آیدانیتو > بازار کار رشته علوم تغذیه
انتخاب رشته تجربی

بازار کار رشته علوم تغذیه






بازار کار رشته علوم تغذیه

رشته علوم تغذیه از جمله رشته های علوم تجربی است که به بررسی ارزش غذایی تغذیه انسان برای حفظ و ارتقاء سلامت فرد می پردازد. تحصیل در این رشته در سالهای اخیر متقاضیان قابل توجهی داشته داشته است. از این رو در این مطلب برای کامل کردن اطلاعات مهم متقاضیان به شرح بازار کار رشته علوم تغذیه ، رتبه قبولی رشته علوم تغذیه، رتبه قبولی رشته علوم تغذیه، لیست دانشگاه های دارای رشته علوم تغذیه و حوزه های فعالیت کارشناس علوم تغذیه می پردازیم.

بازار کار و درآمد رشته علوم تغذیه

بازار کار و درآمد رشته علوم تغذیه به دلیل اهمیت نقش تغذیه در زندگی افراد یک جامعه و شناخت رو به افزون مردم نسبت به این مسئله مطلوب و قابل قبول است. کارشناسان علوم تغذیه با مدار مختلف آکادمیک می توانند در طیف گسترده ای از مراکز و سازمان های مربوط به رشته ی خود شاغل شوند و با توجه به سطح تخصص و حرفه ی خود از درآمد و جایگاه شغلی مناسب برخوردار شوند. نکته ی دیگری که بازار کار رشته ی علوم تغذیه را پر رونق کرده است، جمعیت رو به افزایش دارای اضافه وزن و نا برخوردار از تغذیه درست و اصولی است. این جمعیت برای پیشگیری از بیماری های مرتبط با چاقی و عوارض ناشی از رژیم های غذایی غیر استاندارد نیازمند کمک گرفتن از یک متخصص تغذیه هستند. در کنار همه ی این شرایط و عوامل، معیارهایی همچون افزایش دانش و مهارت و نیز تجربه کاری، می تواند سطح درآمد متخصصان تغذیه را جابجا نماید.

رتبه قبولی رشته علوم تغذیه

برای پذیرش در یک دانشگاه سراسری روزانه در رشته ی علوم تغذیه، رتبه قبولی رشته علوم تغذیه وابسته به فاکتورهایی همچون سهمیه منطقه، ظرفیت های ورودی و نیز میزان درصدهای دروس عمومی و اختصاصی گروه علوم تجربی است. میانگین حداقل درصد دروس عمومی برای قبولی در رشته علوم تغذیه 30 درصد و در دروس اختصاصی 35 درصد است. علاقه و انگیزه شرط اصلی برای رسیدن به هر هدفی است. از این رو اگر به علوم تغذیه علاقه دارید، نصف راه را برای قبولی آن طی کرده اید و بقیه مسیر هم اندک تلاش شما را می طلبد.

لیست دانشگاه های دارای رشته علوم تغذیه

لیست دانشگاه های دارای رشته علوم تغذیه مطابق جدول زیر است. این دانشگاه های دارای اعتبار علمی هستند و با توجه به درصدهایی که در دروس عمومی و اختصاصی ذکر کردیم، امکان پذیرش شما در آنها زیاد است.

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
2دانشگاه علوم پزشکی تبریز
3دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور
4دانشگاه علوم پزشکی زابل
5دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
6دانشگاه علوم پزشکی شیراز
7دانشگاه علوم پزشکی کاشان
8دانشگاه علوم پزشکی کرمان
9دانشگاه علوم پزشکی لرستان
10دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
11دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
12دانشکده علوم پزشکی شوشتر
13دانشگاه علوم پزشکی بقیت الله
14دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

 
حوزه های فعالیت کارشناس تغذیه
حوزه های فعالیت کارشناس تغذیه متنوع و گسترده است. یک متخصص تغذیه می تواند در مراکز درمانی همچون بیمارستان ها، کلینیک های تغذیه درمانی، مطب های متخصصان تغذیه به عنوان کارشناس تغذیه و ناظر در کارخانجات تولید مواد غذایی ضمانت نماید. هر فردی برای حفظ یا ارتقاء سلامت خود به یک متخصص تغذیه نیازمند است. چرا که تغذیه نقش اصلی را در حفظ و بقای ارگان های بدن انسان بر عهده دارد.
در این مقاله به بررسی بازار کار رشته علوم تغذیه پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مشاوره انتخاب رشته بزنید. 
اگر سوالی در زمینه بازار کار رشته علوم تغذیه ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *