انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور پیام نور, کارشناسی بدون کنکور, کارشناسی بدون کنکور پیام نور

انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور پیام نور معماری 98

انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور پیام نور معماری 98

انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور پیام نور معماری 98

رشته معماری از جمله رشته های پرطرفدار در بین دانش آموزان دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی است و خیلی از این داوطلبین هدف خود را برای کنکور قبولی در رشته معماری در نظر می گیرند. اما بهتر است بدانید تحصیل در رشته معماری بدون نیاز به شرکت و قبولی در کنکور نیز امکان پذیر است. از این رو در اینجا زمان و نحوه انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور پیام نور معماری 98 را برایتان شرح می دهیم. ما به شما کمک خواهیم کرد تا در رشته مورد علاقه تان به تحصیل بپردازید. 

دانشگاه پیام نور و مزایای آن

دانشگاه پیام نور در سال 67 تأسیس شد و تا به امروز مشغول به کار است. این دانشگاه جزء دانشگاه های معتبر ایران است و در رتبه بندی دانشگاه ها جزو 10 دانشگاه برتر کشور است. سطح علمی و آموزشی این دانشگاه نیز بیسار عالی است و در بررسی و امتیازدهی سال 933 هم ­رتبه با دانشگاه شریف بوده است. نحوه آموزش دانشگاه پیام نور به صورت نیمه حضوری است. البته شرایط حضوری و غیر حضوری بدون آن بسته به واحد و رشته متفاوت است. و این خود یک مزیت برای تحصیل افراد شاغل است. شهریه این دانشگاه نیز به نسبت مناسب است. این دلایل باعث شده است افراد زیادی مایل به تحصیل در دانشگاه های پیام نور باشند.

زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور پیام نور معماری

معماری یکی از رشته هایی است که در دانشگاه های پیام نور پذیرش بدون کنکور دارد. زمان آن مانند رشته های بدون کنکور، در تمام طول سال انجام می شود و هر دانشگاهی زمانی مشخص را برای ثبت نام داوطلبان اعلام می کند و پذیرش در دانشگاه برای نیمسال اول مهرماه است. از بهمن ماه تاکنون دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی نیز در سایت سنجش منتشر شده است. دانشگاه های پذیرنده رشته معماری پیام نور 98 در دفترچه صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی 98 آمده است. بعد از مطالعه دفترچه، آنچه اهمیت دارد نحوه انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور پیام نور معماری 98 است.

انتخاب رشته معماری پیام نور 98

برای انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور پیام نور معماری 98 شما امکان انتخاب 150 کد رشته محل را دارید. بنابراین بهتر است این 150 انتخاب را بر اساس اولویت هایتان رتبه بندی کنید. در این زمینه می توانید با مشاوران آیدانیتو مشورت کنید و انتخاب رشته معماری پیام نور خود را به دست آن ها بسپارید. اولویت های شما باید شامل رتبه علمی دانشگاه، علاقه، مسافت از محل سکونت و … باشد. همان طور که از اسم دفترچه مشخص است، پذیرش در این مرحله بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبین است. سوابق تحصیلی برای قبولی در رشته معماری پیام نور شامل معدل دیپلم و پیش دانشگاهی است. بنابراین در هنگام ثبت نام و انتخاب رشته با دقت اطلاعات را وارد کنید. انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور پیام نور معماری 98 همزمان با ثبت نام آن و به صورت اینترنتی انجام می شود. شما می توانید با مراجعه به سایت سنجش در رشته معماری پیام نور ثبت نام و انتخاب رشته کنید.

تکمیل ظرفیت معماری پیام نور 98

اگر در ثبت نام و انتخاب رشته نیمسال اول موفق به قبولی نشده اید، یا در محل مورد نظرتان پذیرفته نشده اید، می توانید در آبان ماه در تکمیل ظرفیت پیام نور رشته معماری شرکت کنید و شانس خود را مجدداً بیازمایید. در حال حاضر و در سال  98 تکمیل ظرفیت معماری پیام نور دیگر اجرا نمی شود. 

معرفی رشته معماری

انتخاب رشته یکی از موارد مهم و سرنوشت ساز برای نوجوانان و جوانان و افرادی که مایل به تحصیل دانشگاهی هستند، است. با اینکه شما احتمالاً بررسی های لازم برای انتخاب رشته معماری را داشته اید، ما نیز اینجا به اختصار این رشته را معرفی می کنیم. رشته معماری تلفیقی از هنر و فرهنگ و مهندسی است. معماران با در نظر گرفتن فرهنگ یک جامعه با درک هنر یک سازه را طراحی می کنند و زیبایی و سازگاری سازه با فضای اطراف را در نظر می گیرند. از این رو شما باید توانایی لازم برای معماری را داشته باشید. این توانایی شامل درک هنر، توانایی طراحی، خلاقیت و آشنایی با مهندسی ساختمان و عمران است. شما میتوانید مقاله لیست رشته های بدون کنکور پیام نور 98 را نیز مطالعه کنید.
شما برای انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور پیام نور معماری 98 و نحوه اولویت بندی انتخاب هایتان می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. مشاوران با تجربه آیدانیتو بهترین انتخاب رشته معماری را برایتان انجام خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *