آیدانیتو > انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور علمی کاربردی کشاورزی 98
انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور علمی کاربردی, کاردانی بدون کنکور, کاردانی بدون کنکور علمی کاربردی

انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور علمی کاربردی کشاورزی 98





انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور علمی کاربردی کشاورزی 98

گروه کشاورزی یکی از گروه های تحصیلی دانشگاه علمی کاربردی است. در این مقاله به بررسی نحوه و چگونگی انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور علمی کاربردی کشاورزی 98 می پردازیم.

دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه علمی کاربردی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دانشجو می پذیرد. پذیرش در مقطع کاردانی بدون کنکور است. داوطلبین لازم است شرایط پذیرش را داشته باشند. در ادامه این شرایط را نام می بریم. دانشگاه علمی کاربردی برای دوره کاردانی به 4 گروه، صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر و مدیریت و خدمات اجتماعی دانشجو می پذیرد.

گروه کشاورزی کاردانی علمی کاربردی

گروه کشاورزی یکی از گروه های علمی کاربردی است که آن 200 است و شامل زیرگروه های 201 تا 208 است. عناوین رشته های گروه کشاورزی در جدول زیر آمده است:  
کد زیرگروهعناوین رشته
201کاردانی فنی منابع طبیعی – جنگلداری
202کاردانی فنی امور زراعی، کاردانی فنی باغبانی، تولید قارچ های خوراکی، کاردانی فنی باغبانی، تولید و فراوری چای، کاردانی فنی باغبانی، تولیدات باغی، کاردانی فنی باغبانی، تولیدات باغی، کاردانی فنی باغبانی، تولیدات گلخانه ای، گیاه زینتی، کاردانی فنی باغبانی، گیاهان دارویی و معطر، کاردانی فنی گیاه پزشکی
203کاردانی حرفه ای بهداشت یاری دامپزشکی، کاردانی فنی و دامپروری، پرورش اسب، کاردانی فنی دامپروری، پرورش صنعتی طیور، کاردانی فنی دامپروری، پرورش صنعتی گاو
204کاردانی فنی شیلات – تکثیر و پرورش ماهیان سردآبی
205کاردانی فنی مکانیک – مکانیک شناورهای صیادی، کاردانی فنی مکانیک، مکانیک ماشین های فراروی خوراک دام
207کاردانی فنی آب و خاک، انتقال و توزیع، آب کشاورزی، کاردانی فنی آب و خاک، زهکشی و بهسازی خاک
208کاردانی حرفه ای بهداشت محصولات دامی، کاردانی فنی صنایع غذایی، شیشه و فراورده های لبنی، کاردانی فنی صنایع غذایی، گوشت و فرآورده های گوشتی
  پذیرش دوره کاردانی علمی کاربردی کشاورزی بر اساس سوابق تحصیلی (معدل دیپلم) است. تمام افرادی که دارای مدرک دیپلم هستند، می توانند در این گروه انتخاب رشته کنند. اما برخی از دیپلم ها دارای اولویت پذیرش هستند. در زیرگروه های 208,207,204,203,202,201  داوطلبین دارای دیپلم علوم تجربی و مهارتی دارای اولویت هستند و در زیرگروه 205 داوطلبین دارای دیپلم ریاضی – تجربی و مهارتی دارای اولویت پذیرش هستند.

زمان و نحوه ثبت نام کاردانی کشاورزی علمی کاربردی

دانشگاه علمی کاربردی در هر دو نیمسال پذیرش دانشجو دارد. زمان ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور علمی کاربردی کشاورزی 98 برای نیمسال اول اواسط مردادماه است. داوطلبین می توانند با مراجعه به سایت sanjesh.org اقدام به انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور و علمی کاربردی کشاورزی 98 نمایند. برای ثبت نام و انتخاب رشته باید مبلغی را جهت ثبت نام واریز کنید. این مبلغ در سال گذشته برابر 20.000 تومان بوده است. این واریز به صورت اینترنتی از طریق کارت های عضو شتاب انجام می شود. پس از واریز باید مدارک و اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام را در جداول تهیه شده در سایت وارد کنید. در هنگام ورود اطلاعات به درست بودن آن ها دقت کنید. توجه داشته باشید در پایان ثبت نام کد رهگیری به شما داده می شود. در صورتی که کد رهگیری به شما ارائه نشود، یعنی ثبت نام شما کامل انجام نشده و باید مجدداً اقدام کنید. کد رهگیری را تا زمان اعلام نتایج نزد خود نگه دارید.

نحوه انتخاب رشته کاردانی گروه کشاورزی علمی کاربردی 98

برای انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور علمی کاربردی کشاورزی 98 باید به موارد زیر دقت کنید: 1- شما امکان انتخاب 30 کد محل رشته را دارید. این 30 انتخاب را اولویت بندی کنید. 2- سهمیه شاغل یا آزاد را انتخاب کنید. در صورتی که می خواهید از سهمیه شاغل استفاده کنید باید کد اشتغال را دریافت کنید. داوطلبینی که از سهمیه شاغل استفاده می کنند، فقط می توانند از یک زیرگروه انتخاب رشته کنند. اما داوطلبین سهمیه آزاد می توانند از یک گروه انتخاب رشته کنند. 3- جدول هزینه و شهریه در دفترچه راهنما آمده است، آن را مطالعه کنید. 4- فاصله مرکز آموزشی را درنظر بگیرید. شما میتوانید مقاله کاردانی بدون کنکور علمی کاربردی 98 را نیز مطالعه نمایید. برای انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور علمی کاربردی کشاورزی 98، شما می توانید از مشاوران با تجربه آیدانیتو مشاوره بگیرید. مشاوران آیدانیتو با اطلاع از تمام شرایط و قوانین می توانند شما را در این زمینه یاری کنند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *