آیدانیتو > بازار کار رشته سینما
انتخاب رشته هنر

بازار کار رشته سینما

بازار کار رشته سینما

سینما از جمله رشته های گروه هنر است که رویدادها و موضوعات زندگی انسان را ثبت می کند و آنها را در قالب تصویر و صدا عرضه می کند. سینما از چهار بخش تدوین گری، کارگردانی، فیلمبرداری و فیلم نامه نویسی تشکیل می شود. جذابیت های این رشته هنری باعث شده است طرفداران قابل توجهی داشته باشد. از این رو اگر قصد ورود به رشته سینما دارید در این مطلب ما به بازار کار رشته سینما ، رتبه قبولی رشته سینما، دانشگاه های دارای رشته سینما و نیز توانایی های لازم برای رشته سینما پرداخته ایم.

بازار کار و درآمد رشته سینما

بازار کار رشته سینما با توجه به میزان مهارت و هنر فرد و نیز نوع کاری که بر عهده می گیرد، می تواند متفاوت باشد. برای رشد در هنر سینما و کسب درآمد مطلوب، باید هنرمند بود و دانش و مهارت های به روز عرصه هنر را کسب نمود. از این رو هنرمندان که در هنر سینما پر بار و قوی هستند، طبیعتاً درآمد بالایی هم دارند. در هنر سینما باید خلاقیت و پشتکار داشته باشید و سختی های آن را به جان بخرید تا بتوانید پیشرفت کنید. علاقه، مهارت، تخصص و تجربه فاکتورهای اصلی در یک رشته و شغل هستند و برای موفقیت لازم و ضروری اند. پس برای آنکه بازار کار رشته سینما به معیارها و اهداف شما نزدیک باشد، به این فاکتورها فکر کنید.

رتبه قبولی رشته سینما

برای آنکه رتبه قبولی رشته سینما را کسب نمایید، باید بر روی درصدهای دروس عمومی و اختصاصی تمرکز کنید. تعداد سؤالات درستی که در دروس عمومی و اختصاصی پاسخ می دهید، رتبه شما را تعیین می کنند. میانگین دروس عمومی 30 درصد و میانگین 20 درصد دروس اختصاصی برای قبولی در رشته سینما لازم است. علاوه بر این سهمیه منطقه و نیز ظرفیت های پذیرش هر دانشگاه در هر سال مؤثر خواهند بود.

دانشگاه های دارای رشته سینما

دانشگاه های دارای رشته سینما که دارای رتبه و اعتبار علمی در کشور هستند، به ترتیب جدول زیر است:

ردیفنام دانشگاه
1پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران
2دانشکده هنر و معماری دانشگاه تربیت مدرس
3دانشگاه هنر تهران
4دانشگاه هنر اصفهان
5دانشگاه هنر اسلامی تبریز
6دانشکده هنر دانشگاه الزهرا
7دانشگاه هنر و معماری کمال الملک نوشهر
8دانشگاه سوره
9دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران
10دانشکده هنر دانشگاه شاهد
11دانشکده هنر دانشگاه سمنان
12دانشکده هنر دانشگاه ارومیه
13دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد
14دانشکده هنر  و معماری دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی
15دانشکده هنر دانشگاه آزاد اسلامی یزد
16دانشکده هنر و معماری صبا-دانشگاه شهید باهنر کرمان
17دانشکده هنر و معماری دانشگاه شیراز
18دانشگاه علم و فرهنگ
19دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان
20دانشکده هنر نیشابور دانشگاه فردوسی مشهد
21دانشکده صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
22دانشکده صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران- قم
23دانشکده هنر شوشتر دانشگاه شهید چمران

توانایی های لازم برای رشته سینما
توانایی های لازم برای رشته سینما به تخصص و ویژگی های شخصیتی بازمی گردد. در واقع یک فعال عرصه سینما باید از دانش عمومی هنر و عکاسی و نیز ادبیات برخوردار باشد. به لحاظ شخصیتی فردی دارای طبع اجتماعی و تمایل به حضور در جمع داشته باشد، خلاق و سخن ور باشد و قدرت تصویرسازی ذهنی برای ایفای نقش های متفاوت را داشته باشد. همچنین روز به روز بر آپدیت کردن دانش سینمایی خود و آشنایی با سبک بزرگان این هنر متمرکز شود.
در این مقاله به بررسی موضوع بازار کار رشته سینما پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مشاوره انتخاب رشته بزنید.
اگر سوالی در زمینه بازار کار رشته سینما ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *