آیدانیتو > انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کاردانی سراسری
دسته‌بندی نشده

انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کاردانی سراسری





انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کاردانی سراسری

همان گونه که مطلع هستید، تکمیل ظرفیت می تواند بهترین فرصت برای افرادی باشد که در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری و آزاد نتوانسته اند رتبه لازم جهت مجاز شدن و انتخاب رشته را به دست آورند. با این اوصاف، این گروه از افراد هرگز نباید اظهار نا امیدی کنند، چون در زمان تکمیل ظرفیت فرصت طلایی جهت ثبت نام مجدد به آن ها داده می شود.

یکی از مقاطع تحصیلی مهم در موسسات آموزش عالی دوره فوق دیپلم یا کاردانی بوده که برای اکثر مردم جامعه شناخته شده است. همان گونه که در جریان هستید، وارد شدن به این مقطع تحصیلی به اخذ گواهی نامه های پیش دانشگاهی و دیپلم دوران متوسطه نیاز داشته و هر فرد پس از گذراندن حداقل 72 واحد درسی و حداکثر 95 واحد از آن فارغ التحصیل می شود. مقطع کاردانی در دانشگاه های سرتاسر کشور به دو صورت کاردانی پیوسته و ناپیوسته ارائه می گردد.

در این مقاله، بر طبق نیاز شما همراهان گرامی به ارائه توضیحی هر چند کوتاه در مورد دو مقطع کاردانی پیوسته و نا پیوسته پرداخته و سپس انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کاردانی سراسری را مطرح می کنیم.

تکمیل ظرفیت سراسری کاردانی پیوسته

در صورتی که در ردیف فارغ التحصیلان هنرستان های فنی و حرفه ای و یا کار و دانش باشید، امکان تحصیل در مقطع کاردانی پیوسته برای شما وجود دارد. باید خاطرنشان کنیم که شما دوستان فقط تا دوره سوم دبیرستان تحصیلات مدرسه ای خود را ادامه می دهید، به عبارتی دیگر دوره ای به نام پیش دانشگاهی شامل حال شما نمی شود.

تکمیل ظرفیت سراسری کاردانی ناپیوسته

همه شما فارغ التحصیلان دوره پیش دانشگاهی، امکان تحصیل در مقطع کاردانی ناپیوسته را دارید. با شرکت در کنکور سراسری دانشگاه ها می توان نسبت به اخذ مدرک کاردانی ناپیوسته اقدام کرد. کلیه افراد فارغ التحصیل رشته های تجربی ، انسانی و ریاضی می توانند این مدرک را دریافت نمایند.

انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کاردانی دانشگاه سراسری

باید خاطر نشان کنیم که از سال 1396 دیگر شاهد برگزاری کنکور سراسری برای ورود و تحصیل در دوره کاردانی نیستیم. به عبارت دیگر، گزینش دانشجو در این مقطع تحصیلی فقط بر طبق سوابق تحصیلی دانشجویان انجام می شود. بنابراین، نمی توان فرآیند دقیق و مشخصی را برای آن تعریف کرد. پس بهتر است تا تاریخ تعیین شده برای تکمیل ظرفیت منتظر ماند.

نحوه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کاردانی دانشگاه های سراسری

باید به اطلاعتان برسانیم که ثبت نام تکمیل ظرفیت دوره کاردانی نیز مانند سایر دانشگاه ها با ورود به اینترنت و سایت سازمان سنجش برایتان امکان پذیر می شود. شما دوستان گرامی، پس از دریافت دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کاردانی سراسری به آسانی وارد صفحه ثبت نام و انتخاب رشته شده و به انجام فرآیند انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کاردانی سراسری می پردازید. خبر خوش اینکه، جهت انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کاردانی سراسری، نیازی به پرداخت وجه، به منظور خرید کارت اعتباری نبوده و امکان استفاده از کارت اعتباری خریداری شده در زمان ثبت نام اولیه برایتان وجود دارد.

زمان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کاردانی دانشگاه سراسری

راجع به زمان ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کاردانی سراسری باید بگوییم که احتمالاً همچون سال گذشته در آخرین روزهای ماه مهر و اوایل ماه آبان باید منتظر انتشار دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کاردانی دانشگاه سراسری در سایت سازمان سنجش آموزش کشور باشیم. لازم به ذکر است که دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کاردانی در سال گذشته در تاریخ سوم آبان در سایت سازمان سنجش قرار داده شد.

شرایط انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کاردانی دانشگاه سراسری

در این بخش از مقاله باید یادآوری کنیم که به طور قطع به یقین، شرایطی نیز برای ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت سراسری در نظر گرفته شده که در زیر به بیان آن ها می پردازیم:

1-    هر کدام از شما داوطلبان از هر کدام از موسسات آموزش عالی تنها می توانید یک کد رشته محل را انتخاب نمایید. در غیر اینصورت اطلاعات ثبت نام شما حذف می شود.

2-    عدم وجود هیچ گونه مانعی از نظر نظام وظیفه برای آقایان.

3-    تناسب رشته انتخاب شده با مدرک دیپلم.

مدارک انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کاردانی سراسری

لازم به ذکر است که وجود مدارکی به منظور ثبت نام الزامی است. از جمله این مدارک می توان به شش قطعه عکس تمام رخ در اندازه 4*3، ارائه گواهی نامه هنرستان و یا دیپلم، مدرکی دال بر شرایط نظام وظیفه آقایان و اصل و کپی هر دو طرف کارت ملی اشاره کرد.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کاردانی سراسری پرداخته ایم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر، سری هم به مقاله انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کاردانی سراسری بزنید.

اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کاردانی سراسری دارید، با مشاوران متخصص تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *