آیدانیتو > انتخاب رشته پایه نهم فنی و حرفه ای
مدرسه

انتخاب رشته پایه نهم فنی و حرفه ای

انتخاب رشته پایه نهم فنی و حرفه ای

رشته فنی و حرفه ای از جمله رشته هایی است که دانش آموزان پایه نهم می توانند آن را در انتخاب رشته به عنوان رشته تحصیلی خود انتخاب کنند. این رشته دارای گروه های صنعت و کشاورزی، هنر و مدیریت و خدمات است. برای انتخاب رشته پایه نهم فنی حرفه ای 99 لازم است دانش آموزان و والدین آنها از شرایط انتخاب رشته پایه نهم فنی حرفه ای 99 و زمان انتخاب رشته پایه نهم فنی و حرفه ای 99 و  دیگر اصول آن مطلع باشند تا بتوانند انتخاب رشته پایه نهم فنی حرفه ای 99 را مطابق آنچه انتظار دارند، انجام دهند.


زمان انتخاب رشته پایه نهم فنی حرفه ای 

زمان انتخاب رشته پایه نهم فنی حرفه ای 99 در تیرماه خواهد بود و کلیه کسانی که شرایطی انتخاب رشته را دارند و قصد ورود به پایه دهم را دارند، لازم است در زمان مقرر نسبت به انتخاب رشته پایه نهم فنی حرفه ای 99 اقدام کنند. ارائه مدارک لازم به منظور انجام ثبت نام ضروری است و بدون آنها امکان انتخاب رشته پایه نهم فنی و حرفه ای وجود ندارد.
در کنار مشاوران آیدانیتو بهترین انتخاب رشته را در پایه نهم فنی و حرفه ای تجربه کنید. پس می توانید با آن ها تماس بگیرید.

شرایط انتخاب رشته پایه نهم فنی حرفه ای

شرایط انتخاب رشته پایه نهم فنی حرفه ای 99 مربوط به وضعیت تحصیلی دانش آموز است. به این صورت که در هر یک از دروس علوم تجربی، حرفه و فن و ریاضی مجموعاً باید حداقل 30 باشد. این امتیاز بدون ضریب محاسبه خواهد شد. جمع نمره های دروس مرتبط با رشته در سه سال اول راهنمایی و سال نهم می بایست کمتر از 120 نباشد و معدل آن ها نیز حداقل 12 باشد. همچنین نمره درس و ریاضی دانش آموز در سال نهم کمتر از 10 نباشد و این نمره بدون تبصره کسب شده باشد. کسب این حداقل ها برای ورود به رشته فنی حرفه ای ضروری است و دانش آموزان علاقه مند به این رشته می بایست تلاش خود را برای احراز شرایط انتخاب رشته پایه نهم فنی حرفه ای 99 نمایند. رشته فنی و حرفه ای یک رشته کاربردی است و دانش آموز فارغ التحصیل این رشته زودتر از بقیه دانش آموزان وارد بازار کار می شوند و دلیل آن هم آموزش علمی است که در رشته خود از آن برخوردار می شوند. البته یک نکته منفی هم برای آن وجود دارد و آن ممکن نبودن ورود به دانشگاه های عالی در رشته موردنظر تا مقطع تحصیلات تکمیلی است. در واقع فارغ التحصیلان رشته فنی و حرفه ای تا دوره ی کارشناسی ارشد نمی توانند وارد دانشگاه های برتر کشور شوند.

هدایت تحصیلی در انتخاب رشته پایه نهم فنی حرفه ای

هدایت تحصیلی یک سنجش و معیار برای انتخاب درست در برگزیدن رشته ی دانش آموزان است. هدایت تحصیلی دارای امتیازات زیر است:

  1. نظر مشاور: 10 امتیاز
  2. نظر والدین: 5 امتیاز
  3. نظر خود دانش آموز: 10 امتیاز
  4. نظر معلمان: 10 امتیاز
  5. نتیجه ی آزمون های مشاوره ای: 30 امتیاز
  6. معدل نمرات پایه های 9,8,7: 35 امتیاز

میزان امتیازات اکتسابی از مجموع 100 امتیاز هدایت تحصیلی در انتخاب رشته مؤثر خواهد بود.

ملاک های انتخاب رشته پایه نهم فنی حرفه ای

انتخاب رشته پایه نهم فنی حرفه ای بر پایه وجود ملاک هایی چند در دانش آموز صورت می گیرد. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید و اطلاعات مورد نیاز خود را در این زمینه کسب نمایید.

آیا از لیست رشته های فنی و حرفه ای در پایه نهم اطلاعی دارید؟

داشتن اطلاعات دقیق در مورد رشته های ارائه شده در پایه نهم فنی و حرفه ای می تواند موجب باکیفیت تر شدن انتخاب رشته شود. به هر دانش آموز باید اطلاعاتی جامع از رشته های معرفی شده داشته باشد. بدین ترتیب می تواند متوجه علاقه خود به رشته ای خاص شود. در این مورد می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس حاصل فرمایید. مشاوران آیدانیتو اطلاعات جامعی را در این مورد در اختیار شما قرار می دهند.
در نهایت پس از بررسی نکات مرتبط با انتخاب رشته پایه نهم فنی و حرفه ای، پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله انتخاب رشته پایه نهم زنید.
مشاوران آیدانیتو می توانند اطلاعات جامع و کاملی را در رابطه با انتخاب رشته پایه نهم فنی و حرفه ای را در اختیار شما قرار دهند. می توانید با آن ها تماس بگیرید.

6 دیدگاه در “انتخاب رشته پایه نهم فنی و حرفه ای

  1. ali گفت:

    سلام. ببخشید کدام نمرات برای تعیین رشته محاسبه می شود؟ منظورم این است که نمرات پایانی سال هفتم هشتم و نهم محاسبه می شود یا نوبت دوم یا سالانه خرداد؟
    ممنون میشم به سوالم پاسخ دهید
    با تشکر

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ هم هفتم، هم هشتم و هم نهم به منظور هدایت تحصیلی مورد استفاده قرار می گیرد.

  2. ناشناس گفت:

    0.5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *