آیدانیتو > انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور آزاد معماری 98
انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور آزاد, کاردانی بدون کنکور, کاردانی بدون کنکور آزاد

انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور آزاد معماری 98





انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور آزاد معماری 98

همه می دانیم که رشته معماری در تمام مقاطع تحصیلی که ارائه می شود بسیار پرطرفدار است. اما تا قبل از اینکه پذیرش بدون کنکور در دانشگاه ها باب شود تمام علاقه مندان و متقاضیان این رشته امکان تحصیل در آن را پیدا نمی کردند چون باید از سد کنکور که چندان هم آسان نبود می گذشتند و در رشته های پرطرفدار هم رقابت زیادی وجود داشت. اما از وقتی امکان تحصیل بدون کنکور ایجاد شده است تقریبا همه متقاضیان، به شرط دارا بودن شرایط موردنظر می توانند در رشته دلخواه شن پذیرفته و ادامه تحصیل دهند. در دانشگاه آزاد هم شرایط پذیرش بدون کنکور در مقطع کاردانی در تمام رشته ها و از جمله معماری وجود دارد. در پذیرش بدون کنکور بعد از شرایط پذیرش، نحوه انتخاب رشته بسیار مهم است، در این مقاله به انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور آزاد معماری 98 می پردازیم. با ما همراه باشید.

شرایط ثبت نام کاردانی بدون کنکور آزاد 

پذیرش و انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور آزاد معماری 98  براساس سوابق تحصیلی است و بر همین مبنا برای پذیرش کاردانی پیوسته دارا بودن دیپلم متوسطه کاردانش یا فنی و حرفه ای یا گواهینامه پایان تحصیل متوسطه(سه ساله) نظام جدید یا چهار سال دبیرستان نظام قدیم ضروری است و داوطلبانی که دیپلم نداشته باشند مجاز به ثبت نام کاردانی بدون کنکور دانشگاه آزاد نیستند. برای ثبت نام در کاردانی ناپیوسته بدون کنکور، داوطلب باید مدرک دیپلم نظام قدیم یا پیش دانشگاهی داشته باشد.

انتخاب رشته کاردانی پیوسته و ناپیوسته بدون کنکور دانشگاه آزاد 

درباره انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور آزاد معماری 98 توجه به یک موضوع مهم در رابطه با کاردانی پیوسته یا ناپیوسته اهمیت زیادی دارد. در کاردانی پیوسته داوطلب فقط می تواند رشته های مرتبط با نوع دیپلم خود را انتخاب کند. ولی در کاردانی ناپیوسته داوطلبان با چنین محدودیتی مواجه نبوده و امکان انتخاب رشته از تمام گروه های آزمایشی را دارند ولی برای انتخاب رشته از گروه آزمایشی باید کارت اعتباری جداگانه از سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد خریداری کنند. اما اگر داوطلب از گروه های آزمایشی غیرمرتبط به دیپلمش رشته انتخاب کند، ضریب تأثیر معدل 70% محاسبه می شود در حالیکه در صورت انتخاب رشته از گروه آزمایشی مرتبط با دیپلم، ضریب تأثیر معدل 100% است.

نحوه ثبت نام بدون کنکور کاردانی آزاد 

مسئول پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد، معاونت سنجش و پذیرش این دانشگاه است، لذا داوطلبان ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور آزاد معماری 98 را باید در سایت azmoon.org انجام دهند. در ابتدا کارت اعتباری خریداری و بعد از آن اطلاعات شخصی درخواستی را در سایت وارد شود.

نحوه انتخاب رشته بدون کنکور کاردانی معماری دانشگاه آزاد

پس از انجام مراحل ثبت نام، نوبت به انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور آزاد معماری 98 می رسد. در این مرحله داوطلبان می توانند تا 20 کد رشته محل را در فرم انتخاب رشته خود ثبت کنند. چینش رشته در فرم انتخاب رشته حتما براساس اولویت علاقه مندی باشد. پس از پایان این مرحله، داوطلبان رسید ثبت نام دریافت می کنند. رسید ثبت نام و یک نسخه از فرم انتخاب رشته می بایست تا زمان ثبت نام در دانشگاه نگهداری شود.

زمان ثبت نام کاردانی بدون کنکور آزاد 98

پذیرش بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد دو بار در سال انجام می شود. داوطلبان می توانند در مرداد برای ورودی مهر و در آذر برای ورودی بهمن نسبت به ثبت نام بدون کنکور کاردانی معماری اقدام کنند. در همین باره از شما دعوت می کنیم مطلب کاردانی بدون کنکور آزاد 98 را هم بخوانید. برای انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور آزاد می توانید از مشاوره و راهنمایی مشاوران مجرب آیدانیتو کمک بگیرید. 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *