آیدانیتو > انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری سراسری
آزمون دکتری, انتخاب رشته دکتری

انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری سراسری

انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری سراسری

حتما اطلاع دارید که دوره تکمیل ظرفیت برای تمامی مقاطع دانشگاهی از جمله دکتری قابل اجرا بوده و به همه داوطلبان فرصت ثبت نام و انتخاب رشته داده می شود. در واقع ثبت نام در مرحله تکمیل ظرفیت تنها راه پیش بینی شده به وسیله دانشگاه بوده که بدین وسیله سعی در پر کردن صندلی های خالی را دارند.

ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری سراسری، امکان رسیدن به آرزوی کسب مدرک دکتری را برای افراد فراهم آورده و از صرف وقت زیاد برای مطالعه دروس کنکور دکتری خلاصی می بخشد.

در این مقاله، به بحث در مورد انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری سراسری برای شما دوستان گرامی می پردازیم پس با ما همراه باشید تا تمامی مطالب و نکات لازم در ارتباط با انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری سراسری را فرا بگیرید.

زمان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری سراسری

باید خاطر نشان کنیم که ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری سراسری بعد از روشن شدن تکلیف تمامی متقاضیان دکتری سراسری پذیرفته شده در رشته های مختلف تحصیلی آغاز می شود. حدوداًمی توانیم بگوییم که دهه دوم ماه مهر 97 از جانب سایت جامع سازمان سنجش آموزش کشور، جهت ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری سراسری در نظر گرفته شده و تمام مراحل ثبت نام در این سایت انجام می شود. تمامی شما دوستان گرامی می توانید از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده کرده و شانس خود را محک بزنید. همواره در طول سال یکبار این فرصت به شما عزیزان داده شده و برگزاری مجدد آن منوط به هدف های علمی آموزشی موسسات آموزش عالی و دانشگاه ها و سیاست های آن ها است.

شرایط تکمیل ظرفیت دکتری سراسری

باید در جریان این موضوع باشید که جهت پذیرش و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری سراسری رعایت شرایطی چند، اهمیتی بسیار بالا داشته و در صورت عدم دارا بودن این شرایط، فرصت ثبت نام از شما صلب می شود. اما در این میان ضروری ترین شرط حاضر بودن در سرجلسه آزمون دکتری سراسری بوده و لزوماً باید کارنامه ای جامع برای داوطلب در سایت سازمان سنجش وجود داشته باشد. برای آگاهی از سایر شرایط پیشنهاد می کنیم با مشاوران متخصص آیدانیتو تماس بگیرید.

نحوه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری سراسری

باید ذکر کنیم که ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری سراسری با وارد شدن به سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور و پیمودن مسیری آسان صورت می گیرد. تمامی دانشگاه های خواستار جذب بیشتر دانشجو، جهت کامل کردن تعداد مورد نظر در هر یک از رشته ها، اقدام به اعلام رشته های مورد نیاز و کد رشته محل ها به سایت سازمان سنجش می کنند. در مقابل، سایت سازمان سنجش نیز تمامی این موارد را در سایت خود انتشار داده و اقدام به فعال کردن منوی ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری سراسری می نماید.

باید بگوییم که به طور معمول، اعلام تکمیل ظرفیت از جانب دانشگاه های برتر، کمتر صورت گرفته و جذب حد نصاب دانشجویان معمولاً در همان دوره ثبت نام به اتمام می رسد. ولی باز هم نباید امید خود را از دست بدهید. لازم به ذکر است که شرکت در مصاحبه نیز از دیگر ملزومات ثبت نام وانتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری سراسری است، که افراد باید بدون هیچ استرس و با آمادگی لازم در آن حضور یافته و تلاش خود را برای قبولی در آن کنند .

دانشگاه های پذیرنده تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه سراسری

جهت اطلاع شما دوستان گرامی باید بگوییم که شماری از دانشگاه های معروف همانند دانشگاه تهران، حکیم سبزواری، دانشگاه سمنان، دانشگاه اصفهان و شهید بهشتی مجری طرح تکمیل ظرفیت دوره دکتری دانشگاه سراسری در سال تحصیلی 96 بوده و دانشجویان بسیاری را جذب کرده اند. باید خاطر نشان کنیم که دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی نیز از دیگر مراکز شرکت کننده در دوره تکمیل ظرفیت دکتری بوده اند.

در بخش انتهایی  این مطلب، پیشنهاد ما به شما بعد از تحلیل انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری سراسری، بررسی مطلب مربوط به کارنامه سبز دکتری است.

مشاورین متخصص آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند . اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت مقطع دکتری دانشگاه سراسری دارید ، با مشاورین حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *