آیدانیتو > انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد روانشناسی 98
انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد, کارشناسی بدون کنکور, کارشناسی بدون کنکور آزاد

انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد روانشناسی 98

انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد روانشناسی 98

در این مقاله به موضوع انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد روانشناسی 98 خواهیم پرداخت. رشته روانشناسی بعد از حقوق پر متقاضی ترین رشته گروه انسانی است. بنابراین با مطالعه مقاله انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد روانشناسی 98 از نحوه ی صحیح انتخاب رشته و زمان انتخاب رشته آزاد روان شناسی بدون کنکور مطلع خواهید شد، همراه ما باشید.

معرفی رشته روانشناسی

جالب است بدانید رشته روانشناسی یکی از 5 رشته مهم و پرمتقاضی در جهان است. رشته روانشناسی به درک ذهنی و رفتار انسان ها می پردازد و یک رشته ی کاملاً کاربردی محسوب می شود. رشته روانشناسی در گروه آزمایشی علوم انسانی و زیرگروه 5 قرار دارد. در این زیرگروه، دروس علوم تجربی و روانشناسی ضریب بالایی دارد. در ادامه ی مقاله انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد روانشناسی 98 شما را از زمان انتخاب رشته بدون کنکور آزاد مطلع خواهیم کرد.

زمان انتخاب رشته بدون کنکور کارشناسی دانشگاه آزاد

انتخاب رشته بدون کنکور کارشناسی دانشگاه آزاد در دو نوبت انجام می شود؛ در نیمسال او که دانشجویان پذیرفته شده از مهر در کلاس ها حاضر می شوند، ثبت نام و انتخاب رشته مردادماه انجام می شود و نیمسال دوم که در حدود بهمن ماه است، در اواخر آبان و آذر انتخاب رشته انجام می شود. در ادامه مقاله به نحوه ی انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد روانشناسی 98 خواهیم پرداخت.

نحوه انتخاب رشته بدون کنکور کارشناسی روانشناسی دانشگاه آزاد

برای انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد روانشناسی 98 ابتدا باید وارد سایت دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org شوید و دفترچه کارشناسی پیوسته بدون کنکور آزاد 98 را دانلود و مطالعه کنید. لیست دانشگاه های بدون کنکور آزاد روانشناسی را تهیه کرده و با توجه به اولویت های خود آن ها را شماره گذاری کنید. در اولویت بندی دانشگاه ها، سطح علمی دانشگاه را هم در نظر بگیرید. با توجه به اولویت های انجام شده از شماره 1 تا 20 را در دفترچه انتخاب رشته درج کنید. در مجموع برای اولویت بندی رشته و دانشگاه به 2 دسته توجه می کنیم:
  • دسته اول اولویت های فردی هستند که شامل علاقه مندی به رشته، توانمندی در رشته، توجه به بازار کار رشته است، داشتن علاقه شرط مهم و اساسی انتخاب رشته است. اما تنها علاقه مندی به رشته روانشناسی معیار انتخاب نیست. افرادی که بتوانند رابطه ی عاطفی با سایر افراد برقرار کنند، قضاوت، نصیحت در رفتار خود نداشته باشند و فن بیان خوبی هم داشته باشند، توانایی شرکت در رشته روانشناسی را خواهند داشت. در غیر این صورت تحصیل در رشته روانشناسی توصیه نمی شود:
  • علاوه بر معیارهای فردی، عواملی مانند سطح علمی دانشگاه، اساتید دانشگاه، مسیر و مساحت دانشگاه از محل زندگی داوطلب و … از معیارهایی است که باید در انتخاب دانشگاه به آن توجه شود.
طبق قوانینی که از سال 93 ایجاد شد، گرایش رشته ها حذف شد.  بنابراین دانشجویان روانشناسی در دوره کارشناسی در رشته روانشناسی عمومی تحصیل می کنند و در مقاطع بالاتر گرایش تخصصی انتخاب می کنند. پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد روانشناسی 98 به مقاله ظرفیت پذیرش بدون کنکور کارشناسی روانشناسی سراسری 98 مراجعه کنید. برای اطلاع از رتبه بندی واحدهای دانشگاه آزاد و انتخاب رشته روان شناسی بدون کنکور آزاد 98 با مشاوران خبره و با سابقه آیدانیتو در زمینه انتخاب رشته تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *