آیدانیتو > بازار کار رشته فیزیوتراپی
انتخاب رشته تجربی

بازار کار رشته فیزیوتراپی

بازار کار رشته فیزیوتراپی

بازار کار رشته فیزیوتراپی

رشته فیزیوتراپی یکی از شیوه های درمان و توان بخشی به بیماران است که از روش های فیزیکی و مکانیکی جهت بهبود ارتقای جسمی کمک می گیرد. با توجه به اهمیت و تعداد متقاضیان این رشته این مطلب را به بازار کار و درآمد رشته فیزیوتراپی، رتبه قبولی رشته فیزیوتراپی، لیست دانشگاه های رشته فیزیوتراپی و نیز مهارت ها و توانایی های لازم رشته فیزیوتراپی اختصاص داده ایم. توصیه می کنیم اگر می خواهید در آزمون ورودی شرکت نکنید رشته فیزیوتراپی را در لیست رشته های بدون کنکور سراسری بیابید.

بازار کار و درآمد رشته فیزیوتراپی

بازار کار و درآمد رشته فیزیوتراپی با توجه به میزان جذب فارغ التحصیلان این رشته، قابل توجه و مطلوب است. فارغ التحصیلان این رشته می توانند در بیمارستان ها، مراکز درمانی و بهداشتی مشغول به کار شوند. همچنین متخصصان فیزیوتراپ علاوه بر مراکز درمانی دولتی، امکان راه اندازی کلینیک های درمانی ویژه تخصص را دارند. آینده شغلی رشته فیزیوتراپی به دلیل روند رو به کاهش جمعیت کشور، از چشم اندازی روشن بهره مند است. از این رو اگر به این تخصص و رشته علاقه دارید، از بابت در آمد و آینده شغلی  آن نگران نباشید.

رتبه قبولی رشته فیزیوتراپی

رتبه قبولی رشته فیزیوتراپی در دانشگاه های سراسری روزانه با توجه به درصد دروس عمومی و اختصاصی است. برای آنکه در رشته فیزیوتراپی پذیرفته شوید، درصد دروس عمومی شما باید 65 درصد و درصد دروس اختصاصی 35 درصد باشد. این میانگین را باید با توجه به میزان ظرفیت پذیرش دانشگاه ها در هر سال و نیز سهمیه منطقه در نظر گرفت. رشته فیزیوتراپی با توجه به تعداد کم دانشگاه های پذیرنده و نیز تعداد متقاضیان قابل توجه آن مستلزم احراز رتبه خوب و بالایی است. از این رو برای قبولی در این رشته نیازمند تلاش و پشتکار هستید. اگر جزو استعدادهای درخشان هستید و در مدرسه تیزهوشان تحصیل کردید می توانید از طریق پزشکی بدون کنکور وارد دانشگاه شوید.

لیست دانشگاه های رشته فیزیوتراپی

لیست دانشگاههای رشته فیزیوتراپی در دوره های روزانه به شرح زیر است:  
دانشگاه/ نوبت پذیرشمجموع ظرفیت در دانشگاه
دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران25
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان25
دانشگاه علوم پزشکی ایران20
دانشگاه علوم پزشکی بابل33
دانشگاه علوم پزشکی تبریز27
دانشگاه علوم پزشکی تهران18
دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز27
دانشگاه علوم پزشکی زاهدان28
دانشگاه علوم پزشکی سمنان17
دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران29
دانشگاه علوم پزشکی شیراز26
دانشگاه علوم پزشکی کرمان20
دانشگاه علوم پزشکی مشهد17

 

مهارت ها و توانایی های لازم رشته فیزیوتراپی

مهارت ها و توانایی های لازم رشته فیزیوتراپی علاوه بر مدرک دانشگاهی قابل قبول و نیز علاقه و انگیزه به ویژگی لازم این رشته و نیز ویژگی های شخصیتی بر می گردد. یک فیزیوتراپیست می بایست دارای روحیه همدلی و همدردی، صبوری و قدرت برقراری ارتباط مؤثر با بیماران را داشته باشد. توانایی های عملی در کار با ابزارهای تخصصی خود و نیز کار با دست را دارا باشد. یک فیزیوتراپ لام است یک مشاور درمانی خوب نیز باشد و در ارائه ی راهکارهای درمانی به بیماران کوتاهی نکند. اگر به رشته فیزیوتراپی علاقه مند هستید و این رشته انگیزه لازم برای حرکت و پیشرفت در زندگی شغلی و تحصیلی را به شما می دهد، آن را دنبال کنید و در سایه ی این علاقه و انگیزه، قطعاً مهارت ها و توانایی های لازم را نیز احراز خواهید کرد.
در این مقاله به بررسی بازار کار رشته فیزیوتراپی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مشاوره درسی بزنید. 
اگر سوالی در زمینه بازار کار رشته فیزیوتراپی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *