انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور پیام نور, کارشناسی بدون کنکور, کارشناسی بدون کنکور پیام نور

انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور پیام نور زیست شناسی 98





انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور پیام نور زیست شناسی 98

نحوه انتخاب رشته در قبولی دانشگاه، چه پذیرش از طریق آزمون و چه بدون کنکور، اهمیت زیادی دارد. انتخاب رشته نادرست می تواند شانس قبولی داوطلب را به شدت کاهش دهد و حتی باعث عدم قبولی وی شود. دانشگاه پیام نور هم علاوه بر پذیرش دانشجو از طریق کنکور سراسری و دوره فراگیر، بدون کنکور هم پذیرنده متقاضیان تحصیل در رشته های مختلف و از جمله رشته زیست شناسی است. به دلیل اهمیت مرحله انتخاب رشته در این مقاله به موضوع انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور پیام نور زیست شناسی 98 می پردازیم.

شرایط پذیرش کارشناسی بدون کنکور پیام نور زیست شناسی

پیش از شروع بحث انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور پیام نور زیست شناسی 98 یادآور می شویم که بدون کنکور کارشناسی پیام نور، جزو پذیرش بدون کنکور دانشگاه سراسری حساب می شود و شرایط پذیرش کارشناسی بدون کنکور پیام نور با کارشناسی دوره های دیگر هیچ تفاوتی ندارد و بر پایه سوابق تحصیلی است. اطلاعات کلی درباره نحوه ثبت نام و شرایط پذیرش در دفترچه راهنمای ثبت نام براساس سوابق تحصیلی درج می شود و اطلاعات مربوط به واحدهای پذیرنده و رشته های کارشناسی بدون کنکور پیام نور و ظرفیت پذیرش آنها در بخش مربوط به رشته های هر گروه آزمایشی قرار دارد. همان طور که اشاره شد پذیرش کارشناسی زیست شناسی بدون کنکور پیام نور براساس سوابق تحصیلی است؛ بنابراین داوطلبان علاقه مند باید دیپلم نظام قدیم یا مدرک پیش دانشگاهی داشته باشند. مدارک کاردانی پیوسته یا ناپیوسته هم مورد قبول است. اما داوطلبانی که فقط سه سال دبیرستان نظری، فنی حرفه ای یا کاردانش را خوانده و پیش دانشگاهی را نگذرانده اند و مدرک کاردانی هم ندارند به هیچ عنوان مجاز به ثبت نام در کارشناسی بدون کنکور پیام نور نیستند.

ثبت نام کارشناسی بدون کنکور پیام نور

همه مرحله های ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور پیام نور زیست شناسی 98 در یک نوبت، پشت سرهم، و به صورت آنلاین در سایت سازمان سنجش انجام می شود. پس از انتشار دفترچه ثبت نام براساس سوابق تحصیل داوطلبان تحصیل کارشناسی زیست شناسی بدون کنکور پیام نور به سایت سنجش وارد شوند و دفترچه مربوطه را دریافت و مطالعه کنند. سپس کد رشته های مربوط به زیست شناسی بدون کنکور پیام نور را از بخش گروه آزمایشی تجربی یادداشت کنند. در ادامه، کارت اعتباری خریداری کنند و در قسمت ثبت نام، اطلاعات خواسته شده را وارد کنند و سپس کدرشته های انتخابی را در فرم انتخاب رشته ثبت کنند.

نحوه انتخاب رشته بدون کنکور کارشناسی زیست شناسی پیام نور

نکته مهمی که درباره نحوه انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور پیام نور زیست شناسی 98 وجود دارد این است که کد رشته های انتخابی حتما باید با اولویت بندی در فرم انتخاب رشته ثبت شوند. باز هم تأکید می کنیم که داوطلبان عزیز به اولویت بندی کد رشته توجه کنند و رشته محل های که قبولی در آنها هدف اول داوطلب است در بالای لیست قرار گیرند. در انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور پیام نور زیست شناسی 98 هر داوطلب می تواند با کارت اعتباری که خریداری می کند حداکثر 150 کد رشته را انتخاب کند. داوطلبان تا پایان زمان ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور فرصت دارند اطلاعات ثبت نامی و فرم انتخاب رشته خود را در سایت سازمان سنجش ویرایش کنند.

زمان ثبت نام بدون کنکور پیام نور

دفترچه راهنمای پذیرش براساس سوابق تحصیلی در حال حاضر و در اسفند ماه منتشر شده است و داوطلبان می توانند تا شهریور ماه برای ثبت نام کارشناسی بدون کنکور پیام نور اقدام کنند. در این مقاله، به بررسی و تحلیل انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور پیام نور زیست شناسی 98  پرداختیم. پیشنهاد می کنیم که سری هم به مقاله  لیست رشته های بدون کنکور پیام نور 98 بزنید. مشاورین متخصص آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند . اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور زیست شناسی دارید ، با مشاورین حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *