آیدانیتو > انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد برق
انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد

انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد برق

انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد برق

افرادی که رشته برق را در دوره کاردانی خوانده اند و حال می خواهند مدرک خود را به کارشناسی ارتقاء دهند می توانند انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد برق بپردازند. داوطلبینی که می خواهند در کارشناسی ناپیوسته برق آزاد به تحصیل بپردازند باید از زمان و نحوه انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد برق مطلع باشند.

ما در این مقاله شما را با زمان، نحوه و شرایط انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد برق آشنا می کنیم.

زمان ثبت نام و نحوه ثبت نام کارشناسی ناپیوسته برق آزاد

قبل از انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد برق باید در دوره کارشناسی ناپیوسته آزاد ثبت نام کنید. ثبت نام به صورت اینترنتی و از طریق سایت دانشگاه آزاد انجام می شود. زمان دقیق ثبت نام توسط دانشگاه آزاد اعلام خواهد شد. اما حدود این زمان دو هفته آخر مردادماه است.

بهتر است قبل از ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد برق دفترچه راهنما را مطالعه کنید. سپس باید کارت اعتباری تهیه مبلغ کارت اعتباری دوره کارشناسی ناپیوسته برابر چهل هزار تومان است. بعد از تهیه کارت اعتباری رمز عبور به شما داده می شود و می توانید وارد صفحه خود شده و به انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد برق بپردازید.

دفترچه کاردانی به کارشناسی آزاد برق

برای انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد برق لازم است دفترچه راهنمای کاردانی به کارشناسی آزاد را مطالعه کنید و واحدهایی را که می خواهید در انتخاب رشته کارشناسی ناپیوسته بدون کنکور آزاد برق خود وارد کنید را انتخاب و اولویت بندی کنید. دفترچه ثبت نام کارشناسی ناپیوسته آزاد از 20 مردادماه بر روی سایت دانشگاه آزاد قرار گرفته است و هم اکنون شما می توانید آن را دریافت کنید.

زمان و نحوه انتخاب رشته کارشناسی ناپیوسته برق آزاد

انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد برق همزمان با ثبت نام دوره کارشناسی ناپیوسته آزاد انجام می شود و چند روز بعد از انتشار دفترچه می باشد. برای انتخاب رشته باید در زمان مقرر شده که در روزهای آخر مردادماه شروع می شود و تا هفته اول شهریور ادامه دارد، به سایت دانشگاه آزاد مراجعه کنید.

برای انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد برق شما می توانید 20 کد رشته محل را انتخاب کنید. بهتر است تمام بیست انتخاب خود را پر کنید و از تمام شانس خود برای قبولی استفاده کنید. برای انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد برق باید به نکاتی توجه کنید که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

در ابتدا شما باید حتماً دارای مدرک کاردانی باشید و در صورتی که دوره کاردانی را با معدل کل کمتر از 12 به اتمام رسانده باشید نمی توانید در این مرحله شرکت کنید.

شما می توانید با مدرک کاردانی هر رشته ای اقدام به انتخاب رشته کارشناسی ناپیوسته برق آزاد کنید. فقط توجه داشته باشید که در صورت نامرتبط بودن دو دوره با هم ضریب معدل برای پذیرش 70 درنظر گرفته می شود و نیاز به گذراندن دروس جبرانی در ترم اول تحصیلی خود هستید.

برای انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد برق لازم است در ابتدا واحدهایی که مایل هستید در آنها پذیرفته شدید را انتخاب کنید. سپس آنها را از یک تا بیست اولویت بندی کنید. برای اولویت بندی می توانید از مشاوران آیدانیتو راهنمایی بگیرید تا خیالتان از بابت انتخاب رشته کارشناسی ناپیوسته برق راحت باشد.

نکات مهم برای اولویت بندی انتخاب رشته برق

همان طور که در بالا گفتیم شما باید واحدهای انتخابی خود را از یک تا بیست رتبه بندی کنید. برای این رتبه بندی لازم است مواردی را درنظر بگیرید که به شرح آنها می پردازیم.

اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید محل واحد انتخابی است. توجه به محل واحد انتخابی به دو دلیل حائز اهمیت است:

  1. پذیرفته شدگان امکان رفتن (انتقالی و یا مهمان شدن در واحد دیگری را ندارند.)
  2. خوابگاه در اختیار دانشجویان قرار نمی گیرد.

نکته مهم دیگر سطح علمی واحد موردنظرتان است. واحدهایی که سطح علمی بالاتری دارند را در اولویت های اول خود قرار دهید. توجه داشته باشید که امکان ویرایش اطلاعات پس از اتمام زمان ثبت نام را ندارید. بنابراین در هنگام ورود اطلاعات و انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد برق خود دقت کامل و کافی را داشته باشید.

پس از بررسی نکات مرتبط با انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد برق ، میتوانید مقاله لیست دانشگاه های کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی برق 97 را نیز مطالعه کنید.

شما می توانید انتخاب رشته کارشناسی ناپیوسته آزاد برق را در اختیار مشاوران آیدانیتو قرار دهید تا مطمئن باشید که تمام موارد در حین انتخاب رشته رعایت شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *