آیدانیتو > انتخاب رشته دکتری علوم و مهندسی جنگل 98
انتخاب رشته دکتری, انتخاب رشته دکتری علوم مهندسی جنگل – علوم زیستی جنگل, انتخاب رشته دکتری علوم مهندسی جنگل مدیریت جنگل, انتخاب رشته دکتری علوم مهندسی جنگل و بهره برداری جنگل, علوم و مهندسی جنگل

انتخاب رشته دکتری علوم و مهندسی جنگل 98






انتخاب رشته دکتری علوم و مهندسی جنگل 98

رشته علوم و مهندسی جنگل از جمله رشته های گروه کشاورزی است که در جهت توسعه، برنامه ریزی و حفظ و نگه داری جنگل ها فعالیت دارد. در این رشته متخصصانی تربیت می شوند که به طرح و پیاده سازی سیاست های جنگل دارای، آمارگیری از جنگل ها، استفاده بهینه از منابع جنگلی و نگه داری و حفظ آنها می پردازند. بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور دکتری رشته علوم و مهندسی جنگل، کسانی که به حد نصاب لازم بر اساس رتبه و درصدهای قبولی رسیده اند، می توانند انتخاب رشته نمایند. انتخاب رشته در واقع مخصوص داوطلبان مجاز شده است. یعنی کسانی که در رشته آزمونی خود که علوم و مهندسی جنگل می باشد، مجاز به انتخاب رشته شده باشند، می توانند انتخاب رشته نمایند. انتخاب رشته درست و اصولی، مستلزم توجه به نکات هر چند کوچک اما مهم است و باید واقع گرایانه و منطبق بر نتایج کارنامه اولیه داوطلب باشد تا نتایج انتخاب رشته دکتری علوم و مهندسی جنگل، منطقی و بدون از دست رفتن فرصت های قبولی باشد.

نحوه انتخاب رشته دکتری علوم و مهندسی جنگل 98

کلیه متقاضیانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند، از طریق سایت سازمان سنجش و وارد کردن اطلاعات ثبت نامی به صفحه اینترنتی انتخاب رشته هدایت می شوند. در این صفحه مشخصات تحصیلی مقاطع کارشناسی و  کارشناسی ارشد و سهمیه مربیان درج شده است و در صورت صحت آنها، متقاضی به مرحله انتخاب رشته علوم و مهندسی جنگل منتقل می شود. در غیر این صورت می بایست آنها را ویرایش نماید. مجاز شدگان قبل از انتخاب رشته لازم است دفترچه انتخاب رشته دکتری را مطالعه نمایند تا از جزئیات قوانین و ضوابط آن مطلع شوند. گستره انتخاب رشته تا 50 کد رشته محل است و داوطلبان می توانند دانشگاه های شبانه، روزانه، بورس اعزام به خارج از کشور، پردیس خودگردان و پیام نور و غیر انتفاعی را در میان اولویت های خود به ترتیب قرار دهند. در انتخاب رشته علوم و مهندسی جنگل بر طبق دفترچه دانشگاه تهران به 3 نفر بورس اعزام به خارج اعطا می کند که دارای شرایط عمومی و اختصاصی است. شرایط عمومی مطابق با شرایط عمومی دفترچه ثبت نام کنکور دکتری است و شرایط اختصاصی شامل: محدودیت سنی (حداکثر 30 سال) و این محدوده سنی برای ایثارگران 33 سال و مربیان رسمی حداکثر 34 می باشد. میانگین معدل دوره کارشناسی حداقل 15 و دوره کارشناسی ارشد حداقل 17 باید باشد. در دوره روزانه نیز دانشگاه تهران، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری و دانشگاه گیلان پذیرش دانشجوی دکتری علوم و مهندسی جنگل دارند. همچنین که دانشگاه تهران در دوره شبانه نیز دانشجو جذب می نماید. در انتخاب رشته دکتری رشته علوم و مهندسی جنگل توجه به علاقه، ظرفیت های پذیرش، نوع دوره ها مانند: شبانه، روزانه، بورس اعزام به خارج، پیام نور و غیر انتفاعی و دانشگاه آزاد، سهمیه ها و نیز سیاست های آموزشی هر یک از دانشگاه ها اهمیت دارد. بعد از آزمون دکتری مسیر متقاضیان دانشگاه های سراسری و آزاد از هم جدا می شود و کسانی که مایلند در دانشگاه آزاد پذیرفته شوند، باید با توجه به کد دسترسی که دریافت می کنند به سایت سنجش و پذیریش دانشگاه آزاد بروند و با وجه به دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد، فرم انتخاب رشته دکتری علوم و مهندسی جنگل را پر نمایند. در پایان انتخاب رشته، رسید انتخاب رشته که یک کد 15 رقمی است دریافت می کنند که لازم است تا پایان پذییرش، آن را نزد خود نگه داری کنند. غیر از دوره روزانه، بقیه دوره ها از دانشجو شهریه دریافت می کنند که هنگام انتخاب رشته علوم و مهندسی جنگل ابتدا موقعیت مالی خود را سنجش نمایید. در پایان باید بگوییم که در زمان مقرر برای انتخاب رشته و با توجه به تمامی نکات ضروری که بیان کردیم برای انتخاب رشته اقدام نمایید تا نتایج منطقی و منطبق با کارنامه خود بگیرید.

آیا از شرایط انتخاب رشته دکتری علوم و مهندسی جنگل اطلاعی دارید؟

شرکت در انتخاب رشته دکتری علوم و مهندسی جنگل منوط به برخورداری از داشتن شرایطی چند است. شرایطی که در صورت عدم وجود مانع شرکت فرد در این انتخاب رشته می شود. جهت اطلاع از این شرایط می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس حاصل فرمایید. مشاوران آیدانیتو پاسخگوی شما در شرایط انتخاب رشته دکتری علوم و مهندسی جنگل هستند.
اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته دکتری علوم و مهندسی جنگل ذهنتان برایتان مطرح شده است با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید. 

زمان انتخاب رشته دکتری علوم و مهندسی جنگل

به طور معمول کنکور سراسری دکتری علوم و مهندسی جنگل در اسفند ماه برگزار و نتایج آن نیز در فروردین ماه هر سال به اطلاع تمامی شرکت کنندگان می رسد. پس از این فرآیند انتخاب رشته دکتری علوم و مهندسی جنگل آغاز و تا زمانی مشخص ادامه دارد. برای اطلاع از زمان دقیق انتخاب رشته دکتری علوم و مهندسی جنگل در سال 98 می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس حاصل فرمایید. مشاوران آیدانیتو می توانند خوبی برای شما در این امر باشند. 
در این مقاله به بررسی انتخاب رشته دکتری علوم و مهندسی جنگل 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله مشاوره انتخاب رشته دکتری بزنید.
اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته دکتری علوم و مهندسی جنگل ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *