آیدانیتو > انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد معماری 98
انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد, کاردانی به کارشناسی بدون کنکور, کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد

انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد معماری 98





انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد معماری 98

وقتی قصد داریم برای پذیرش در دانشگاه اقدام کنیم و به خصوص هنگامی که هدف مان قبولی در رشته خاصی است، انتخاب رشته مهم ترین مرحله است. چه بخواهیم از طریق کنکور سراسری  در رشته دلخواه مان قبول شویم و چه قصدمان استفاده از شرایط پذیرش بدون کنکور باشد، در اهمیت انتخاب رشته، تفاوتی ایجاد نمی شود چرا که اگر نکته ها و جزئیات و ریزه کاری های مربوط به آن را بدانیم می توانیم بهترین انتخاب رشته را انجام دهیم و در رشته انتخابی مان پذیرفته شویم. به دلیل اهمیت این موضوع در مطلب پیش رو درباره انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد معماری 98 صحبت می کنیم تا افرادی که می خواهند در رشته معماری ادامه تحصیل دهند، با اطلاعات کافی برای انتخاب رشته خود را انجام دهند.

نحوه پذیرش بدون کنکور کاردانی به کارشناسی معماری دانشگاه آزاد

اشخاصی که قصد اقدام برای انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد معماری 98 را دارند، باید درباره نحوه پذیرش بدون کنکور کاردانی به کارشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد هم اطلاعات کافی داشته باشند. اساساً پذیرش بدون کنکور در تمام دوره ها و مقاطع بر مبنای سوابق تحصیلی صورت می گیرد. منظور از سوابق تحصیلی چیست؟ سوابق تحصیلی همان معدل متقاضی است. در اینجا که موضوع پذیرش بدون کنکور کاردانی به کارشناسی است، معدل داوطلب در مقطع کاردانی پایه پذیرش او محسوب می شود.

شرایط پذیرش کاردانی به کارشناسی معماری آزاد بدون کنکور

داوطلبانی که می خواهند انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد معماری 98 را انجام دهند، در درجه اول باید واجد شرایط پذیرش بدون کنکور کاردانی به کارشناسی معماری آزاد باشند. افرادی واجد شرایط حساب می شوند که دارای مدرک کاردانی پیوسته یا ناپیوسته باشند. دارندگان مدرک کاردانی پیوسته افرادی هستند که در آموزشکده های فنی و حرفه ای وابسته به وزارت آموزش و پرورش تحصیل کرده اند. دارندگان کاردانی ناپیوسته هم فارغ التحصیلان موسسه های آموزش عالی در مقطع کاردانی هستند. افرادی که تا آخر شهریور 98 تحصیل‌شان در مقطع کاردانی را به پایان نرسانند مجاز نیستند در کارشناسی ناپیوسته بدون کنکور آزاد شرکت کنند.

نحوه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته معماری آزاد

متقاضیان به این موضوع توجه کنند که ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته معماری آزاد، همزمان است و به صورت آنلاین در سایت azmoon.org انجام می شود. در موعد مقرر شده برای ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد معماری 98 ، متقاضیان به این سایت که متعلق به معاونت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد است، مراجعه کرده و با خرید کارت اعتباری ثبت نام خود را انجام دهند.

انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد 98

درباره انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد معماری 98 چند نکته وجود دارد:
  • امکان تغییر رشته در کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد وجود دارد ولی اگر دیپلم داوطلب با رشته های انتخابی در مقطع کارشناسی ناپیوسته مرتبط باشد، ضریب تأثیر معدل 100% و در غیر این صورت ضریب کاهش یافته و حدود 70% در نظر گرفته می شود.
  • هر داوطلب می تواند حداکثر 20 کدرشته را از یک گروه آزمایشی انتخاب و در فرم انتخاب رشته وارد کند.
  • کد رشته های انتخابی حتما باید براساس اولویت بندی علاقه مندی در فرم انتخاب رشته وارد شوند. چنانچه داوطلبی کد رشته محل های مورد نظرش را بدون اولویت بندی ثبت کند ممکن است پیش از رسیدن به کد رشته ای که قبولی در آن برایش اهمیت را دارد، در یکی از کد رشته های قبل از آن به عنوان قبول شده اعلام شود.
  • در دانشگاه آزاد پس از دریافت رسید ثبت نام امکان ویرایش اطلاعات ثبت نامی و فرم انتخاب رشته وجود ندارد و اگر داوطلبی قصد اعمال تغییراتی را داشته باشد می بایست مجددا کارت اعتباری خریداری کرده و انتخاب رشته کند.

زمان انتخاب رشته کارشناسی ناپیوسته بدون کنکور آزاد

زمان مرحله اول ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد معماری، حدودا هفته آخر مرداد است. داوطلبان پذیرش شده در این مرحله به عنوان ورودی مهر به دانشگاه می روند. ثبت نام مرحله دوم برای ورودی بهمن هم آذر ماه انجام می شود. به داوطلبان گرامی پیشنهاد می کنیم پس از مطالعه مقاله انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد معماری 98 سری هم به مقاله کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد 98 بزنند. مشاورین متخصص آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند . اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد دارید ، با مشاوران مجرب و حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *