انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور آزاد, کاردانی بدون کنکور, کاردانی بدون کنکور آزاد

انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور آزاد شهرسازی 98





انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور آزاد شهرسازی 98

مسئولان دانشگاه آزاد اعلام کرده اند که در بیشتر از 95 درصد رشته محل های این دانشگاه، به جز برخی رشته های گروه علوم پزشکی و همین رشته های واحدهای ممتاز این دانشگاه، داوطلبان بدون کنکور پذیرش می شوند. با توجه به این امر داوطلبان کنکور در تمام مقاطع و دوره ها می توانند بدون شرکت در آزمون سراسری به دانشگاه وارد شوند و در رشته مورد علاقه شان تحصیل کنند. اما تمام داوطلبان درباره انتخاب رشته و ترفندهای انتخاب رشته صحیح و نکته های خاص مربوط آن در پی اطلاعات قابل اتکا هستند تا انتخاب رشته خود را با اطمینان انجام دهند. درباره نحوه انتخاب رشته کاردانی دانشگاه آزاد سوالات زیادی مطرح می شود. در این مطلب انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور آزاد شهرسازی 98 را شرح خواهیم داد. شهرسازی از جمله رشته هایی است برای پذیرش بدون کنکور آن درخواست های زیادی وجود دارد.

ثبت نام کاردانی بدون کنکور آزاد در رشته شهرسازی 98

برای انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور آزاد شهرسازی 98 باید ابتدا در سایت معاونت سنجش و پذیرش این دانشگاه برای ثبت نام کاردانی بدون کنکور اقدام کنید. بنابراین در بازه زمانی که برای ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور از طرف دانشگاه آزاد اعلام می شود، به سایت مذکور مراجعه کنید، کارت اعتباری ثبت نام را بخرید  و اطلاعات ثبت نامی خواسته شده را وارد کنید و براساس دفترچه رشته های موردنظرتان را انتخاب و ثبت کنید. در آخر کار هم رسید ثبت نام را دریافت کنید. حتما از رسید ثبت نام و فرم انتخاب رشته برای خودتان پرینت بگیرید.

زمان ثبت نام کاردانی بدون کنکور آزاد 98

دانشگاه آزاد دو بار در مرداد و آذر هر سال فراخوان پذیرش بدون کنکور کاردانی را اعلام می کند. افرادی که در مرداد ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور آزاد شهرسازی 98 را انجام داده و پذیرفته شوند، مهر ماه تحصیل در دانشگاه را آغاز می کنند و افرادی که آذر ماه برای ثبت نام اقدام کنند ورودی بهمن کاردانی بدون کنکور محسوب می شوند.

شرایط ثبت نام بدون کنکور آزاد مقطع کاردانی

دانشگاه آزاد در تمام رشته محل های مقطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته بدون کنکور از داوطلبان واجد شرایط ثبت نام می کند. شرط پذیرش سوابق تحصیلی داوطلبان است. برای تحصیل در مقطع کاردانی پیوسته لازم است داوطلبان گواهینامه پایان تحصیل متوسطه فنی و حرفه ای و کاردانش داشته باشند. برای انتخاب رشته کاردانی پیوسته محدودیت وجود دارد و داوطلب فقط رشته های مرتبط با دیپلم خود را می تواند انتخاب کند. اما برای کاردانی ناپیوسته محدودیتی وجود ندارد و داوطلبان می توانند با خرید کارت های اعتباری جداگانه از تمام گروه های آزمایشی انتخاب رشته کنند. اما وقتی داوطلب رشته های مرتبط با دیپلم خود را انتخاب کند ضریب تأثیر معدل 100% است و درصورتی که رشته های نامرتبط را انتخاب کند ضریب تأثر معدل کاهش پیدا می کند. برای پذیرش در کاردانی ناپیوسته بدون کنکور داشتن مدرک دیپلم نظام قدیم یا پیش دانشگاهی ضروری است.

انتخاب رشته بدون کنکور کاردانی شهرسازی دانشگاه آزاد

هر داوطلب در هر نوبت خرید کارت اعتباری می تواند حداکثر 20 رشته را انتخاب کند. در انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور آزاد شهرسازی 98 ، به اولویت بندی رشته ها دقت کنید و رشته های انتخابی خود را با معیار علاقه اولویت بندی کرده و در فرم انتخاب رشته وارد کنید. به داوطلبان عزیزی که قصد دارند برای انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور آزاد شهرسازی 98 اقدام کنند پیشنهاد می کنیم، مقاله کاردانی بدون کنکور آزاد 98 را هم مطالعه کنند. داوطلبان گرامی می توانند تمام سوالات خود را درباره کاردانی بدون کنکور آزاد و مخصوصا انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور آزاد با مشاوران مجرب آیدانیتو مطرح کنند. 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *