بدون کنکور

انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور






انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور

اهمیت انتخاب رشته و لزوم به خرج دادن دقت لازم در انجام آن بر هیچ کس پوشیده نیست. زیرا انجام درست این فرایند می تواند آینده تحصیلی و شغلی شما را به بهترین شکل ممکن رقم بزند. حساسیت این موضوع به اندازه ای است که در صورت عدم توجه ممکن است صدمات جبران ناپذیری را به آینده و زندگی فرد وارد کند. در نتیجه، اطلاع از جزئیات و نکات پیرامون آن می تواند برای داوطلب بسیار مفید فایده باشد. در این مقاله بحث انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور را در دو دانشگاه آزاد و سراسری مطرح کردیم. پس با ما همراه باشید تا اطلاعات ضروری را در رابطه با انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور به دست آورید.
اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

زمان انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد

باید عرض کنیم که انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد در شمار زیادی از رشته های تحصیلی معرفی شده توسط این دانشگاه در محدوده زمانی معینی قابل انجام است. به طور کلی و با توجه به سال های گذشته این امر در نیمه دوم ماه مرداد در هر سال تحصیلی صورت می گیرد. خبر خوش این که این زمان در نظر گرفته شده برای انتخاب رشته های کارشناسی بدون کنکور معمولاً طولانی است وقتی تا یک ماه نیز مهلت دارد. اما توصیه ما این است که در همان آغازین روزهای انتخاب رشته های کارشناسی بدون کنکور آزاد نسبت به این موضوع اقدامات لازم را انجام دهید. ثبت نام در اولین روزها و تا پیش از شروع زمان تعیین شده برای تکمیل ظرفیت کارشناسی بدون کنکور آزاد می تواند بهترین زمان برای این کار باشد.

نحوه انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد

در زمان در نظر گرفته شده برای انتخاب رشته کارشناسی بدون آزمون آزاد شما دوستان به راحتی امکان گزینش 20 کد رشته محل را بدون هیچ گونه مشکلی دارید. پیشنهاد می کنیم که حتی الامکان سعی در انجام انتخاب رشته ای معقول و منطقی داشته باشید و حداقل 15 انتخاب را در فرم انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد خود وارد نمایید. از جمله نکات حائز اهمیت در زمان انتخاب رشته کارشناسی بدون آزمون این مرکز آموزش عالی می توان به شهریه پرداختی، سطح علمی مراکز دانشگاهی آزاد و مسافت محل زندگی تا محل تحصیل است. لازم به ذکر است که این انتخاب رشته فقط به شکل اینترنتی انجام می پذیرد. و سایت مرجع ثبت نام و دانلود دفترچه نیز همان سایت دانشگاه آزاد اسلامی است.

زمان انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه سراسری

زمان تعیین شده توسط مسئولین سایت سازمان سنجش آموزش کشور جهت انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور سراسری معمولاً حول و حوش چند روز بعد از اعلام نتیجه اولین آزمون سراسری ورودی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی انجام می پذیرد. اگر بخواهیم دقیق تر بیان کنیم هفته دوم یا سوم ماه مرداد امکان ورود به سایت سازمان سنجش و انجام انتخاب رشته برای متقاضیان و داوطلبان فراهم می شود. حتی در صورت بروز خطا در زمان انتخاب رشته می توان در تاریخ تعیین شده برای ویرایش دست به تصحیح و یا تغییر موارد وارد شده در فرم انتخاب رشته زد. دقت داشته باشید که دریافت دو کد مهم یعنی کد ثبت نامی و کد پیگیری از اهمیتی خاص و اساسی برخوردار است.

نحوه انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور سراسری

هر یک از داوطلبان شرکت در طرح کارشناسی بدون آزمون سراسری فرصت و امکان وارد کردن حدود 150 رشته محل را جهت پذیرش در این دوره تحصیلی دارند. نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است که حتماً تا قبل از انجام قطعی انتخاب رشته به تحلیل رشته های معرفی شده در دفترچه و دانشگاه های ارائه دهنده آن ها بپردازید و سعی کنید که با توجه به شرایط فردی و حتی خانوادگی خود بهترین ها را از بین آن ها برگزینید. شما در انتخاب رشته ها از بین گروه های آزمایشی اصلی یعنی ریاضی، زبان و هنر محدودیت دارید. اما این مورد در رابطه با گروه های دیگر یعنی زبان های خارجی و هنر به هیچ روی صدق نمی کند و متقاضی می تواند به آسانی در آن ها انتخاب رشته نماید.
در این مقاله به موضوع انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله دانشگاه های پذیرنده کارشناسی بدون کنکور دوره روزانه زنید.
اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *