انتخاب رشته دکتری بدون آزمون پیام نور

انتخاب رشته دکتری پیام نور





انتخاب رشته دکتری پیام نور

مقطع دکتری بالاترین مقطع تحصیلی دانشگاهی ایران محسوب می شود و معادل مدرک phD آمریکا است. آن  دسته از افرادی که تشنه علم و دانش هستند و علاقه ای ویژه به تحصیل دارند، تمام تلاش خود را می کنند تا در مقطع دکتری پذیرفته شوند. پذیرش در مقطع دکتری کار آسانی نیست و نیاز به قبولی در دو مرحله آزمون کتبی و آزمون شفاهی یا مصاحبه دارد. آن جایی که افرادی که آزمون دکتری را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند علاقه فراوان به علم آموزی دارند، اطلاعات و  دانش تخصصی کامل و جامعی نیز دارند، بنابراین برای قبولی در این مقطع لازم است بسیار تلاش و مطالعه کنید. پس از مرحله اول، آزمون کتبی و اعلام نتایج داوطلبان می توانند متناسب تربه خود به انتخاب رشته و محل بپردازند. به حتم پذیرش در دانشگاه های سراسری در دوره روزانه و شبانه به دانش جویان و داوطلبانی اختصاص می یابد که دارای رتبه های تک رقمی و دو رقمی باشند یعنی داوطلبان برتر! این رو اگر رتبه شما برای قبولی در انتخاب رشته سراسری مناسب نیست می توانید به انتخاب رشته دکتری پیام نور بپردازید.

دانشگاه پیام نور در مقطع دکتری نیز دانشجو می پذیرد و تنها راه تحصیل دکتری پیام نور، شرکت در آزمون دکتری و انتخاب رشته دکتری پیام نور است.

زمان انتخاب رشته دکتری پیام نور

انتخاب رشته دکتری پیام نور ، هم زمان با انتخاب رشته دکتری سایر دوره ها انجام می شود. اگر قصد انتخاب رشته دکتری پیام نور را دارید، لازم است در زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور را نیز انتخاب کرده باشید، به طور معمول زمان انتخاب رشته دکتری هفته اول اردیبهشت ماه است. بنابراین شما می توانید در هفته اول اردیبهشت و هفته آخر فروردین در انتظار اهام آغاز زمان انتخاب رشته دکتری پیام نور باشید. برای اطلاع از زمان دقیق انتخاب رشته دکتری پیام نور می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

از آنجایی که انتخاب رشته دکتری اهمیت خاصی دارد، زیرا شما طبق انتخاب های خود و رتبه و نمره قبولی خود برای مصاحبه دعوت خواهید شد. بنابراین انتخاب اشتباه شاخص قبولی شما را کاهش می دهد. به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم انتخاب رشته دکتری خود را به دست افراد با تجربه بسپارید، به این منظور می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

پذیرش نهایی دکتری پیام نور

پذیرش نهایی مقطع دکتری، بعد از مصاحبه مشخص می شود. بنابراین لازم است بعد از انتخاب رشته دکتری خود را برای مصاحبه آماده کنید برای اطلاع از نحوه مصاحبه می توانید مقاله مصاحبه دکتری سراسری 98 را مطالعه کنید. مشاوران آیدانیتو با دانش جامع و تجربه کافی آماده اند تا به شما مشاوره دهند تا بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.
در این مقاله به تحلیل و بررسی انتخاب رشته دکتری پیام نور پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله تکمیل ظرفیت دکتری پیام نور بدون آزمون بزنید.
اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته دکتری پیام نور ذهنتان را به خود مشغول کرده است، پیشنهاد می کنیم با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


0 دیدگاه در “انتخاب رشته دکتری پیام نور

  1. ناشناس گفت:

    انتخاب رشته دکتری پیام نور تا کی مهلت داره معمولا؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ معمولا یک هفته برای انتخاب رشته دکتری پیام نور ، زمان در نظر گرفته می شود.

  2. سعید گفت:

    انتخاب رشته دکتری پیام نور دقیقا کی هست؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ انتخاب رشته دکتری پیام نور از هفته اول اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *