انتخاب رشته زبان

بازار کار رشته زبان چینی






بازار کار رشته زبان چینی

زبان چینی از جمله زبان های زیر گروه رشته زبان است که در سال های اخیر به دلیل داشتن افزایش تقاضا برای آن ما این مطلب را به بازار کار رشته زبان چینی ، دانشگاه های دارای رشته زبان چینی، رتبه قبولی رشته زبان چینی و حوزه های فعالیت زبان چینی اختصاص داده ایم، تأخیر انتخاب رشته و شغلی شما با دیدی روشن تر جهت دهی شود.

بازار کار و درآمد رشته زبان چینی

کسانی که علاقه مند به تحصیل در رشته زبان چینی هستند و به درآمد و آینده شغلی آن فکر می کنند، این را باید در ابتدای مسیر خود بدانند که زبان چینی یک زبان خارجی دشوار است و نیازمند تلاش و علاقه مندی است. اما آینده کاری مطلوبی دارد. این چشم انداز روشن با توجه به گسترش تبادلات تجاری و اقتصادی با کشور وسیع و پر جمعیت چین ترسیم می شود. از این رو به دلیل این زمینه های رو به رشد با کشور چین در آینده بازار کار رشته زبان چینی مطولب است و دانشجویان و زبان آموزان این زبان خارجی با توجه به سطح مهارت های 4 گانه زبانی خود می توانند در مشاغل مربوط به زبان چینی فعالیت نمایند.
sc name=”bs-quote” quote=”در کنار مشاوران آیدانیتو می توانید بهترین شناخت را نسبت به بازار کار رشته های مختلف از جمله زبان چینی کسب کنید” style=”style-17″ align=”center”]

دانشگاه های دارای رشته زبان چینی

دانشگاههای دارای رشته زبان چینی در ایران محدود است و چون رشته ای جدید و تازه وارد به دانشگاه هاست، هنوز در دانشگاه های سطح کشور برای پذیرش دانشجو ظرفیت ها خالی مانده است. 1- دانشگاه تهران 2- دانشگاه شهید بهشتی 3- دانشگاه علامه طباطبایی

رتبه قبولی رشته زبان چینی

زبان چینی در حال حاضر در سه دانشگاه ایران دانشجو دارد و علاقه مندان به این رشته راه چندان سختی برای قبولی در این دانشگاه ها ندارند. رتبه قبولی رشته زبان چینی در کنکور گروه زبان زیر 500 کشوری در سهمیه منطقه 2 است و کسانی که رتبه هایی در این محدودده کسب نمایند، می توانند به تحصیل زبان چینی در دانشگاه تهران یا شهید بهشتی امیدوار باشند. البته گاهاً سالهایی نیز بوده است که داوطلبان دارای رتبه 1000 تا 3000 کشوری نیز پذیرش شده اند. آنچه که برای قبولی رشته زبان چینی در هر سال عامل مؤثری است: 1- ظرفیت دانشگاه ها 2- سهمیه منطقه و دیگری تعداد شرکت کنندگان است با توجه به اینکه هر سال متقاضیان این رشته در حال افزایش نیز می باشد. از این رو بهترین کار این است که شما حداکثر تلاش خود را برای پذیرش در رشته زبان چینی بکنید تا اگر به خود هدف نرسید، در محدوده های هدف خود قبول شوید.
برای کسب اطلاعاتی جامع تر در رابطه با بازار کار و درآمد رشته زبان چینی می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

حوزه های فعالیت رشته زبان چینی

حوزه های فعالیت رشته زبان چینیهمانند دیگر زبان های خارجی شامل تدریس، ترجمه و لیدری می شود. و علاقه مندان به این رشته و فارغ التحصیلان آن می توانند در آموزشگاه ها و دانشگاه های زبان چینی تدریس نمایند و در حوزه ی آموزش مشغول به کار شوند. همچنین در تورهای تفریحی و گردشگری به عنوان لیدر تور و راهنما فعالیت داشته باشند که حوزه جذاب و متنوعی نیز است. زمینه های دیگری که برای فارغ التحصیلان زبان چینی کمی دشوار است. اما در صورتی که علاقه مند باشید و مهارت های زبان چینی خود را تقویت و ارتقا دهید. زمینه های فعالیت مطلوب و قابل توجهی خواهید داشت.

آیا به تحصیل بدون کنکور فکر کرده اید؟

در عصر حاضر که اکثریت قریب به اتفاق افراد وقت و فرصت کافی را برای مطالعه دروس مربوط به آزمون سراسری ورودی دانشگاه ها را ندارند، فرصت طلایی بدون آزمون می تواند کمک بزرگی به علاقمندان به ادامه تحصیل بکند. اگر شما دوست عزیز نیز به دنبال تحصیل بدون کنکور هستید باید در ابتدا با شرایط، ضوابط و نحوه پذیرش دانشجویان آشنایی لازم را پیدا کنید. مشاوران آیدانیتو می توانند در این راه همراه شما باشند و تمام اطلاعات مربوط به ادامه تحصیل بدون کنکور را در اختیار شما قرار دهند. پس در صورت لزوم با آن ها تماس حاصل فرمایید. 
در این مقاله به بررسی موضوع بازار کار رشته زبان چینی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مشاوره انتخاب رشته بزنید. 
اگر سوالی در زمینه بازار کار رشته زبان چینی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



4 دیدگاه در “بازار کار رشته زبان چینی

  1. مریم گفت:

    خسته نباشید
    من امسال با رتبه 1034 زبان چینی دانشگاه تهران قبول شدم
    رشته من تجربی بود و دانشگاه ازاد هم بدون کنکور روانشناسی ثبت نام کردم
    میخواستم بدونم به نظر شما کدومش بهتره و اینکه من درباره تغییر رشته تو گروه اموزشی خوندم و مثله اینکه با شرط معدل میشه بعدن رشتمو تغییر بدم . به نظرتون زبان دیگه ای هست که بهتر باشه چون به نظر نمیاد به زبان چینی اونقدا اهمیت بدن تو دانشگاه تهران

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام. دوست عزیز اگه دیدگاه شما کاملا مربوط به بازار کار داخل کشور باشه قطعا روانشناسی بهتره ولی اگه قصد ماجرت به چین را دارید خب زبان چینی بهتره .. میتونید با مراجعه به سایت مسیر ایرانی از مزایا و معایب رشته ها کاملا مطلع بشید و انتخاب درست تری داشته باشید

    2. ali گفت:

      سلام. من همیشه به زبان چینی علاقه داشتم و سال دیگه هم کنکور دارم میخوام این رشته شرکت کنم. الان که این نظرشمارو دیدم یکم شک برم داشت. نظرتون چی هست که تو دانشگاه تهران به زبان دچینی اهمیت نمیدن؟ میشه لطفا منو راهنمایی کنید. ممنونو

    3. پیمان محبعلی زاده گفت:

      سلام دوست عزیز
      زبان چینی در دانشگاه های کشور ظرفیت خیلی پایینی داره و احتمال قبولی شما سخت میشه پیشنهاد میشه این زبان رو به صورت موسسه ای جلو ببرید و مدرک کسب کنید و برای دانشگاه انتخاب رشته دیگری داشته باشید که مورد علاقه شما هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *