انتخاب رشته دکتری علوم کامپیوتر

انتخاب رشته دکتری علوم کامپیوتر





 
انتخاب رشته دکتری علوم کامپیوتر

رشته علوم کامپیوتر از جمله بهترین و شناخته شده ترین رشته های دانشگاهی است که طرفداران خاص خودش را در بین داوطلبان ورود به دانشگاه ها دارد. این رشته تحصیلی را می توان یکی از کلاسیک ترین رشته های دانشگاهی در گروه رشته های کامپیوتری دانست که تأکید بسیاری بر اصول و مبانی کامپیوتر دارد. علوم کامپیوتر همواره به عنوان پل ارتباطی بین دانش ریاضی و همین طور کامپیوتر در بین اهالی درس و کتاب شناخته شده است. مهم ترین هدف از ایجاد و راه اندازی این رشته تحصیلی در دانشگاه ها دسترسی به بهترین و کامل ترین روش های حل مسئله با بالاترین میزان دقت و کوتاه ترین روش های حل مسئله با بالاترین میزان دقت و کوتاه ترین زمان است. به بیان دیگر، هدف اساسی از ورود این رشته به رشته های بی شمار دانشگاهی آموزش و تربیت متخصصان و کارشناسانی در زمینه کامپیوتر است که سعی در حل مسائل به وجود آمده در علوم ریاضی و کامپیوتر با نگرش و دیدی منطقی تر به حل کردن مسائل مطرح شده در علومی همچون کامپیوتر و یا ریاضی بپردازند. رشته علوم کامپیوتر در مقاطع مختلفی از جمله دکتری در دانشگاه های سرتاسر کشور مورد تدریس قرار می گیرد. در این رشته به بحث راجع به انتخاب رشته دکتری علوم کامپیوتر برای شما دوستان عزیز می پردازیم. پس ما را یاری کنید تا اطلاعات ضروری را در رابطه با انتخاب رشته دکتری علوم کامپیوتر به دست آورید.

شرایط انتخاب رشته دکتری علوم کامپیوتر

باید خدمت شما دوستان گرامی عرض کنیم که تمامی داوطلبان دوره دکتری در هر سال تحصیلی شاهد منتشر شدن دفترچه انتخاب رشته دکتری علوم کامپیوتر مختص هر دو دانشگاه سراسری و آزاد اسلامی هستند. در این زمان به کلیه داوطلبان و متقاضیان شرکت در انتخاب رشته علوم کامپیوتر با در نظر مواردی همچون مجاز به انتخاب رشته شدن، سهمیه های اختصاص داده شده به آن ها و همچنین رتبه کنکور خود در سهمیه امکان شرکت در انتخاب رشته دکتری علوم کامپیوتر داده می شود. این قبیل از داوطلبان می توانند به آسانی و بدون هیچ گونه محدودیتی دست به انتخاب رشته های مراکز دانشگاهی مختلفی از جمله غیرانتفاعی پیام نور و آزاد را در انتخاب رشته دکتری علوم کامپیوتر بزنند. هر داوطلب در زمان انتخاب رشته دکتری علوم کامپیوتر می توانند تا سقف حداکثر 50 کد رشته محل را برگزیند.
اگر سؤالی در رابطه با انتخاب رشته دکتری علوم کامپیوتر ذهن شما را به خود مشغول کرده است با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. 

نحوه انتخاب رشته دکتری علوم کامپیوتر

باید خدمت شما دوستان گرامی عرض کنیم که نتایج اولیه آزمون دکتری سراسری و آزاد رشته علوم کامپیوتر تقریباً در آخرین روزها از ماه فروردین به صورت اینترنتی به عرض داوطلبان می رسد. کلیه افراد در صورت مجاز شدن به انتخاب رشته در آزمون آزاد و سراسری علوم کامپیوتر بدون هیچ محدودیتی می توانند در انتخاب رشته دکتری علوم کامپیوتر شرکت کنند. این افراد می توانند بعد از وارد شدن به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و همچنین تأکید کردن اطلاعات فردی ثبت نام تا سقف 50 کد رشته تحصیلی را از بین لیست دانشگاه های پذیرنده مقطع دکتری علوم کامپیوتر برگزینند. هر یک از متقاضیان باید دقت و توجه کافی را در زمان انتخاب رشته دکتری علوم کامپیوتر در مورد انتخاب رشته بر طبق اولویت های فردی و همین طور صحیح وارد کردن کد رشته مورد نظر در زمان انتخاب رشته دکتری علوم کامپیوتر داشته باشند. در پایان ثبت نام و انتخاب رشته دکتری علوم کامپیوتر هر یک از داوطلبان لزوماً باید نسبت به دریافت کد پیگیری 16 رقمی و شماره پرونده را از سایت سنجش اقدام نمایید.

زمان انتخاب رشته دکتری علوم کامپیوتر

بر طبق برنامه هر ساله سازمان سنجش آموزش کشور نتایج اولیه و در واقع رتبه هر داوطلب در کنکور دکتری علوم کامپیوتر در آخرین هفته فروردین ماه هر سال منتشر می گردد و انتخاب رشته دکتری علوم کامپیوتر حتماً در نیمه اول اردیبهشت ماه انجام می گیرد.
 در این مقاله به تحلیل و بررسی انتخاب رشته دکتری علوم کامپیوتر پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله گرایش های دکتری علوم کامپیوتر بزنید.
مشاوران آیدانیتو می توانند اطلاعات جامع و کاملی را در رابطه با گرایش های دکتری علوم کامپیوتر در اختیار شما قرار دهند. پس حتماٌ با آن ها تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *