آیدانیتو > انتخاب رشته دکتری رشته مشاوره
انتخاب رشته دکتری مشاوره

انتخاب رشته دکتری رشته مشاوره





 
انتخاب رشته دکتری مشاوره

 داشتن زندگی سرشار از آرامش و بدون هیچ دغدغه ای از جمله بزرگ ترین و مهم ترین خواسته ها و آرزوهای هر فردی محسوب می شود. آرزویی که به دلیل افزایش مشکلات و دغدغه های زندگی روزمره امکان دست یابی به آن بسیار پایین است. در این اوقات بهترین راه حل کمک گرفتن از مشاورانی آگاه و با تجربه برای پیشگیری از فشارهای روانی است. زیرا مشاوران می توانند مردم جامعه را برای رسیدن به بهداشت همگانی در برابر انواع بیماری های روحی و روانی واکسینه نمایند. رشته راهنمایی و مشاوره از جمله رشته های محبوب و مورد توجه گروه آزمایشی علوم انسانی به شمار می رود. در این رشته تحصیلی دانشگاهی دروسی در زمینه های مختلفی همچون پیشگیری از اختلالات و مشکلات مردم جامعه علی الخصوص نوجوانان و دانش آموزان و رشد ابعاد مختلف شخصیتی انسان ها مورد تدریس قرار می گیرد. رشته مشاوره در مقاطع مختلف تحصیلی از جمله کارشناسی، ارشد و همین طور دکتری مورد تدریس و آموزش قرار می گیرند. در این مقاله، به بحث در مورد انتخاب رشته دکتری مشاوره پرداخته می شود. پس با ما همراه باشید تا اطلاعات کافی را در رابطه با انتخاب رشته دکتری مشاوره به دست آورید.

شرایط انتخاب رشته دکتری مشاوره

باید خدمت شما عزیزان عرض کنیم که همه داوطلبان مقطع دکتری هر ساله با دو دفترچه انتخاب رشته دکتری مشاوره مواجه هستند. دفترچه هایی مختص هر دو دانشگاه آزاد و همچنین سراسری که در دو سایت مختلف سازمان سنجش و سایت دانشگاه آزاد انتشار می یابند. در این بازه زمانی کلیه متقاضیان ادامه تحصیلات دانشگاهی در رشته دکتری مشاوره با توجه به مواردی کلیدی و مهم از جمله سهمیه های تخصیص داده شده و مجاز شدن به انتخاب رشته دست به انتخاب رشته دکتری مشاوره می زنند. این دسته از داوطلبان می توانند بدون وجود هیچ مانع و محدودیتی رشته های پیشنهادی در مراکز دانشگاهی از جمله پیام نور و غیرانتفاعی را در زمان انتخاب رشته دکتری مشاوره انتخاب نمایند. هر کدام از متقاضیان و دانشجویان امکان درج حداکثر 50 کد رشته را در صفحه اینترنتی مربوط به ثبت نام تا سقف حداکثر 50 کد رشته محل را دارند.

نحوه انتخاب رشته دکتری مشاوره

بر طبق اعلامیه سایت سازمان سنجش نتایج اولیه آزمون دکتری سراسری رشته روانشناسی در آخرین روزهای نخستین ماه از سال یعنی فروردین ماه به صورت اینترنتی و در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به عرض تمامی داوطلبان شرکت کننده می رسد. پس از این فرایند، هر یک از داوطلبان و متقاضیان می توانند به آسانی جهت انتخاب رشته دکتری مشاوره اقدام نمایند به این صورت که پس از ورود به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و تأیید کلیه اطلاعات فردی ثبت نام تا سقف 50 کد رشته تحصیلی را از میان لیست مراکز دانشگاهی پذیرنده دانشجو در مقطع دکتری مشاوره را انتخاب نمایند. فقط نکته ای که از اهمیت بسیاری برخوردار است موضوع عدم اشتباه در وارد کردن کد رشته های مورد نظر در انتخاب رشته دکتری مشاوره است پس تمام حواس خود را در این زمینه به کار بگیرید.
اگر سؤالی در رابطه با انتخاب رشته دکتری مشاوره ذهن شما رابه خود مشغول کرده است با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

زمان انتخاب رشته دکتری مشاوره

به طور معمول نتایج اولیه کنکور دکتری مشاوره در هفته آخر فروردین انتشار می یابد و رتبه های داوطلبان در این آزمون مهم مشخص می شود. بر طبق این موضوع انتخاب رشته دکتری مشاوره حتماً در 15 روز اول اردیبهشت ماه صورت می پذیرد.
 در این مقاله به تحلیل و بررسی انتخاب رشته دکتری مشاوره پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به گرایش های دکتری مشاوره زنید.
مشاوران آیدانیتو می توانند اطلاعات جامع و کاملی را در رابطه با انتخاب رشته دکتری مشاوره در اختیار شما قرار دهند. پس در صورت لزوم با آن ها تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *