آیدانیتو > انتخاب رشته دکتری 98
انتخاب رشته دکتری

انتخاب رشته دکتری 98

 
انتخاب رشته دکتری 

در این مقاله به موضوع انتخاب رشته دکتری پرداخته ایم. با توجه به حساسیت مقطع دکتری لازم می دانیم مراحل ورود به دانشگاه دکتری که شامل آزمون دکتری 98 ، انتخاب رشته دکتری ، مصاحبه دکتری 98 ، آیدانیتو به منظور موفقیت هر چه بیشتر داوطلبان دکتری برای هر مرحله را به صورت مجزا توضیح مفصل ارائه کرده است. در این مقاله با توجه به اهمیت موضوع به انتخاب رشته دکتری 98 پرداخته ایم و به داوطلبان دکتری توصیه می کنیم قبل از انتخاب رشته دکتری 98 این مقاله را مطالعه کنند. داوطلبان عزیز دکتری باید توجه داشته باشند که در مرحله ی انتخاب رشته ی دکتری 98 راه دانشگاه آزاد سراسری و آزاد از هم جدا خواهد شد، برای اطلاع از نحوه ی انتخاب رشته در هر دوره با ادامه مقاله همراه باشید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوره تحصیلی تلفنی آزمون دکتری سراسری و آزاد هم همراه باشید.

زمان و نحوه انتخاب رشته دکتری سراسری 98

داوطلبان عزیزی که قصد انتخاب رشته دکتری سراسری 98 را دارند، در نیمه ی اول اردیبهشت ماه 98 به سایت اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه می کنند و فرم انتخاب رشته خود را بر اساس اولویت های انتخابی درج خواهند کرد. داوطلبان 50 انتخاب و کد رشته را در مرحله ی انتخاب رشته دکتری وارد خواهند کرد که همان طور که گفته شد، داوطلبان بر اساس اولویت ها از شماره 1 تا 50 کد رشته های مدنظر را وارد می کنند.

زمان و نحوه انتخاب رشته دکتری آزاد 98

داوطلبان باید در تاریخ نیمه ی اول اردیبهشت ماه 98 به سایت اینترنتی دانشگاه آزاد به نشانی www.azmoon.org مراجعه کنند. داوطلبان پس از مشاهده ی کارنامه ی خود در سایت سازمان سنجش و با توجه به کد شناسناسه که در کارنامه منتشر شده در سازمان سنجش موجود می باشد، در انتخاب رشته دکتری آزاد 98 شرکت کنند. داوطلبان این دوره مجاز به وارد کردن 40 کد رشته در فرم انتخاب رشته می باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از صفحه مشاوره تلفنی نیز دیدن بفرمایید. داوطلبان عزیز برای انتخاب رشته دکتری آزاد، مبلغ 46 هزار تومان را به جهت انتخاب رشته از طریق سایت دانشگاه آزاد پرداخت خواهند کرد.

شرایط انتخاب رشته برای دکتری 

داوطلبان در نیمه ی اول اردیبهشت 98 می توانند نتایج و وضعیت کارنامه خود را مشاهده کنند. داوطلبانی که در کارنامه مجاز به انتخاب رشته دوره روزانه و سایر دوره ها شده اند، می توانند در دوره های مجاز شده انتخاب رشته خود را انجام دهند.
اگر سؤالی درباره انتخاب رشته دکتری برای شما دوستان مطرح شده است می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید. 

معیار انتخاب رشته دکتری 

همان طور که گفته شد انتخاب رشته دکتری از مراحل مهم در پذیرش دانشجو می باشد. بنابراین نیاز است با کمی دقت و توجه، این مرحله را سپری کنید. برای داشتن انتخاب رشته اصولی نیاز است به چند نکته توجه داشته باشید که در ادامه مشاهده خواهید کرد.

  • توجه به تراز کسب شده در آزمون دکتری 98
  • توجه به تراز قابل قبول دانشگاه های مدنظر
  • تحلیل کارنامه داوطلبان سال گذشته دکتری
  • توجه به ظرفیت ها
  • علاقمندی به رشته تحصیلی مورد نظر
  • توجه به بازار کار رشته های انتخابی
  • توجه به سطح علمی و کیفیت دانشگاه های ارائه دهنده رشته مورد نظر

بعد از انتخاب رشته دکتری چه کاری باید انجام دهیم

لازم است بعد از انتخاب رشته دکتری 98، مدارک مورد نیاز برای مصاحبه را آماده کنید. همچنین خود را برای مصاحبه دکتری 98 آماده کنید و از سؤالات مصاحبه و امتیازات مطلع شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به مقالات درج شده در آیدانیتو با موضوع مصاحبه دکتری مراجعه کنید. به داوطلبان دکتری 98 پیشنهاد می کنیم پس از انتخاب رشته دکتری 98، خود را برای مصاحبه دکتری آماده کنند و از این جهت مقاله آمادگی برای مصاحبه دکتری می تواند در این راستا به داوطلبان عزیز کمک نماید.

نظرتان راجع به ادامه تحصیل در دوره دکتری در یکی از بهترین رشته ها و دانشگاه های خارج چیست؟

کسب مدرک دکتری و رسیدن به این درجه در تحصیلات دانشگاهی آرزوی بسیاری از مردم کشور و به خصوص جوانان جویای علم است. حالا فکرش را بکنید که برای ادامه تحصیل در رشته دانشگاهی خود و در دوره دکتری وارد یکی از بهترین دانشگاه های خارج از کشور شده اید. حتی فکر کردن به این موضوع هم قشنگ است. اما این رؤیا می تواند برای شما دست یافتنی شود. فقط کافیست کمی اراده و پشتکار به خرج دهید و اطلاعات لازم را نیز در این زمینه کسب نمایید. مشاوران آیداینتو می توانند شما را در زمینه ادامه تحصیلات دانشگاهی در دانشگاه مورد نظزتان در خارج از کشور یاری و راهنمایی کنند. پس با آن ها تماس بگیرید و پاسخ کلیه سؤالات خود در این زمینه را از مشاوران کارکشته و ماهر آیدانیتو بخواهید. 
 در این مقاله به تحلیل و بررسی انتخاب رشته دکتری 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مشاوره و نحوه انتخاب رشته دکتری بزنید.
گر سؤالی درباره انتخاب رشته دکتری ذهن شما را به خود مشغول کرده است می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید. 

 

0 دیدگاه در “انتخاب رشته دکتری 98

  1. الناز گفت:

    سلام وقت بخیر
    چقدر بعد از انتخاب رشته دکتری باید برای مصاحبه ها رفت؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ پس از اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری در خردادماه معمولا در تیرماه بایستی برای مصاحبه اقدام نمایید.

  2. بهنام گفت:

    سلام
    انتخاب رشته دکتری رو حضوری هم انجام میدید؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ انتخاب رشته دکتری توسط آیدانیتو به صورت مشاوره تلفنی انجام می پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *