انتخاب رشته دکتری

انتخاب رشته دکتری مهندسی هوافضا 98





انتخاب رشته دکتری مهندسی هوافضا 98

اولین مرحله ورود داوطلبان دکتری مهندسی هوافضا به دانشگاه آزمون کتبی دکتری میباشد، مرحله ی بعدی انتخاب رشته دکتری مهندسی هوافضا 98 در دانشگاه های مورد نظر است که داوطلبان باید طبق دفترچه ی انتخاب رشته دکتری 98 مراحل انتخاب رشته خود را به پایان برسانند. داوطلبان 50 کد را به عنوان انتخاب های خود باید وارد کنند و با مدیریت و دانش کافی شانس قبولی خود را بالا میبرند. انتخاب رشته مرحله ی بسیار حساسی است که داوطلبان عزیز باید اطلاعات کافی در این زمینه به دست آورند ، در این مقاله سعی در ارائه مطالب مورد نیاز در انتخاب رشته دکتری مهندسی هوافضا 98 داریم قبل از انتخاب رشته بهتر است تا انتهای این مقاله همراه ما باشید .

انتخاب رشته دکتری مهندسی هوافضا بعد از ادغام آزمون ها 

با توجه به ادغام آزمون کتبی دانشگاه آزاد و دانشگاه سراسری ، داوطلبان مقطع دکتری در یک آزمون شرکت کرده و بعد از آزمون راه دو دانشگاه از هم جدا میشود و انتخاب رشته در دانشگاه ها آزاد و دانشگاه سراسری جداگانه صورت میگیرد. داوطلبان دکتری مهندسی هوافضا بعد قبولی در آزمون، با توجه به رتبه خود و همچنین ظرفیت های دانشگاه های مورد نظر انتخاب رشته میکنند. البته تعداد دانشگاه هایی که رشته ی مهندسی هوافضا 98 را پذیرش میکند محدود است و از جمله رشته هایی است که توجه اکثر داوطلبان را جذب میکند از این رو رقابت کمی سخت تراز سایر رشته های گروه مهندسی برای داوطلبان میباشد و این مورد حساسیت انتخاب رشته دکتری مهندسی هوا فضا 98 را کاملا مشخص میکند. بعد از انتخاب رشته، داوطلبان باید منتظر دعوت به مصاحبه از جانب دانشگاه مورد باشند در این زمان بهتر است اطلاعاتی راجع به مصاحبه به دست آورند تا فرصت ویژه و محدود خود ، قبولی در رشته مهندسی هوافضا را از دست ندهند.

برای انتخاب رشته خوب به چه نکاتی باید توجه کنیم ؟

در این قسمت به نکاتی که برای انتخاب رشته خوب نیاز دارید پرداختیم :

  • علاقمندی به رشته مورد نظر بسیار مهم است زیرا تلاش مستمر با توجه به علاقه همیشگی صورت میگیرد .
  • داشتن دانش کافی به رشته ی مورد نظر از جمله مهمترین شروط لازم برای ورود به دانشگاه است.
  • توجه به بازار کار در ایران و همچنین بازار کار در آینده.
  • توجه به ظرفیت های دانشگاه های پذیرنده در سراسر کشور .

 با رشته مهندسی هوافضا بیشتر آشنا شوید 
مهندسی هوافضا در ایران یکی از رشته های مهندسی است. همانطور که میدانید رشته مهندسی هوافضا قدمت طولانی در کشور ما ندارد و از سال 1366 وارد ایران شده است، دانشگاه صنعتی امیر کبیر اولین دانشگاه ارائه دهنده رشته مهندسی هوا فضا بود.  اکنون رشته مهندسی هوافضا در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری در دانشگاه های سراسر ایران دانشجو میپذیرد. در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری (دکتری آخرین مقطع تحصیل در رشته مهندسی هوا فضا در ایران میباشد). رشته مهندسی هوافضا 98 دارای 5 گرایش میباشد (آئرودینامیک، جلوبرندگی، سازه های هوایی، دینامیک پرواز و کنترل، مهندسی فضایی ) که در مقالات دیگر بیشتر با آنها آشنا خواهید شد.

در این مقاله به بررسی موضوع انتخاب رشته دکتری مهندسی هوافضا 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله گرایش های دکتری هوافضا بزنید. 
اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته دکتری مهندسی هوافضا 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *