایگاه کاری و مزایای قابل توجه دارند. این روی مطلوب سکه است اما روی دگیر متأسفانه ناشناخته ماندن اهمیت و ضرورت رشته مرمت و احیای بناهای تاریخی است. در کشورهای جهان سوم اهمیت به میراث فرهنگی و تاریخی هنوز جایگاه واقعی خود را کسب نکرده است. از این رو در ایران هم این مقوله ناکامل مانده است. در حال کلی فارغ التحصیلان رشته مرمت و احیای بناهای تاریخی می توانند در مراکز نگه داری اشیاء و آثار تاریخی و قدیمی مشغول به کار شوند و با توجه به مهارت و دانش و تجربه درآمد کسب نمایند.

رتبه قبولی رشته مرمت و احیای بناهای تاریخی

رتبه قبولی رشته مرمت و احیای بناهای تاریخی متأثر از سه معیار: 1- سهمیه منطقه 2- ظرفیت پذیرش و 3- درصد های دروس عمومی و اختصاصی است. درصدهای دروس عمومی و اختصاصی شما معیار اصلی برای قبولی در رشته مرمت و احیای بناهای تاریخی در دانشگاه های دولتی است. آنچه مهم است، نهایت تلاش شما برای رسیدن به رشته ی مورد علاقه خود است.

دانشگاههای دارای رشته مرمت و احیای بناهای تاریخی

دانشگاههای دارای رشته مرمت و احیای بناهای تاریخی به شرح جدول زیر است:

ردیفنام دانشگاهنوع دوره
1دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) – قزوینروزانه
2دانشگاه حکیم سبزواری – سبزوارروزانه
3دانشگاه حکیم سبزواری – سبزوارشبانه
4دانشگاه سمنانروزانه
5دانشگاه سمنانشبانه
6دانشگاه شهید باهنر – کرمانروزانه
7دانشگاه شهید باهنر – کرمانشبانه
8دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) – قزوینروزانه
9دانشگاه غیرانتفاعی شهید اشرفی اصفهانی – اصفهانغیرانتفاعی
10موسسه غیرانتفاعی گلستان – گرگانغیرانتفاعی
11موسسه غیرانتفاعی معماری و هنر پارس – تهرانغیرانتفاعی
12دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی – مرکز تبریزپیام نور
13دانشگاه پیام نور استان اصفهان – مرکز اصفهانپیام نور
14دانشگاه پیام نور استان البرز – مرکز کرجپیام نور
15دانشگاه پیام نور استان بوشهر – مرکز بوشهرپیام نور
16دانشگاه پیام نور استان تهران – تهران شرقپیام نور
17دانشگاه پیام نور استان زنجان – واحد سلطانیهپیام نور
18دانشگاه پیام نور استان سمنان – مرکز سمنانپیام نور
19دانشگاه پیام نور استان سمنان – مرکز گرمسارپیام نور
20دانشگاه پیام نور استان قزوین – مرکز قزوینپیام نور
21دانشگاه پیام نور استان کرمان – مرکز کرمانپیام نور
22دانشگاه پیام نور استان گلستان – مرکز گرگانپیام نور
23دانشگاه پیام نور استان همدان – مرکز همدانپیام نور
24دانشگاه پیام نور استان یزد – مرکز یزدپیام نور

 
حوزه های فعالیت رشته مرمت و احیای بناهای تاریخی
حوزه های فعالیت رشته مرمت و احیای بناهای تاریخی در مراکز و سازمان های فرهنگی و حوزه هاست. این متخصصان در این مراکز در جهت مرمت و احیا و یا نگه داری میراث ملی و تاریخی مشغول به فعالیت هستند و نقش پر رنگی در این زمینه ایفا می کنند. یک متخصص و فارغ التحصیل رشته مرمت و احیای بناهای تاریخی در سازمان میراث فرهنگی و شعب وابسته به آن، مجموعه های خصوصی که اشیاء تاریخی نگه داری می کنند و مراکز اسناد رسمی و ملی می تواند مشغول به کار شود.

بهترین دانشگاه پذیرنده رشته مرمت و احیای بناهای تاریخی کدام است؟ 

موضوع بسیار مهم و اساسی که در زمان انتخاب رشته مرمت و احیای بناهای تاریخی ذهن شما را به خود مشغول می کند موضوع انتخاب بهترین دانشگاه های پذیرنده این رشته تحصیلی است. مسلماٌ هر فرد در صورت داشتن علاقه به این رشته تحصیلی تمایل به تحصیل در آن در بهترین دانشگاه ها را دارد. در صورتی که شما دوست عزیز نیز از زمره این افراد هستید اصلاٌ نگرانی به خود راه ندهید. زیرا مشاوران آیدانیتو در این راه شما را یاری می کنند. فقط کافیست که با آن ها تماس بگیرید.

اگر در این رشته قبول نشوم چکار کنم؟ 

اگر مؤفق به قبولی در رشته مورد علاقه خود یعنی رشته مرمت و احیای بناهای تاریخی نشدید ناامید نشوید. ما راه های دیگری را جهت ادامه تحصیل در این رشته جذاب به شما پبشنهاد می کینم. از جمله این راه ها می توان به تحصیل بدون کنکور و یا تحصیل در خارج از کشور اشاره کرد. در این رابطه و جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر در این زمینه می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.  
در این مقاله به بررسی موضوع بازار کار رشته مرمت و احیای بناهای تاریخی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مشاوره انتخاب رشته بزنید. 
اگر سوالی در زمینه بازار کار رشته مرمت و احیای بناهای تاریخی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



0 دیدگاه در “بازار کار رشته مرمت و احیای بناهای تاریخی

  1. کیا گفت:

    ببخشید این رشته در دانشگله های کشور های خارجی با چه اسمی شنلخته میشن ؟!

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      کدام کشور خارجی؟ کدام دانشگاه؟
      در کشور ما نیز نام برخی دروس در دانشگاه های سراسری با دانشگاه آزاد متفاوت است.

  2. Shermin گفت:

    سلام من فوق ليسانس رشته مرمت هستم و اصلا نتونستم تو اين رشته كار كنم خيلي با علاقه تلاش با معدل بالا فارق التحصيل شدم اما هيچ بازار كارى نداشت غير از اينكه فقط قول دادن الانم ميگن بودجه نداريم هر دفعه به يه بهانه اى جواب ميكنن

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      متاسفانه بازار کاری در حال حاضر کمی دچار بحران است ولی باز هم به میزان زیادی به میزان مهارت و تجربه شما بستگی دارد. شما میتوانید در زمینه های باستان شناسی و طراحی داخلی فعالیت داشته باشید. پیشنهاد می کنیم نرم‌افزار های فتوشاپ و rivit را هم یاد بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *