انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد

انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور عمران آزاد

انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور عمران آزاد

در پذیرش بدون کنکور یا با کنکور انتخاب رشته اهمیت زیادی دارد. داوطلبانی که از نکته های مهم و ترفندهای انتخاب رشته صحیح اطلاع دارند شانس بیشتری برای قبولی در رشته و محل دلخواه شان دارند. به دلیل اهمیت انتخاب رشته بنا داریم در این مقاله انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور در یکی از رشته های پر طرفدار دانشگاه آزاد یعنی رشته مهندسی عمران را بررسی کنیم. اگر داوطلب دوره بدون کنکور دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی هستید، از شما دعوت می کنیم مقاله انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور عمران آزاد را با دقت کامل مطالعه کنید تا با آگاهی و اطلاع برای انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور عمران آزاد اقدام کنید.

شرایط پذیرش بدون کنکور کارشناسی دانشگاه آزاد

پیش از اینکه درباره انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور عمران آزاد توضیح دهیم، لازم است نکاتی را در رابطه با شرایط پذیرش کارشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد بدانید.

دانشگاه آزاد هم در کارشناسی پیوسته و هم در کارشناسی ناپیوسته (کاردانی به کارشناسی) رشته عمران را ارائه می دهد. برای پذیرش در کارشناسی پیوسته داشتن گواهینامه پیش دانشگاهی یا دیپلم کامل نظام قدیم متوسطه لازم است. اگر مدرک کاردانی دارید هم می توانید در بدون کنکور کارشناسی پیوسته شرکت کنید.

برای پذیرش کارشناسی ناپیوسته مدرک کاردانی پیوسته یا ناپیوسته و یا کاردانی دانشگاه جامع علمی کاربردی لازم است.

نحوه پذیرش بدون کنکور کارشناسی عمران بدون کنکور آزاد

پذیرش کارشناسی عمران دانشگاه آزاد(پیوسته و ناپیوسته) بر مبنای سوابق تحصیلی است. برای پذیرش کارشناسی ناپیوسته معدل کاردانی ملاک قرار می گیرد و در پذیرش کارشناسی پیوسته معدل دیپلم.

معدل در پذیرش ضریب تأثیر دارد. در کاردانی به کارشناسی بیشترین ضریب 100 است برای افرادی که نوع مدرک کاردانی شان با گروه آزمایشی که از آن انتخاب رشته کرده اند، یکسان است و کمترین ضریب 70 است برای کسانی که از گروه آزمایشی متفاوت با نوع مدرک کاردانی شان انتخاب رشته کرده اند.

در کارشناسی پیوسته ضریب تأثیر معدل شبیه کارشناسی ناپیوسته است ولی دامنه آن وسیع تر است. ضرایب را در جدول ببینید:

سایر دیپلم هامعارف اسلامیانسانیتجربیریاضی    نوع دپیلم

گروه

آزمایشی

4/314/314/31100100ریاضی
4/314/314/31100100تجربی
2/411001008080انسانی
100100100100100هنر
100100100100100زبان‌های‌خارجی

 

نحوه انتخاب رشته کارشناسی عمران آزاد بدون کنکور

در انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور عمران آزاد ،هر داوطلب می تواند در نهایت 20 کد رشته را انتخاب کند. نکته مهمی که در انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور عمران آزاد باید رعایت کرد، اولویت بندی کد رشته های انتخابی است. اولویت بندی یعنی کد رشته محل هایی که قبولی در آنها برایتان اهمیت زیادی دارد را در گزینه های اول قرار دهید و کد رشته هایی که قبولی در آنها برایتان چندان اهمیتی ندارد یا اهمیت کمی دارد در گزینه های پایین تر. شما در اولین انتخابی که در آن نسبت به داوطلبان دیگر در موقعیت مشابه تان برتری داشته باشید، برتری داشته باشید پذیرفته خواهید داشت و انتخاب های بعد از آن دیگر خوانده نمی شوند. به این دلیل اگر اولویت ها را در گزینه های پایین قرار دهید ممکن است قبل از رسیدن به آنها در کد رشته های بالاتر قبول شوید.

به داوطلبان عزیز پیشنهاد می دهیم مقاله زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی بدون کنکور آزاد عمران 97 را هم مطالعه کنند.

برای مشاوره در زمینه انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد می توانید از مشاوران مجرب و حرفه ای آیدانیتو راهنمایی بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *